Vrouwtje reed gisteren in de cooper S en helaas begon de S een beetje raar te doen (betreft een MCS R53 uit 2003).
Volgende lampjes branden nu: Motor, EML en ASC (oftewel DSC).
Auto rijdt nu op gereduceerd motorvermogen (max 30km p/u), gaat niet harder (waarschijnlijk in noodstand).
Als de motor stationair draait, sputtert ie en draait hij gewoon niet lekker, alsof de motor elk moment uit kan vallen. Bij beetje gas geven lijkt de motor gewoon normaal te draaien (behalve dan de max snelheid).
Oja, de dag voor het incident brandde het motorlampje ook al even, maar die ging weg nadat ik de auto had "uitgezet" en weer had "aangezet.
Bij het zoeken op dit forum lijkt het alsof of de EGR vervuild is of dat er een storing kan zijn doordat kabels te dicht op elkaar zitten en dus een storing geeft.
PS: Heb de foutcodes nog niet uit laten lezen.
Ik heb nu de plus/min van de accu gehaald om te resetten (of werkt dat niet zo bij de MCS?). Kijk er vanavond verder naar.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
OPLOSSING: Bleek dus idd gasklephuis te zijn. schoongemaakt en gereset.
Storing OPGELOST!!: lampjes branden: Motor, EML en ASC?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Waar woon je ergens? Miss dat er iemand in de buurt woont die hulp kan bieden met uitlezen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Manick
- Sponsor
Bericht
Als aller eerst auto uitlezen anders is het zoeken naar speld in een hooi berg
Zelf denk dat de motor niet op alle cilinders loopt, dus kan een aantal dingen zijn
- rotte bougie
- defecte bougie kabel
- defecte bobine
EGR kan een probleem geven maar zo als ik al zei, Eerst uitlezen dan verder zoeken dus als je foutcode weet zeg het maar dan kan je al een stukje verder komen
Gr. Manick
Zelf denk dat de motor niet op alle cilinders loopt, dus kan een aantal dingen zijn
- rotte bougie
- defecte bougie kabel
- defecte bobine
EGR kan een probleem geven maar zo als ik al zei, Eerst uitlezen dan verder zoeken dus als je foutcode weet zeg het maar dan kan je al een stukje verder komen
Gr. Manick
- dqs23
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Re: Storing: lampjes branden: Motor, EML en ASC?
DSC is iets anders ddan ASC+Tr53moon schreef: ... en ASC (oftewel DSC).
...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- r53moon
- Leerling Mini lid
Bericht
Probleem is inmiddels opgelost. Er bleek een probleem te zijn met het gasklephuis.
Echter vraag ik me af of ze me teveel hebben berekent.
Rekening was als volgt:
Storingsdiagnose: 81,80 (10 eenheden)
Werking gasklephuis herstellen: 155,42 (19 eenheden)
Accu opladen: 24,54 (3 eenheden)
Totaal ex btw = 261,76 (316,73 incl btw)
Het grappige is dat ik eigenlijk alleen voor de diagnose had gevraagd, en drie dagen later bellen ze dat ze het inmiddels hebben gefixt.
Anyhow, iemand een idee?
Echter vraag ik me af of ze me teveel hebben berekent.
Rekening was als volgt:
Storingsdiagnose: 81,80 (10 eenheden)
Werking gasklephuis herstellen: 155,42 (19 eenheden)
Accu opladen: 24,54 (3 eenheden)
Totaal ex btw = 261,76 (316,73 incl btw)
Het grappige is dat ik eigenlijk alleen voor de diagnose had gevraagd, en drie dagen later bellen ze dat ze het inmiddels hebben gefixt.
Anyhow, iemand een idee?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
ik denk dat ze een junior monteur een kwartiertje op de fiets hebben gezet die de accu oplaadt... Ik zou dat bedrag niet betalen want dat was niet het probleem, niet de bestelling, niet de normale tijdsbesteding voor zo'n klus, volgens mij niet per-se nodig en ook niet vooraf met klant afgestemd.
Ik dacht eigenlijk dat garage- tijdeenheden 4 minuten waren en niet 5. Maar allé, dat scheelt niet zoveel.
Dat je ongeveer 90 euro (incl btw) voor een diagnose betaald, is volgens mij wel standaard bij Mini dealers.
Over hoe reëel de kosten van gasklephuis werk zijn, doe ik geen uitspraak, want geen verstand van.
Ik dacht eigenlijk dat garage- tijdeenheden 4 minuten waren en niet 5. Maar allé, dat scheelt niet zoveel.
Dat je ongeveer 90 euro (incl btw) voor een diagnose betaald, is volgens mij wel standaard bij Mini dealers.
Over hoe reëel de kosten van gasklephuis werk zijn, doe ik geen uitspraak, want geen verstand van.
Gr, Marcel
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors