Service interval indicator negatief meer dan km stand
-
Fi
Bericht
Service interval indicator negatief meer dan km stand
Maatje van mij heeft een R50. Geïmporteerd uit Duitsland maar aangeschaft bij een garage in Nederland. Staat meen ik 50-55k op de teller. Vreemde is dat de service interval op -70k+ weet zo niet exact. Is dit mogelijk als de interval nooit gereset is? Ik had namelijk al wel gelezen dat deze varieert adhv je rijstijl etc.
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klinkt als teruggedraaid (strafbaar in Duitsland) en de service indicator nooit gereset (niet onderhouden).
Maar misschien weer niet strafbaar als de Mini in Nederland verkocht is.
Of de computer is vervangen en niet correct ingelezen (schadeauto) als is dat onwaarschijnlijk.
Iets klopt er in ieder geval niet.
Of de computer is vervangen en niet correct ingelezen (schadeauto) als is dat onwaarschijnlijk.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Het uitvoeren van de handeling van feitelijk terugdraaien in NL is niet strafbaar in NL, maar het vervolgens zo verkopen valt wel onder strafrechterlijke handelingen.
Ik zou zeggen, met je sleutel naar de dealer en vragen of ze hem daar even uitlezen. Tevoren even afspraak maken over de kosten van dat uitlezen. (redelijke kosten betalen).
Wat nog altijd wel strafbaar is, is een auto verkopen en bewust verzwijgen dat de auto aanzienlijk meer kilometers - slijtage heeft. KM-stand is een essentieel onderdeel van de waarde van elke auto.Berthil schreef:Klinkt als teruggedraaid (strafbaar in Duitsland) en de service indicator nooit gereset (niet onderhouden).
Het uitvoeren van de handeling van feitelijk terugdraaien in NL is niet strafbaar in NL, maar het vervolgens zo verkopen valt wel onder strafrechterlijke handelingen.
Ik zou zeggen, met je sleutel naar de dealer en vragen of ze hem daar even uitlezen. Tevoren even afspraak maken over de kosten van dat uitlezen. (redelijke kosten betalen).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors