Cooper R50 met ratelend/tikkend geluid

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Henk14
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Nederland

Cooper R50 met ratelend/tikkend geluid

08 okt 2013, 10:58

hallo,

Gisteren reed ik naar m'n werk en de muziek in mijn auto was even rustig. Toen hoorde ik een tikkend/ratelend geluid onder de kap vandaan komen. Dit gebeurde alleen bij gas geven en als hij stil stond hoorde ik niets (bij stationair draaien). Ik heb op m'n werk even naar verschillende topics gekeken en ben de volgende dag naar huis gereden. Op Topic gaven ze aan dat het mogelijk de multiriem is.
Ik dacht gelukkig geen motortechnisch probleem.
Onderweg weer tikkend geluid. Bij thuiskomst toch maar even de Anwb gebeld. Deze dacht ook de multiriem, maar wist het niet zeker. Hij gaf aan als het de multiriem is, dan moet het geluid weg zijn als we deze los snijden, zo NIET, dan mogelijk ernstig motorprobleem.
Multiriem los gesneden en nog steeds ratelend/tikkend geluid. Auto is weggesleept door de ANWB en doorgebracht naar Mini dealer A'dam.
Ze hebben een eerste offerte uitgebracht Euro 368,-- om de motor verder open te maken voor diagnose.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn en wat het zou kunnen gaan kosten.

Mini is uit nov 2001 en die heb ik 3 jaar geleden voor € 8500,-- gekocht. Daarna heb ik voor € 3000,-- al reparaties gehad. (veer van klep was afgebroken en in de cilinder gekomen + nieuwe stuurbekrachtiging). Nu dit weer.

Ben bang dat de auto technisch total loss is. Wat is jullie mening?

Gr. Henk
Henk14
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Nederland

Re: Cooper R50 met ratelend/tikkend geluid

08 okt 2013, 11:39

Bij stilstaan was het geluid in eerste instantie niet aanwezig. Bij stationair draaien ook niet. Bij thuiskomst was dat wel het geval. Er zat iets meer dan minimum olie in het blok gaf de pijlstok aan.
Henk14
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Nederland

08 okt 2013, 11:40

Het geluid zoals op het you tube filmpje is precies het zelfde als bij de mijne.
spenki
Sponsor
Contacteer:

08 okt 2013, 12:43

Ja krukas lagers.
Heb er hier nog een staan van clublid met zelfde probleem.
De oplossing heb ik ook wel.
Pm gestuurd.

Gr roy

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”