Recent heb ik mijn OEM set pre facelift Xenons (laten) vervangen voor een set OEM facelift Xenons. Nu zit ik met twee punten waarvan de eerste niet per sé te maken heeft met de vervanging.
- Eerste punt: Voor en na de vervanging zag ik een klein verschil in kleur tussen de linker en rechter lamp. Vanavond zijn de units en de xenon pitten vervangen. De units zijn gebruikt maar de pitten niet. Het zijn nieuwe Osram D2S 35 watt + lampen. Omdat er nog steeds aan dezelfde kant een kleurverschil waarneembaar is, hebben we de starters/ballasten omgedraaid. Wederom geen verschil. Heeft iemand enig idee waar dit hem in kan zitten? Het blijft aan dezelfde kant (bijrijderskant).
- Tweede punt: Zoals gezegd waren de units gebruikt maar zagen er erg netjes uit. Alleen de koplampring van de lamp aan de bijrijderskant had een putje. Ik wilde dat deze vervangen zou worden voor degene die van mijn PFL Xenonlamp afkwam. Dat heeft ie gedaan maar nu ligt die lamp niet lekker in de motorkap. Hij steekt wat uit. Ik heb zelf gekeken maar hij lijkt er goed in te zetten. Zou het kunnen zijn dat de ringen van de PFL Xenon's anders zijn qua dikte of passing dan die van de FL modellen? Of iemand wellicht een andere tip? Ik ben nogal een pietlut en dit soort details kunnen me mateloos storen.
(Topic verplaatst vanuit Exterieur naar hier)
Thanks bij voorbaat!
Peter