Mini gekocht paar kwalen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
mini2001
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Mini gekocht paar kwalen

22 feb 2015, 17:36

ik heb een mini gekocht uit 2001, heb mijn koelvloeistof bijgevuld toen ik hem kocht was die leeg nu is die iets gezakt, kan dit een probleem zijn en waar kan ik kijken??

ook getankt en ruik ik benzine en is onder de auto de tank nat van benzine kan dit lekkage zijn of wat anders???

ook als ik nog een kwart tank op de meter heb kan er al.47 liter benzine in is dit normaal??

iedereen alvast bedankt
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: mini gekocht paar kwalen

22 feb 2015, 18:00

Gefeliciteerd met de MINI.

Tsja koelvloeistof....lekke thermostaat is een bekende, of het expansievaatje, of lekke kachel wil ook wel eens voorkomen.

Als de brandstoftank aan de buitenkant nat wordt van benzine, dan is ie lek of de vulpijp sluit niet meer goed aan.

Kwart tankvoorraad op de meter, en dan 47 liter kunnen bijtanken.... Volgens de handleiding zou bij 8 liter of minder brandstofvoorraad je lampje moeten gaan branden. En de tank kan 50 liter hebben.... Ik denk dat je zelf de rekensom wel kunt maken, en bepalen of de meterstand dan normaal is.
(Maar ja, je tankt natuurlijk wel meer, omdat ie aan de buitenkant ook nat wordt van de brandstof....)
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: Mini gekocht paar kwalen

23 feb 2015, 10:02

Koelvloeistof : er is een topic dat heet "Lek". Zoek erop en je vindt dit onderwerp uitgebreid aan de orde, de diverse redenen van KVS verlies.

De benzine lekkage is iets dat je wel snel wilt aanpakken. Een bijbehorende brandstoflucht is gewoon iets dat niet bij de MINI hoort. (wel bij sommige klassieke auto's met carburateur).

De benzine sensor is vreemd. Het lijkt erop dat niveausensor in (een van de twee tanks) niet goed functioneert. Dat is geen probleem maar wel onhandig (en risico van stilvallen langs de weg). Als je helemaal leeg rijdt, perst en propt, krijg je 53 liter in je tank, inclusief de reserve, en de vulpijp etc. Dan heb je al wel heel lang met een range --- melding in je scherm rondgereden.

Mijn rekensommetje:
Met een kwart tank resterend zou je ongeveer 40 to 42 liter moeten tanken. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je 47 liter tankt en gelijk aan de pomp al 5 liter verliest door de lekkage / "zweten". Dan zou je gelijk natte voeten hebben :-) :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mini2001
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

27 feb 2015, 23:33

mijn mini brandstof probleem is opgelost nu nog de koelvloeistof morgen weer bellen, de garage zei dat hij getest was op druk maar na een week rijden, was de koelvloeistof weer leeg.

er ligt ook geen vloeistof onder de auto of ergens op me blok.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

28 feb 2015, 09:27

En hoe hoog staat je oliepeil? (mogelijk lekke koppakking)
Zijn je vloermatten nat? (mogelijk lekke kachel)

En wat was er nou aan de hand met je brandstof? Fijn natuurlijk dat het probleem weg is, maar misschien hebben andere forumleden ook iets aan de oplossing die jou geholpen heeft.
mini2001
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 mar 2015, 13:06

oliepijl blijft goed, en me matten zijn wel glad maar niet nat, maar volgens mij zijn de matten van de mini wel vaker glad na verloop van tijd??.

brandstof probleem was een kapot rubber tussen de tank en vul slang.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”