Spiegel verwarming R50 Cooper Pepper

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
vreemde_eend
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Spiegel verwarming R50 Cooper Pepper

03 dec 2013, 20:38

Hoi,

Ik bolg dit forum al een tijdje, maar heb nog nooit iets gepost, tot nu dan.. Daarom even voorstellen.
Ik ben Mark en samen met mijn vriendin hebben we een Mini Cooper Pepper uit 2003.
Daar zijn we redelijk tevreden over, alleen zou het fijn zijn als de spiegels verwarming zou werken.
Tenminste... als die er op zit. Want dat kan ik helemaal nergens terug vinden.
Is er iemand die weet of dit standaard is op die versie? Want dat is ook zeer lastig terug te vinden.
Ik heb gezocht op de site en op google, maar het blijft blijkbaar een lastig verhaal.

Nu ben ik redelijk handig, dus ik zou gewoon de stoute schoenen aan kunnen trekken en gewoon nieuwe spiegels kunnen komen met verwarming en dan maar gaan kijken of het aan te sluiten is op de standaard bekabeling.
Diverse mensen in het deel mini R54 zijn hier al mee bezig geweest, maar het resultaat is een beetje onduidelijk. Misschien dat iemand iets weet mbt het R50 model?

Ik ben in ieder geval van plan om, als ik er zelf iets aan ga doen, het spul hier neer te zetten zodat anderen hun voordeel ermee kunnen doen.
Manick
Sponsor

Re: Spiegel verwarming R50 Cooper Pepper

03 dec 2013, 21:28

Zo ver ik weet staat er in het instructie boekje pagina 36 er wat over (te minste bij mijn R53 Cooper S)

daar staat dat als het contact op stand 2 staat de spiegels automatisch verwarmt worden

groet, Manick
JR mini
Enthousiast
Enthousiast

03 dec 2013, 22:03

Bijna elke Mini is wel anders dus vandaar dat het niet zo te vinden is en daarbij is het ook per land verschillend. Zie http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html" onclick="window.open(this.href);return false; hoe je erachter kan komen wat er allemaal vanuit de fabriek op jullie Mini zat.
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 dec 2013, 22:09

Anders zouden ze volgens mij moeten werken als je de achterruit verwarming aanzet.
Mini cooper R50 2005
vreemde_eend
Nieuw Lid
Nieuw Lid

04 dec 2013, 18:29

Dank voor jullie antwoorden.

Het boekje heb ik doorgelezen, maar er staat een sterretje bij de spiegelverwarming met als reden dat deze blijkbaar optioneel is.
De gegevens heb ik opgevraagd via bmwarchive. Er staat niets tussen wat ook maar lijkt op spiegelverwarming. Overigens ook niet dat deze spiegels elektrisch verstelbaar zijn.

Ik ga er dus maar van uit dat spiegelverwarming er niet op zit.
Ondertussen heb ik al een spiegel met verwarming binnen en ga deze er het weekend op zetten en aansluiten. Het zal er wel op neer komen dat ik draden zal moeten gaan trekken.
Gelukkig heb ik de elektrische bedradingsschema's al gevonden en moet het dus te doen zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2013, 14:16

Spiegelverwarming werkt op een MINI via de temp. sensor. Als de temperatuur onder een bepaalde waarde komt gaat automatisch je spiegelverwarming aan. Is dus niet gekoppeld aan je achterruitverwarming.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
vreemde_eend
Nieuw Lid
Nieuw Lid

17 dec 2013, 07:58

Heb het even te druk gehad om een reactie te posten, maar bij deze.

Ik ben bezig geweest met de rechter spiegel. Eerst de spiegelsteun maar eens losgemaakt om te controleren hoeveel kabels er nu naar de spiegel gaan. Helaas waren dit er maar 3 wat wil zeggen dan de kabelboom niet voorbereid is op spiegelverwarming.
Vervolgens heb ik het paneel van de deur afgehaald en twee nieuwe draded getrokken tbv de spiegelverwarming. Deze zijn nu aangesloten op de spiegel.
Het was wel een hele klus om de draden via de doorvoer in de auto zelf te krijgen aangezien er zo'n stekker tussen zit. Ik heb niet de moeite genomen om de stekker uit te breiden. Helaas was er geen ruimte om kabels buiten de stekker om door te voeren. Dus heb ik maar het volgende gedaan:
Op de stekker zit aan een kant een plastic lipje. Daar heb ik een gaatje in geboord van ongeveer 6 mm. Hier heb ik de kabels doorheen gevoerd. De kabels heb ik extra bescherming gegeven door tape en een kabelhuls. Met wat extra moeite kun je dan de stekker terugplaatsen.
De kabel ligt nu nog onaangesloten binnen in de auto. Volgende week ga ik beginnen aan de bestuurderskant.
Aangezien de zekeringendoos niet voorbereid is op standaard spiegelverwarming, ga ik de kabel na het relais voor de achteruitverwarming aftakken. Op die aftakking zet ik een ander relais dat de spiegelverwarming aan moet gaan sturen. Natuurlijk zorg ik ervoor dat er een kabel zekering van 5 ampere tussen komt zoals het normaal ook is.
Op die manier denk ik de spiegelverwarming te kunnen laten werken. Alleen dan wanneer de achterruit verwarming aan staat.

Wanneer ik weer wat verder ben, zal ik weer wat posten. Tevens zal ik wat foto's maken voor de geinteresseerden.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”