Panorama dak gaat stroef open en dicht.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Hessel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Panorama dak gaat stroef open en dicht.

10 apr 2015, 17:56

Hoi,

Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn panorama dak van mijn
Mini Cooper (2008). Ik weet niet precies welk type het is maar hij is geïmporteerd uit Duitsland.

Hier een foto van mijn Mini
hvdserver.nl/mini.jpg

Wanneer ik het dak wil openen moet ik hem mee duwen met mijn hand. Het achterste raam moet ik omhoog drukken zodat hij op de kiep stand gaat. Wanneer hij helemaal open gaat moet ik hem mee helpen.

Dit was voorheen nooit zo, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik hem niet altijd dicht heb gelaten en er soms ook wel een buitje overheen ging maar verder doet het motortje het wel. Er zat erg veel vuil tussen dit heb ik met compressor weggehaald en heb met WD-40 alles schoon gekregen en ingevet, maar toch blijft het dak moeite hebben om dicht te gaan. Ik heb gedacht aan Vaseline zodat het niet meer stroef is maar of het helpt weet ik niet.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen of dat iemand het zelfde heeft met zijn/haar cooper.

Met vriendelijke groet,

Hessel
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Panorama dak gaat stroef open en dicht.

10 apr 2015, 22:34

Hoi Hessel,

ik zou hier uiterst voorzichtig mee zijn en eigenlijk meteen even je dealer raadplegen. Ik heb een R56 Cooper uit dec 2006 en mijn panoramadak heeft het begin maart begeven. Liep ook niet lekker maar daardoor wat van het mechaniek afgebroken en aan 1 zijde de kabel gebroken wat helaas niet hersteld kan worden. De enige oplossing is een compleet nieuw dak installeren en heb een offerte van de dealer liggen, 2215,59 euro inclusief inbouwen/BTW.

Met andere woorden, ik zou de dealer toch even raadplegen want een nieuwe is vwb prijs geen kattenpis. Ik ben zelf op zoek naar een 2de hands exemplaar maar die liggen niet voor op het oprapen en bij schade auto's weet je ook niet of zo'n panorama dak inwendige schade heeft opgelopen bij zo'n klap.

Dus onderhoud door de dealer van het panoramadak lijkt me goedkoper dan een nieuwe te moeten aanschaffen.

Gr. Milco

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”