Waarde Mini Cooper S uit 2003/ 208.000 KM

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
santeunii
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Waarde Mini Cooper S uit 2003/ 208.000 KM

07 jun 2013, 11:15

Mijn buurman verkoopt zijn Mini Cooper S uit 2003 met 208.000km op de teller aangezien hij meer boetes moet betalen dan brandstof. Hij wilt er redelijk vlot vanaf en ik kan 'm overnemen voor 5000 euro. Lijkt mij een prima prijs voor deze leuke auto naast mijn leaseauto.
Mini is compleet incl schuifdak, xenon, leer e.d.
De vraag is echter met wat ik lees aan issues met motorblokken en kettingen, loop ik een risico? Ga sowiezo even bij Mini langs voor een check tijdens de testrit. En waar moet ik op letten? Buurman heeft m zeker gebruikt deels als scheurbakkie
Bedankt, gr Sander
minimaatje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 jun 2013, 12:07

Als je een goede verstandshouding met je buren wilt houden zou ik geen Auto kopen van mijn buurman
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2013, 12:50

Dan ga je er bij voorbaat vanuit dat het een slechte auto is?...

@sander: gebruik even de zoekfunctie, het forum staat vol net tips voor de aanschaf van een MINI. Succes
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jun 2013, 13:53

Issues?

Ben je een beetje thuis in auto mechaniek?

Dan doet die kilometer stand wel een belletje rinkelen.

Beschikt de man over onderhoudfacturen,weet je of de man regelmatig onderhoud aan de auto deed,enz.

Met 200k op de teller is er al heel wat slijtage op het blok geweest,zeker als je aanhaalt dat het zen speeltje was.

Indien sommige onderhoudspunten niet zijn gebeurt of nog niet uitgevoerd koop je met zekerheid een kat in een zak.

Persoonlijk zou ik het niet doen.

Om af te sluiten,ik wil hiermee niet zeggen dat het geen goede auto kan zijn..
minimaatje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 jun 2013, 14:28

Nee dat niet Maar als dit wel zo is ?????
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 jun 2013, 17:50

Zoals Cooperke S al aangeeft.

Als je ziet wat er met 100k preventief wordt vervangen zou ik eerst nagaan welke onderhoudsbeurten hij in het verleden gehad heeft. Je bent nu al 100k verder. En dan bedoel ik echt beurten waar bv. drijfstanglagers vervangen zijn en niet alleen een olie filter etcetera..

Lees dit forum eens goed door. Denk dat je dan op je achterhoofd krabbelt..

Daar komt nog eens bij dat hier op dit forum ook mini's worden verkocht van liefhebbers waarvan de auto's altijd up to date waren qua onderhoud. Je betaald dan iets meer, maar je weet wel dat je een goede auto koopt. (er kan natuurlijk altijd iets kapot gaan. Echt zekerheid heb je nooit met een tweedehands auto)

Je geeft zelf ook al aan dat die hem als scheurbakkie heeft gebruikt..

Succes! :wink:
minisnack
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

07 jun 2013, 23:45

Wat is het adres of telefoonnummer van die buurman ?
The Stig was driving a mini
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2013, 09:27

Je kan hem kopen maar koop dan ook meteen een
nieuw blok.....of ga ff langs bij iemand voor een revisie....

Je kan namelijk niet in het blok kijken dat is het probleem maar als je hem koopt voor 5k en je stopt er 2k in ben je nog duur uit
burn rubber not your soul

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2013, 10:55

Ruim 2 ton km's halen ze sowieso niet als ze slecht onderhouden worden, dus zo dramatisch zal het niet zijn. Zolang er niet getuned wordt, het onderhoud netjes is gedaan en er altijd genoeg olie in heeft gezeten is dit blok echt wel bestand tegen deze km's.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2013, 10:58

Jaa idd en het is nooit na te gaan of er per ongeluk met te weinig olie is gereden dus blijft een gokje...
burn rubber not your soul

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”