@Berthil: Hmm, dat zou inderdaad nog wel eens kunnen helpen. Dan krijg je 'm in elk geval weer een betere hoek t.o.v. de as. Helaas wel behoorlijke bandenslijtage.
@Alain. Volgens mij zijn jouw homokineten dan al ingesleten op die 3cm waarna de volgende stap naar beneden nog maar kleine stap is.
Heb je met die 3cm ook nooit trillingen ervaren?
Mocht je er eens een keer onder liggen (ik doe dat de laatste tijd geregeld, ik begin 'm beter van onder dan boven te kennen inmiddels hahaha, wat overigens niet de bedoeling is) zou je dan eens aan de aandrijfassen willen rammelen? Ben benieuwd of daar ook wat speling op zit.
Vervanging aandrijfassen/homokineten na verlaging?
- willem
- Mod virus alert!
Bericht
Het inslijten heeft niet echt een grote rol, als ik mn mini 2 cm lager schroef trilt hij als een gek. Zoals hij nu staat +- 4 cm dan is het verschijnsel zo goed als weg, dat was zowel met oude als nieuwe aandrijassen en homokneten Maar camber plates kunnen idd wel wat doen.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat je inmiddels behoorlijk laag lag en dat op die stand het trillen minder werd. Maar wat ik er nu uit haal is dat je wat hoger staat waarbij het net niet trilt....
- willem
- Mod virus alert!
Bericht
Het trillen werd minder na verloop van tijd bij zon 6 cm verlaging, alleen ik vond het gewoon niet fijn dus assen en homokneten vervangen en dat maakte maar nauwelijks verschil dus ben ongeveer 1,5 cm omhoog gegaan en daardoor is het bij mij zo goed als weg.
- richardk
- One wheel wonder
Bericht
Re: Vervanging aandrijfassen/homokineten na verlaging?
vraagje.. nu heb ik dit probleem ook met mijn nieuwe aanwinst.. en heb ik redelijk wat ervaringen in het verbouwen en opbouwen van leuk spul. Is het verlengen van de aandrijfas niet een optie. hiermee verleng je de as en kun je eventueel de hoek weer beter krijgen. Verlengen en inkorten en uitbalanceren is geen probleem om te doen voor mij
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij zijn dan fixed camberplates een druk eenvoudiger en goedkoper.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Of de motor ophogen met vulringen bij de ophangpunten zoals in Duitsland veelvuldig gebeurd is.
Of gewoon mee leren leven, no pain no gain.
Of gewoon mee leren leven, no pain no gain.
- richardk
- One wheel wonder
Bericht
ik ben meer van de oplossingen berthil.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors