Ik heb net de voorste remblokjes vernieuwd, achter zijn ze nog goed, komt de sensor nog niet tegen de schijf...
Ook heb ik de remolie in het reservoir vernieuwd, omdat de zuurgraad er ook iets mee te maken kan hebben...
maar hij blijft dus branden....
iemand een idee?
Lampje reminstallatie blijft branden
- paul Hemels
- One wheel wonder
Bericht
Als de sensor één maal is geactiveerd moet je volgens mij tijdens het vervangen van de blokken ook het sensortje vervangen, als je dit niet doet blijft het lampje versleten remblokken branden!!!!!
- steunebrink
- 4 op een rij!
- Let's MINI
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- steunebrink
- 4 op een rij!
Bericht
maar hoe weet die auto dan dat er nieuwe opzitten?... zitten niet standaard bij de remblokjes.... zeker alleen via BMW leverbaar?
- paul Hemels
- One wheel wonder
Bericht
Ze zijn ook leverbaar via de automaterialen handelaar die remblokken levert, ik weet niet precies hoe het werkt maar ik denk dat de remblokken indicator verbroken is en dus geen signaaltje meer door geeft naar de computer.
- steunebrink
- 4 op een rij!
Bericht
zoiets moet het wel zijn ja.... maar de nieuwe is besteld... 17 euro bij autopartsonline, achterremblokken 34 trouwens... niet te duur volgens mij...
- steunebrink
- 4 op een rij!
Bericht
nou, schiet dus niet op, voorste sensor vernieuwd, brandt die nog steeds!!!!
met der ergens wat gereset worden ofo? zou me niet verbazen...
met der ergens wat gereset worden ofo? zou me niet verbazen...
- paul Hemels
- One wheel wonder
Bericht
Heel vreemd dat het lampje nu nog brandt, bij ging hij wel uit na vervangen slijtage indicator.
Zitten de stekkertjes diep genoeg ingeplugt??!!!
Zitten de stekkertjes diep genoeg ingeplugt??!!!
- steunebrink
- 4 op een rij!
Bericht
heb voor de blokjes en de sensor verneiuwd en achter wel de blokjes, maar niet de sensor, maar die is volgens mij nog niet geraakt.... maar ik weet nu niks meer zeker...
ik zal is kijken..... is er niet een trukje om te checken of het aan de sensor ligt?, stekker eruit = branden?
ik zal is kijken..... is er niet een trukje om te checken of het aan de sensor ligt?, stekker eruit = branden?
- paul Hemels
- One wheel wonder
Bericht
Hoi weet niet of het al is opgelost maar het volgende zou helpen voor een BMW mischien geld het ook voor een MINI.
1 Trap na de remblokken te hebben vervangen het rempedaal enkele malen in, zodat de blokken de schijven raken.
2 Voeg remvloeistof bij tot aan het maximumpeil.
3 Draai de contactsleutel naar stand I.
4 Na circa 30 seconden moet de slijtage-indicator voor de remblokken doven
Succes Paul
1 Trap na de remblokken te hebben vervangen het rempedaal enkele malen in, zodat de blokken de schijven raken.
2 Voeg remvloeistof bij tot aan het maximumpeil.
3 Draai de contactsleutel naar stand I.
4 Na circa 30 seconden moet de slijtage-indicator voor de remblokken doven
Succes Paul
- steunebrink
- 4 op een rij!
Bericht
hij is uit zichzelf een keer uitgegaan, wat we gedaan hadden???, geen idee, maar hij doet het.. (of niet eigenlijk, het is maar net hoe je het ziet...
)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors