Hi, heb alweer een tijdje een Mini Cabrio S die door de vorige eigenaar vanuit de VS is geimporteerd. De auto is nu nog ingericht op mijlen en ook de airco staat nog op VS instelling. Ik lees in een aantal berichten dat je dit kunt omzetten maar heeft iemand hier een adresje voor? De Minidealer in Den Haag heeft me niet kunnen helpen.
Dank alvast!
Omzetten import Mini van mijlen naar km
- Rik (Mini Cabrio S)
- Nieuw Lid
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De kilometerstand zit opgeslagen in de tellerunit toch? Dus als je die veranderd, krijg je ook een andere km-stand.
De airco staat nog in Fharenheit gok ik..
De airco staat nog in Fharenheit gok ik..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Rik (Mini Cabrio S)
- Nieuw Lid
Bericht
Airco is digitaal klokje en nog in fahrenheit. Graden celcius is wel handig. Bij Mini wilden ze wel een offerte maken om alles om te zetten maar wisten niet zeker of het zo maar kon. Ik hoopte dat iemand hier ervaring heeft met omzetten zodat ik weet dat het kan en wat de gevolgen zijn. Misschien wordt het wel afgeraden?
- Rik (Mini Cabrio S)
- Nieuw Lid
Bericht
Na drie minuten de auto knop in te drukken had ik geen gevoel meer in mijn duim maar het stond nog steeds hetzelfde. Moet ik nog meer doen?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Hahaha, ja...knop ook weer loslaten!
Volgens de handleiding zou je daar mee moeten kunnen switchen tussen C en F.
Van welk jaar is je MINI?? Bij de DIY (bovenaan forumscherm) staan wat handleidingen, wellicht kom je daar verder mee.
De andere miles--> km, en gallons --> liter dat vergt wat programmeerwerk. Was al aan het zoeken geweest of het via de Vehicle Order moest , of elke onderdeel apart in het instrumentcluster veranderd moest worden. Maar nog niet echt heel duidelijk wat gevonden.
Snelheidsmeter schijnt gewoon een andere wijzerplaat in te kunnen.

Volgens de handleiding zou je daar mee moeten kunnen switchen tussen C en F.
Van welk jaar is je MINI?? Bij de DIY (bovenaan forumscherm) staan wat handleidingen, wellicht kom je daar verder mee.
De andere miles--> km, en gallons --> liter dat vergt wat programmeerwerk. Was al aan het zoeken geweest of het via de Vehicle Order moest , of elke onderdeel apart in het instrumentcluster veranderd moest worden. Maar nog niet echt heel duidelijk wat gevonden.
Snelheidsmeter schijnt gewoon een andere wijzerplaat in te kunnen.
- Rik (Mini Cabrio S)
- Nieuw Lid
Bericht
Nou, airco is inmiddels overgezet. Bouwjaar is a 2004 dus werkt het net even anders.
Hierbij hoe het moet:
Press the AC button (2nd from top left) and the footwell fan button (lower right) together.
Hierbij hoe het moet:
Press the AC button (2nd from top left) and the footwell fan button (lower right) together.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”