Spoed! versterker/subwoofer inbouwen!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Jochemini
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Spoed! versterker/subwoofer inbouwen!

23 nov 2012, 18:27

Beste leden,

Ik heb een vraagje;
ik heb een Fusion Subwoofer 1100W + Versterker liggen waarvan de bekabeling kapot van is, en niet meer te maken.
ik heb al geprobeerd te informeren of ik aan bekabeling kan komen maar die verkopen ze niet los..
Nu heb ik een JBL versterker liggen en wil deze graag op de subwoofer zetten.

Het probleem is, dat de versterker in de subwoofer zit, en er wel afgehaald kan worden. dan hou je 2 vrouwtjes stekkers over(rode en een witte)

Nou heb ik dus ook gehoord dat het een actieve subwoofer is en niet zomaar over gezet kan worden op een andere versterker(JBL)

Wie weet hoe ik dit kan doen?
Afbeelding

Afbeelding

Wie kan mij helpen?
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

23 nov 2012, 22:03

De stekkers die nu in de Fusion gingen moet je in de JBL steken. Dat is allemaal input...
Nu moet je nog de uitgang van de JBL aansluiten op de sub. Die zie ik niet zitten op de 2de foto.... Weet niet in welke regio je zit. Kan wel wat advies geven.
Maichel
Be Mini
Be Mini

25 nov 2012, 15:25

Sub uitgang zit waarschijnlijk aan de andere kant.
Maar als de OHM waardes en de piek en RMS waardes gelijk zijn of dicht bij elkaar liggen moet het geen probleem zijn.

Het geluid van een actieve versterker is beter als een passieve, het is immers op elkaar afgesteld.

Simpel gezegd

Actieve subwoofer -> aangestuurd door ingebouwde eindversterker => minder vervorming en betere laagweergave

passieve subwoofer -> aangestuurd door de versterker van je normale radio => minder krachtig => minder goede basweergave en meer vervorming van het andere geluid.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”