Tikkende motor bij koude start R53
- Remonvdh
- Be Mini
Bericht
Tikkende motor bij koude start R53
Sinds dit weekend maakt mijn R53 een tikkend geluid bij een koude start. Na enige tijd gaat het vanzelf weer weg, maar lijkt me niet te horen? Denk zelf aan de klepstoters, maar wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft en zo kan zeggen wat het waarschijnlijk is 

- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Tikkende motor bij koude start R53
ik denk dat het je klepstoters zijn, koude start is de olie lkker dik en heeft even nodig om de stoters te vullen, je kan evt als je een olie wissel gaat doen even een engine flush bij de oude olie bij gieten motor 10-15 min onbelast laten draaien en dan olie aftappen, nieuwe er in zou al een hele vooruitgang moeten bieden
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- MCS
- Mod virus alert!
- Remonvdh
- Be Mini
Bericht
Oliepeil is prima, wordt minimaal 1x in de 2 weken gecheckt en afgelopen zaterdag nog een half litertje erbij gegooid. Die hydraulische kettingspanner, is die makkelijk te vervangen en is het schadelijk om ermee verder te rijden? Zal als ik het weer heb even proberen om te luisteren uit welke hoek het getik komt.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Sander_r53 heeft dat ook...
Hij moet starten.. begint te tikken, motor uit en opnieuw starten; dan is het weg.
Zijn plan staat ook nog steeds op een nieuwe kettingspanner. Ligt al thuis maar is m nog niet gelukt xD
Hij moet starten.. begint te tikken, motor uit en opnieuw starten; dan is het weg.
Zijn plan staat ook nog steeds op een nieuwe kettingspanner. Ligt al thuis maar is m nog niet gelukt xD
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou beginnen met je kettingspanner is het dat ben je klaar zo niet nog even je klepstoters meepakken ook
- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb het ook, heel zachtjes en na een paar seconde is het weg. Denk idd klepstoters die nog vol moeten lopen. Kop gaat er toch binnenkort weer vanaf, om me JCW weer terug te plaatsen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors