Ik heb de (originele) verstralers recent op mijn mini geinstalleerd. Helaas nog zonder gewenst effect...ze doen het namelijk niet...
Wat heb ik gedaan:
- de gehele handleiding gevolgd...
- Bij de BMW dealer de functie laten inleren
Volgens de informatie die ik heb, zouden de verstralers mee moeten gaan met het groot licht... Helaas. het blijft behoorlijk donker...
Bij het testen van de aansluitingen doet alles het wel. De draad die van de Relais naar de computer gaat (bruin/wit) is aangesloten op pin 41 van de computer.
Als ik deze draad direct op massa zet, is er WEL licht....
Tips iemand?
Verstralers R53
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Re: Verstralers R53
Hoort er niet nog een extra schakelaar in te zitten?
Volgens dit retrofit schema wel namelijk.
Ik heb ze er ook op (af fabriek volgens mij) en die gaan net zoals jij het graag wil met het groot licht mee. (zonder extra schakelaar)
Ron.
Volgens dit retrofit schema wel namelijk.
Ik heb ze er ook op (af fabriek volgens mij) en die gaan net zoals jij het graag wil met het groot licht mee. (zonder extra schakelaar)
Ron.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Hoi Ron,
dank voor je reactie. Ik had dat schema ook op de site zien staan. Echter de kit die ik heb (art nr BWM = 63120137301) is zonder de schakelaar. Deze zou direct op het groot licht moeten zitten...
Ik zal de handleiding proberen up te loaden.
Mijn idee is om de lichten zowel (standaard) via groot licht als via een aparte knop te bedienen, maar wil eerst de boel werkend hebben voordat ik er knoppen tussen "plak".
groet,
Daniel
dank voor je reactie. Ik had dat schema ook op de site zien staan. Echter de kit die ik heb (art nr BWM = 63120137301) is zonder de schakelaar. Deze zou direct op het groot licht moeten zitten...
Ik zal de handleiding proberen up te loaden.
Mijn idee is om de lichten zowel (standaard) via groot licht als via een aparte knop te bedienen, maar wil eerst de boel werkend hebben voordat ik er knoppen tussen "plak".
groet,
Daniel
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Eigenlijk is het niet zo vreselijk moeilijk om het werkend te krijgen, er zit een relais bij die de hoofdstroom naar de verstralers schakelt, de stuurstroom hiervan zou je heel simpel vanaf de draad naar je groot licht kunnen pakken.
Die extra schakelaar die je dan wil hebben zou dan ook een stuurstroom naar je relais moeten brengen.
Als je dit gaat doen moet je een diode in de leiding opnemen die je eerder vanaf je groot licht hebt gepakt.
De diode voorkomt dat stroom terug loopt naar je grootlicht als je de extra schakelaar gebruikt.
Waarom wil je een extra schakelaar eigenlijk?
Ron.
Die extra schakelaar die je dan wil hebben zou dan ook een stuurstroom naar je relais moeten brengen.
Als je dit gaat doen moet je een diode in de leiding opnemen die je eerder vanaf je groot licht hebt gepakt.
De diode voorkomt dat stroom terug loopt naar je grootlicht als je de extra schakelaar gebruikt.
Waarom wil je een extra schakelaar eigenlijk?
Ron.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Wellicht vreemd, maar ik wil de verstralers ook los van het groot licht kunnen bedienen. 't is maar een idee.. Wil daar een losse toggle schakelaar voor gebruiken...(off topic wellicht: ben daar nog naar op zoek....)
mmm het wordt voor mij (geen heel ervaren sleutelaar op het gebied van elektronica...) al weer wat ingewikkelder. Bedoel je de draad die nu naar de computer loopt aansluiten op het groot licht?
De diode klinkt logisch. Zal eens gaan vogelen....
Groet,
Daniel
mmm het wordt voor mij (geen heel ervaren sleutelaar op het gebied van elektronica...) al weer wat ingewikkelder. Bedoel je de draad die nu naar de computer loopt aansluiten op het groot licht?
De diode klinkt logisch. Zal eens gaan vogelen....
Groet,
Daniel
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Probeer jou schema eens te uploaden.
Zou hem wel eens willen bekijken.
Ik stuur je ook even een PM kun je hem direct naar mij mailen als uploaden niet lukt.
Zou hem wel eens willen bekijken.
Ik stuur je ook even een PM kun je hem direct naar mij mailen als uploaden niet lukt.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Probleem opgelost!!!!!
Verstralers waren alleen gecodeerd, niet geactiveerd! BMW dealer bezocht en onder service opgelost. Met dank aan Robert voor het uitlezen en Ron voor het meedenken!
Wel weer een nieuwe uitdaging er bij.......
Het (rode) lampje van de benzinemeter brandt continue (meter staat op 2e streepje)....
We wachten even af...

Verstralers waren alleen gecodeerd, niet geactiveerd! BMW dealer bezocht en onder service opgelost. Met dank aan Robert voor het uitlezen en Ron voor het meedenken!
Wel weer een nieuwe uitdaging er bij.......

We wachten even af...
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors