Olielampje brandt heel soms bij stationair

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast

Olielampje brandt heel soms bij stationair

20 aug 2012, 13:41

Hallo,

Vandaag in het bezit van een Cooper S uit 2002, alleen bij aankomst thuis brande het olielampje even. Olie is op peil. Zag op meerdere topics staan dat het oliefilterhuis deze problemen nog wel eens veroorzaakt.

Zijn dit hoge kosten? Heb de auto namelijk zonder garantie gekocht omdat dit 1000 euro scheelde in de aanschaf :oops:
spenki
Sponsor
Contacteer:

20 aug 2012, 13:51

Hoi:

Filterhuis kan wel eens de oorzaak zijn maar ik heb er nog nooit een vervangen.
Ik zou er persoonlijk eerst ff een nieuw en orig mini olie filter in zetten en dan kijken of het lampje uit blijft.
Het komt ook wel eens voor dat het oliefilter verkeerd om gemonteerd zit en dan krijg je dit probleem ook.
Of soms met een slechte kwaliteit imitatie filter wil het ook wel eens gebeuren.
En het lampje brand alleen bij stationair toerental toch?
Het filterhuis kun je dan later altijd nog vervangen indien nodig.

Gr Roy
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast

20 aug 2012, 17:53

Ja lampje brandt alleen af en toe bij stationair, rijdend nog niet zien oplichten. En hij brandt ook niet continue, meer een snel knippertje en dan weer uit.
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast

20 aug 2012, 20:58

Toch vind ik de pijlstok niet heel duidelijk, krijg bijna het idee dat er te veel olie in zit.....
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast

21 aug 2012, 11:04

Net bij Ekris geweest. Auto is uitgelezen en niks raars gevonden. Op de heenweg erheen ook geen lampje gehad. Bijna thuis en hij ging weer branden bij stilstaan. Zit zelf toch echt te denken aan de sensor, want als ik de auto in ze 1 laat rollen en dan een oneffenheid in de weg krijg knippert hij even snel. Ook tijdens het wegrijden doet ie dit soms. Haat brandende lampjes :s
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast

21 aug 2012, 15:52

Oliepeil vond ik erg hoog op de stok, en wat bleek.... 1ltr te veel...... Heb aan Ekris gevraagd dit te checken en die zeiden dat het oke was?!?!? DUS NIET.

Ben vanmiddag naar Beekracing geweest en heel vriendelijke geholpen en heb een nieuwe druksensor gekregen. Lampje is niet meer gaan branden. Heb er nu pas 50 km op zitten, dus hoop dat het zo blijft.
joepdegen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Olielampje brandt heel soms bij stationair

02 mar 2015, 18:11

Goeie avond Coopergreens,

Sinds 11 februari ben ik ook in het bezit van een Mini Cooper uit november 2001.

Twee weken terug een grote onderhoudsbeurt uitgevoerd bij m'n Mini. Bougies, olie, oliefilter en luchtfilter vervangen. Ik merkte dat de olie op de peilstok het minimum aantikte dus vandaar dat ik hem even onderhanden heb genomen.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik hetzelfde probleem. Bij stationair toerental gaat het olielampje af en toe branden. Tijdens het rijden geen problemen. Weet je of ze toen (sorry dat je in je geheugen moet gaan graven) hebben gezien of het oliefilter scheef of verkeerd gemonteerd was?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”