Hallo allemaal,
Ik ben Ray uit Heerhugowaard en heb me nog niet officieel voorgesteld.
Dit omdat ik meer lees dan post en omdat ik nog geen mooie foto's heb van me mini. En aangezien een topic waardeloos is zonder foto's,wacht ik nog ff met de officiële voorstelling.
Maar heb nu toch even een vraag over mijn mini waar ik me zorgen over begin te maken.
Heb een Mini Cooper S uit 2002 sinds eind Februari en sinds vorige week viel het mij op dat ik de fluittoon niet meer hoor van de compressor als ik het gas intrap. Als ie stationair loopt hoor je wel een constante fluittoon,maar als je op de snelweg het gas intrapt hoor je hem niet. Qua vermogen is er niks mis,hij gaat er evengoed rap vandoor.
Vorige week piepte de multiriem(?,als je voor de auto staat,aan de linkerkant van de motor) wel bij stationair.
Moet die gespannen worden? En kan ik dat zelf?
Of is er iets ernstiger aan de hand met mijn compressor?
Toen ik hem net had, hoorde je de fluittoon wel.
Mijn 2e vraag is,woont er in de omgeving van Heerhugowaard nog mini-rijders?
Ik ben nog niet zo thuis in de mini wereld en hoop zo meer te leren van mijn mini.
Mvg Ray.
Fluittoon compressor
- Ray's Cooper S
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Fluittoon compressor
Hoi Boris,
Bedankt voor je reactie!
Uit de rekeningen van de vorige eigenaar kan ik niks vinden over vervanging van de Multiriem. Dus denk dat ie maar eens vervangen moet worden.
Lastige klus zeker?
Een keertje afspreken ergens?
Mvg Ray.
Bedankt voor je reactie!
Uit de rekeningen van de vorige eigenaar kan ik niks vinden over vervanging van de Multiriem. Dus denk dat ie maar eens vervangen moet worden.
Lastige klus zeker?
Een keertje afspreken ergens?
Mvg Ray.
- Ray's Cooper S
- Nieuw Lid
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
Bericht
Hoi Ray,
Foto's zijn altijd leuk!
Woon je een beetje in de buurt van Middenwaard?
Groetjes,
Jean-Paul
Foto's zijn altijd leuk!
Woon je een beetje in de buurt van Middenwaard?
Groetjes,
Jean-Paul
- Ray's Cooper S
- Nieuw Lid
Bericht
Hoi Jean-Paul,
Foto's zijn idd altijd leuk. Maar wil hem eerst motorisch in orde hebben voordat ik kan genieten.
Volgens mij zag ik je idd vd week over het kruispunt scheuren richting de bioscoop in de ochtend.
Ray
Foto's zijn idd altijd leuk. Maar wil hem eerst motorisch in orde hebben voordat ik kan genieten.
Volgens mij zag ik je idd vd week over het kruispunt scheuren richting de bioscoop in de ochtend.
Ray
- slokkie
- One wheel wonder
Bericht
Weet je zeker dat de fluittoon die je hoorde, wel de juiste was. Normaal hoor je pas de compressor fluiten als je wat hoger in de toeren komt, zeker niet stationair. De fluittoon bij stationair zou een slecht meeloop lager kunnen zijn (die zit net naast je airco compressor). Dit kan je wel uitzoeken door wat kruipolie op het lager te spuiten als hij stationair draait en horen of het geluid veranderd. De multiriem hoef je niet te stellen er zit een spanner op (het lager op de spanner kan ook fluiten als hij versleten is, kan je ook in spuiten en luisteren).
Ik heb hetzelfde probleem en er komt een nieuwe spanner , meeloop lager en nieuwe multiriem op.
gr. Patrick
Ik heb hetzelfde probleem en er komt een nieuwe spanner , meeloop lager en nieuwe multiriem op.
gr. Patrick
2009 Mini Cooper S Cabriolet R57
- Ray's Cooper S
- Nieuw Lid
Bericht
Hoi Patrick, Bedankt voor je reactie!
1 ding is zeker, de multiriem moet zeker vervangen worden!
Het gaatje in het metalen plaatje zit momenteel in de veer en die hoort boven de veer te zitten. De riem piept nu ook continue. Heb vd week een nieuwe riem gehaald en ga deze morgen de/monteren. Moet alleen nog even die 'hefboom' gereedschap maken om de spanning van de spanner af te halen. Materiaal is al binnen.
Waar die constante fluit vandaan kwam (hoor hem momenteel niet meer door het gepiep), weet ik niet. Maar neem morgen de kruipolie mee!
Bedankt voor de tip!
Mvg, Ray.
1 ding is zeker, de multiriem moet zeker vervangen worden!
Het gaatje in het metalen plaatje zit momenteel in de veer en die hoort boven de veer te zitten. De riem piept nu ook continue. Heb vd week een nieuwe riem gehaald en ga deze morgen de/monteren. Moet alleen nog even die 'hefboom' gereedschap maken om de spanning van de spanner af te halen. Materiaal is al binnen.
Waar die constante fluit vandaan kwam (hoor hem momenteel niet meer door het gepiep), weet ik niet. Maar neem morgen de kruipolie mee!
Bedankt voor de tip!
Mvg, Ray.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors