Na 3 maanden elende gehad te hebben met mijn oude garage heb ik een vraagje.
Na 100k op de teller was de koppeling op, en op aanraden van de garage werd er een enkel massa vliegwiel met koppeling ingezet. Deze set kon het vermogen niet aan (slipte nog steeds) en na 4 knutsel pogingen (alles er op en af).
Werd ik het zat en eiste op hun koste een verstevigde set aan die het vermogen wel aankon.
Er ging dus een "verstevigde" dualmass Luk set in.
In de weken dat de mini daar stond, kreeg ik het idee dat de toko failliet ging.
Dus begon ik ook vervelend te doen dat de auto zo snel mogelijk af moest.
Na veel pijn en moeite werd de mini "werkend" afgeleverd. 4 dagen later waren ze failied
Nu ontdekte ik dat het tocht bij de voeten aan de bestuurders kant+ een motor geluid alsof je raam open is.
Nou is dat het probleem niet omdat er waarschijnlijk een plaat los zit en deze gemaakt wordt als de remupdate plaats vind.
Maar als ik nu radio en kachel uitzet, hoor ik een heel zacht een getik wat versneld met het aantal toeren.
Trap ik mijn koppeling in dan is het weg. Ontkoppeld/gekoppeld in zijn vrij hoor ik ook niks.
Met mijn hoofd uit het raam hoor ik ook niks, echt alleen bij de pedalen.
Nu twijfel ik, of dit normaal is of niet. Want had die plaat nou niet los gezeten had ik het zeker niet gehoord.
Heeft iemand ervaring met een zacht tikje bij een Luk set? Of tikt een r53 altijd al van zich zelf?
Nu ben ik zo gefocust op elk piep en kraakje wat ik hoor, dat ik bijna van plan ben de mini helemaal opnieuw uit elkaar te laten halen door een specialist. Maar mochten jullie gerust stellen de worden hebben hoor ik dat graag

Super bedankt voor de reacties.
Specs:
R53 jcw
Beek stage 1
Grs intercooler
1000km met nieuwe koppeling set gereden