Problemen na bypass klep vervangen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Jarl
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Problemen na bypass klep vervangen

27 aug 2013, 23:59

ik ben wel al bij een garage geweest, ik kan inderdaad ook niet alles :)

ze hebben de computer uitgelezen, en er zat maar 1 fout in, en die wijst naar het gasklephuis
ik heb 'm vandaag er nog even afgehaald en eea aan slangen en alles er opnieuw opgezet, probleem blijft hetzelfde

ik zou 'm dolgraag gewoon bij de bmw dealer dumpen, "fix het maar", maar daar zit een prijskaartje aan, daarom heb ik ook zelf de bypass klep vervangen

met vacuum slang bedoel ik een slang zoals die naar het gasklephuis gaat, zoiets gaat er niet naar de bypass klep, dus vraag ik me af hoe ie dan werkt
er zit wel dat korte slangetje op natuurlijk, maar je sluit verder niks aan op die klep, dus vandaar mijn vraag

ik kan natuurlijk een ander gasklephuis erop zetten, maar dan denk ik, kan zo'n ding kapot gaan, puur door hem eraf te halen? ben er heel voorzichtig mee geweest, is niet vochtig geworden of wat dan ook

voordat ik de bypass klep ging vervangen, had de auto eigenlijk maar 1 probleem, het stotteren bij boost (en een lekkend koelvloeistof reservoir, kwam ik al doende achter (gelukkig), die is vervangen door een nieuwe), dus dan zou het toch iets moeten zijn wat ik gedaa heb

wat ik helemaal niet snap is dat ie op 3 pitten gaat lopen, zodra EML en engine check aan gaan, opnieuw starten en hij loopt weer op alle 4 en EML gaat dan niet meer aan
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!

28 aug 2013, 18:59

Zover ik weet moet bij het vervangen van je gasklephuis deze ingeleerd worden juiste moment open of dicht (of schrijf ik nu iets geks). Ik heb zelf geen r53 maar is bij een r50 volgens mij wel zo. Kan mij voorstellen dat het nu ook het geval is.
Jarl
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 sep 2013, 18:43

gelukkig toch nog mijn bluetooth odb2 lezer gevonden, het was error p1688, omschrijving "manifold absolute pressure sensor 2 high voltage"

heb de fout gewist en een testrit gemaakt, alles is weer in orde \o/

het was dus of het gasklephuis, of ik heb iets fout gedaan bij het in elkaar zetten, daar zal ik niet meer achter komen (want ik ga het originele gasklephuis echt niet meer terugzetten om het uit te proberen)

een gasklephuis hoeft dus ook niet ingeleerd te worden

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”