Loopt iets aan..
- minimblik
- 4 op een rij!
Bericht
Loopt iets aan..
Wat mij opvalt bij de R53 van mij is dat deze bij sturend wegrijden lijkt het of er wat aanloopt, het is niet de pomp die ik hoor zoemen die ken ik al, is echt een beetje licht schurend geluid. totaal niet verontrustend maar d8 misschien is dit een Mini kwaal of anders rijd ik nog even langs de garage om de brug op te gaan..
- minimblik
- 4 op een rij!
- minimblik
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Loopt iets aan..
Limited sper dif.. ja die zit er inderdaad wel op.
Tijdens het rijden is er niks hoorbaar alleen bij wegrijden met een bocht. Dus het zou idd een beetje kreunend geluid kunnenzijn. Is het normaal dat de LSD kreunt? Bedankt voor de tip!
Tijdens het rijden is er niks hoorbaar alleen bij wegrijden met een bocht. Dus het zou idd een beetje kreunend geluid kunnenzijn. Is het normaal dat de LSD kreunt? Bedankt voor de tip!
- minimblik
- 4 op een rij!
Bericht
Dank ik zal je suggestie meenemen, als de mini de brug op gaat voor een check
- jeroenski82
- 4 op een rij!
Bericht
Ik herken ook dat geluid wat je beschrijft, Minimblik.
Heb het zelf ook in m'n R53 en ik dacht zelf dat het gewoon de stuurbekrachtigingspomp is...
Mocht je 'm na laten kijken en er komt wat uit (qua probleem / oplossing), wil je dat dan even delen in dit topic?
Ben wel benieuwd namelijk.
Heb het zelf ook in m'n R53 en ik dacht zelf dat het gewoon de stuurbekrachtigingspomp is...
Mocht je 'm na laten kijken en er komt wat uit (qua probleem / oplossing), wil je dat dan even delen in dit topic?
Ben wel benieuwd namelijk.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane 
Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
Bericht
Eerlijk gezegd kan ik het niet heel goed horen, maar wat ik ervan hoor lijkt er wel verdacht veel op iig.
Is dit opgenomen in de jouwe Boris?
Is dit opgenomen in de jouwe Boris?
Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
Bericht
Is het wel een kwalijke zaak, of hoort het er gewoon bij?
En je hebt het over de versnellingsbak olie, Boris, maar wat zou hier het probleem dan kunnen zijn denk je?
En je hebt het over de versnellingsbak olie, Boris, maar wat zou hier het probleem dan kunnen zijn denk je?
Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
Bericht
Dank je voor de link, de eventuele oplossingen staan er iig in;
" Quick update as I haven't been on here for a while...
Noise 1:
I have recently had the gearbox oil changed to the MTF94 spec, and it has completely cured the noise from the diff. Very happy.
Noise 2:
I had the dual-mass fly wheel replaced under warranty and that has cured the rattly noise when stationary. (service bulletin no. SIM210105 relates to this problem with the solution being replace the flywheel. Part no. 21 20 7 548 804)
I also paid to have the clutch replaced whilst the car was apart, not really necessary at 35k miles but thought I might as well for piece of mind.
So a good result, I'm happy. "
Ik was er inmiddels al aan gewend en als je dan weer een stuk gereden hebt met de MINI maakt dat altijd zoveel goed. Nog steeds erg blij met m'n aankoop
" Quick update as I haven't been on here for a while...
Noise 1:
I have recently had the gearbox oil changed to the MTF94 spec, and it has completely cured the noise from the diff. Very happy.
Noise 2:
I had the dual-mass fly wheel replaced under warranty and that has cured the rattly noise when stationary. (service bulletin no. SIM210105 relates to this problem with the solution being replace the flywheel. Part no. 21 20 7 548 804)
I also paid to have the clutch replaced whilst the car was apart, not really necessary at 35k miles but thought I might as well for piece of mind.
So a good result, I'm happy. "
Ik was er inmiddels al aan gewend en als je dan weer een stuk gereden hebt met de MINI maakt dat altijd zoveel goed. Nog steeds erg blij met m'n aankoop

Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- minimblik
- 4 op een rij!
Bericht
Ja het geluid klinkt inderdaad hetzelfde.
Is totaal niet storend en alleen op lage snelheid bij wegrijden. Ook alleen als de auto koud is volgens mij,
Ik moet toch over een tijdje pas naar de garage als de garantie bijna verlopen is laat ik de auto helemaal nalopen dan zal ik het aangeven betreft de olie verversen van de bak.
Bedankt voor je filmpje.. had het zelf niet beter gekunt!
Is totaal niet storend en alleen op lage snelheid bij wegrijden. Ook alleen als de auto koud is volgens mij,
Ik moet toch over een tijdje pas naar de garage als de garantie bijna verlopen is laat ik de auto helemaal nalopen dan zal ik het aangeven betreft de olie verversen van de bak.
Bedankt voor je filmpje.. had het zelf niet beter gekunt!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors