Update navigatie Ekris eens en nooit meer!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
CooperAshjuh
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Update navigatie Ekris eens en nooit meer!

18 sep 2013, 19:12

beste leden:

ik heb een vraag over mijn navigatie van mijn cooper S 2003(dvd versie)

maar eerst even mijn verhaal hoe ik op deze vraag kom.
ik had hier gelezen dat je je navigatie kon updaten omdat ik dit graag in het nederlands wil.
om het goed te doen dacht ik maar naar ekris nijkerk te gaan.
dacht dan gaat het altijd goed komen als de dealer dit gaat doen(zou je zeggen tenminste)
ik werd gebeld dat er een probleem was met de auto. ze konden niet de hele auto updaten omdat er een storing was in mijn koplamphoogteregeling?
(ik had alleen gevraagd om mijn navigatie te updaten zodat hij naar nederlands kon dat was geen probleem zeiden ze) kosten hiervoor zou ongeveer met zoeken naar storing en garagetarief rond de 400 euro zijn en dan moest mijn auto nog geupdate worden dus al met al zou het 600 euro gaan kosten. ik heb dit niet gedaan want dan doe ik het maar met engels talig.
ok zeiden ze van ekris dan kunt u de auto weer ophalen.
dus ik ga de auto ophalen krijg ik een rekening van 100 euro voor het proberen van het updaten en de storing uit te lezen. en ze sturen ook geen rekening ik moest hem gelijk betalen aan de balie(was altijd zo bij nieuwe klanten)
ik vind dit een slechte zaak dat ze dus niks gedaan hebben (misschien storing uitlezen) en ik daar 100 euro voor moet betalen. wat vinden jullie hier van?

nu mijn vraag: moet mijn hele auto geupdate worden dus alle software van alles? (motor etc) om mijn navigatie om te zetten.

zo nee, weten jullie misschien een goed adres om dit te laten doen?

en weten jullie eventueel een adres waar ik een nieuwe kaart kan kopen voor mijn navigatie want jullie begrijpen bij ekris kom ik nooit meer.

groetjes ashley
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: update navigatie Ekris eens en nooit meer!

18 sep 2013, 19:31

CooperAshjuh schreef:ik vind dit een slechte zaak dat ze dus niks gedaan hebben (misschien storing uitlezen) en ik daar 100 euro voor moet betalen. wat vinden jullie hier van?
men heeft je auto gediagnostiseerd, een standaaractie benodigd voor elke update, en dat is garagewerk en dat kost geld. Ergens tussen 80 en 100 euro is gebruikelijk voor diagnose.
CooperAshjuh schreef:nu mijn vraag: moet mijn hele auto geupdate worden dus alle software van alles? (motor etc) om mijn navigatie om te zetten.
ja dat is gebruikelijk, en bij andere automerken niet veel anders.
CooperAshjuh schreef:zo nee, weten jullie misschien een goed adres om dit te laten doen?
bijvoorbeeld bij http://Www.thommy.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. (Locatie ergens in Lisse/Roelofarendsveen regio
CooperAshjuh schreef:en weten jullie eventueel een adres waar ik een nieuwe kaart kan kopen voor mijn navigatie
ook bij thommy mogelijk, maar makkelijker gewoon op ebay/marktplaats.
CooperAshjuh schreef:want jullie begrijpen bij ekris kom ik nooit meer.
[/quote] nee dat begrijp ik niet. De dealer doet wat je van hem vraagt, en het feit dat jouw auto een ander probleem heeft in de electra van de verlichting is niet hun schuld. toch leidt dat nu tot een heel negatief (en ongefundeerd) verhaal.

Succes met je verlichting en je navigatie.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
CooperAshjuh
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 sep 2013, 19:53

Ze hebben geen diagnose gesteld ze hebben alleen de storing uitgelezen. Verder hebben ze niks gedaan ze vertelde we probeerde te updaten maar ging niet ivm storing. Storing uitgelezen kosten 100 euro

Begrijp me niet verkeerd ik wil alleen me navigatie naar nl dus niet me boordcomputer etc

Verder werkt mijn verlichting en als ik hem start gaat de hoogte een x op en neer en hij stelt ook tijdens het rijden en als ik iets zwaars in de kofferbak zet stelt hij ook bij dus vind het maar raar dat er een storing is.

Was eerst bij mini Amsterdam geweest en die zeiden half uurtje moeten we een dvd bestellen dus moet je een andere x terug komen en die hadden het niet over een nieuw software pakket voor de hele auto.
Aangezien ik daar niet in de buurt woon dacht ik ik ga naar de BMW dealer hier.

Verder snap ik dat het niet hun schuld is dat ik een storing heb maar ik vraag ook niet aan hun of ze dat uit willen lezen

Als je auto kapot is en je gaat naar de garage en die zeggen dat kost zoveel of dat het weinig zin heeft moet je dan betalen voor het niets doen?
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 sep 2013, 19:59

Je navigatie naar NL gaat VIA de boordcomputer. En daar begint je andere probleem (verlichting) deze wens (mavigatie) in de weg te zitten.

Nieuwe DVD erin brengt je geen andere taal, alleen nieuwe wegennet. Dus amsterdam heeft je vraag niet begrepen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2013, 20:26

Niemand werkt voor niets :D Feit blijft dat ze je auto hebben uitgelezen en dus een diagnose hebben gesteld en ja dat moet betaald worden. Dat je het te duur vind wat ze vragen dat is je goed recht maar dan moet je wel de diagnose betalen. Mini en BMW werken nu eenmaal met vast gestelde prijzen kijk maar op hun site bij b.v. assecoires daar staat een montage tijd bij die is vast qua prijs. Dus heb een onderdeel waar een uur montage voor staat kost het niet meer dan een uur. Heb het laatst met me meters gehad staat een uur voor. Ze zijn er 3,5 uur me bezig geweest het laatste uur met 2 monteurs bij het afrekenen stond er gewoon een uur op de factuur "Ja mr. dat staat er voor meer mogen we niet rekenen" Dit heb ik ook heel vaak meegemaakt met de 5 serie hiervoor. En wat marcel zegt klopt met een andere CD/DVD heb niet een ander navigatie systheem.

Suc6 met de auto en het feit dat je zelf niet waarneemt dat er een storing in je koplampen zit wil niet zeggen dat er gaan in zit
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

18 sep 2013, 21:37

Casper schreef:Niemand werkt voor niets :D
Jij doet toch ook alleen vrijwilligers werk Casper :lachuh

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”