Ik heb me pas geleden voorgesteld als nieuwe Mini Cooper S-rijder en direct al een vraag. Vanochtend heb ik mijn bandenboer de Mini laten uitlijnen en de banden laten balanceren in verband met een trilling in het stuur bij hogere snelheden (>100 km/h). De betreffende medewerker wees me er vervolgens op dat de uitlaatbeugel van de rechtereinddemper kapot is. Daardoor hangt de uitlaat ook lager en iets schever dan zou horen. Volgens mijn bandenboer zou die beugel helaas niet los verkrijgbaar zijn en dat je direct de gehele rechtereinddemper zou moeten vervangen (lees: "katching"). Nu is mijn vraag: is dat echt zo? En zo nee, waar kan ik die beugel kopen (anders dan bij een dealer uiteraard)?
Overigens ga ik hiermee wel terug naar de verkopende garage, want ik heb de auto twee dagen geleden daar gekocht met 6 maanden Bovag-garantie.
Ik had overigens al even gezocht op het forum (op de term "uitlaat" en "uitlaatbeugel") maar kwam geen relevante zoekresultaten tegen.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Groet,
Jurjen
Uitlaatbeugel R53 los verkrijgbaar?
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
Uitlaatbeugel R53 los verkrijgbaar?
Laatst gewijzigd door lawewing op 03 jul 2014, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
Re: Uitlaatbeugel R53 los verkrijgbaar?
Kijk, een snel en helder antwoord. Ik ga eens bellen met de dealer in mijn regio.
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
Super, ontzettend bedankt!
- MCS
- Mod virus alert!
Bericht
Bij de stealer te bestellen, los of per twee
Groet MCS

Groet MCS

- A i r
- 4 op een rij!
Bericht
Gewoon terug gaan naar de verkopende garage. Wat je zegt: je hebt 6 maanden garantie, dus moeten zij het oplossen!
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
@A i r: ik heb inmiddels contact opgenomen met de verkopende garage. Die was zonder meer bereid om ernaar te kijken en zo nodig e.e.a. te herstellen. Daarvoor moest ik dan, en dat is ook terecht, wel bij hem langskomen. Helaas ligt die garage niet naast de deur (ca. 120km enkele reis) en hij kon ook niet garanderen dat hij het direct zou kunnen verhelpen (onder meer in verband met eventueel te bestellen onderdelen). Maar ja, dan ben ik dus een complete dag kwijt aan reis- en evt. wachttijd, die ik liever aan andere dingen besteed. Kortom, nieuwe beugel besteld (50 euro) en die ga ik samen met een vriend monteren. Nog gezellig ook nog! Thx voor jullie advies heren!
- STEFFFAN
- Leerling Mini lid
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors