Vorig jaar is al de krukaskeerring vervangen (en de bak (revisie), en het oliefilterhuis). Nu lekt er weer weer olie aan de bijrijderszijde van het blok. Waarschijnlijk weer die keerring.
De garage (Bovag, allround) zag ook dat de krukaspoelie slingert. Ik heb het zelf ook gezien. De poelie slingert (zoals een een fietswiel met een slag) ca. 1 mm en zorgt voor verhoogde slijtage van de multi-riem. Ik heb net de "bouw"tekeningen bekeken van de Mini-site. Volgens deze tekeningen is de poelie via een schokbreker op de krukas bevestigd door een lange bout.
Wie heeft dit gedeelte wel eens uit elkaar gehaald, kan de schokbreker kapot gaan?
Zijn dit dure onderdelen?
Mijn garagist zegt dat ik beter een ruilblok kan zoeken. Vooral omdat de keerring weer lekt en hij ook de distributie niet goed vind klinken. Volgens de monteur moet voor de reparatie van de keerring het blok toch al worden uitgebouwd (is dat zo?).
Persoonlijk vind ik het blok wel redelijk klinken maar ja ik ben slechthorend

Ik heb al geïnformeerd wat een ruilblok kost. Prijzen variëren van 750 tot 1000 voor 60 tot 90.000 km.
Wat is wijsheid?
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Groeten,
Marko