Goedendag,
gisteren stond de Mini One 2002 142dkm van m'ne missus plots stil. Geen beweging meer in te krijgen. De koppeling bleef intrapt en kwam niet meer terug. Ik kon nog wel in verschillende versnellingen zetten. Moet zeggen dat ik de koppeling erg zwaar vond de laatste keer dat ik reed.
Anwb gebeld en die had het over een kogellager van de koppeling, ijzer op ijzer. Geschatte kosten volgens Anwb 1200euro bij de dealer (de motor moest eruit??). De oplegger meneer kwam de Mini halen, ik vertelde het verhaal en hij zei dat hij wel een mannetje wist die het voor 750 euro deed incl. beurt. Dat gaat nu ook gebeuren.
Behoorlijk vreemd en heb hier nog nooit van gehoord. Ik vind de motor tov van mijn andere auto's (lease) ook altijd zo ijzerig klinken.. Weet iemand of dit een euvel is bij de Mini's uit 2002?
Koppeling kogellager?
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Koppeling kogellager?
Meestal is het einde oefening voor de koppeling als hij vast blijft zitten enige oplossing is een nieuwe koppeling monteren, en is idd een rot klus vandaar dat het zo duur is
- Fean
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb net 1000km geleden een stuurbekrachtigingspomp en ruitensproeierpomp vervangen kosten 1200 euro..
Ik ben benieuwd of er nog meer zwakheden zijn waar ik problemen mee zou kunnen krijgen. Auto is van 2002 een 1.6.
Is de koppeling een bekend euvel bij de Mini one met hogere km's? (142dkm)
Ik ben benieuwd of er nog meer zwakheden zijn waar ik problemen mee zou kunnen krijgen. Auto is van 2002 een 1.6.
Is de koppeling een bekend euvel bij de Mini one met hogere km's? (142dkm)
- K9Patrick
- Leerling Mini lid
Bericht
Mijn vorige r53 (cooper s uit 2002) moest ik de koppeling al bij 100 dkm laten vervangen vorige eigenaar was schijnbaar een "pedaal ridder". Dus bij 144 dkm is het netjes (al heeft de s iets meer vermogen wat ie moet verwerken)
2e euvel is volgen mij de homokineet wat ik tegelijk met de koppeling heb laten vervangen (er word dan een andere voor as gemonteerd).
Testen of de jouwe nog goed is is simpel ga op een parkeerplaats staan en draai je stuur max naar 1 kant doe je raam open rijd een 350 graden rondje en luister of je een vreemd geluid hoord. Test ook de andere kant hoor geen vreemd geluid dan is het goed.
2e euvel is volgen mij de homokineet wat ik tegelijk met de koppeling heb laten vervangen (er word dan een andere voor as gemonteerd).
Testen of de jouwe nog goed is is simpel ga op een parkeerplaats staan en draai je stuur max naar 1 kant doe je raam open rijd een 350 graden rondje en luister of je een vreemd geluid hoord. Test ook de andere kant hoor geen vreemd geluid dan is het goed.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors