Beste,
Ik heb even een vraag, wellicht heeft iemand er ervaring mee.
Ik moet noodgedwongen een nieuw blok in mijn cooper laten zetten.
Huidig blok moet gerepareerd worden, vanwege een rare tik in de motor.
Om dit te repareren is waarschijnlijk duurder dan een ander blok er in laten zetten.
Nu is mijn vraag of mensen ervaring hebben met het overzetten van een ander blok?
Kan een John Works blok erin? zo ja, iemand ervaring mee?
of is toch een origineel blok een betere optie? zo ja waarom?
Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee.
Bij voorbaat dank.
Mvg Paul van Dijk
Motor swap Cooper S 2003
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: motor swap Cooper S 2003
er zijn een aantal mensen hier op de club die een motorswap hebben gedaan bij auto spenkelink in enschede... Lars temmink, Berry m, martijngizmo en nog een paar
maar het lijkt me verstandig je eerst eens even voor te stellen voordat er rare dingen gebeuren!
haha
maar het lijkt me verstandig je eerst eens even voor te stellen voordat er rare dingen gebeuren!

- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik zou Spenki van het forum even bellen 
autospenkelink.nl
die heeft meerdere blokken vervangen en denk ik ook wel 1 op voorraad.

autospenkelink.nl
die heeft meerdere blokken vervangen en denk ik ook wel 1 op voorraad.
- paulvandijk
- Nieuw Lid
Bericht
Done
Cheek-O schreef:er zijn een aantal mensen hier op de club die een motorswap hebben gedaan bij auto spenkelink in enschede... Lars temmink, Berry m, martijngizmo en nog een paar
maar het lijkt me verstandig je eerst eens even voor te stellen voordat er rare dingen gebeuren!haha
Done

- Chrisovitjs
- Enthousiast
Bericht
Hey paul! Ik heb laatst ook een andere motor erin laten zetten door spenki! Als iemand het kan is hij het wel! Ik heb er een JCW in laten zetten, werkt allemaal prima! Let er alleen wel op dat er geen JCW ecu bij zit! ( ook ivm sleutels) dus de volle 211 pk zal je niet hebben! Je kan je originele ecu wel chippen! Doet spenki ook wel! Maar is wel stukje prijziger dan een cooper s motor!
Weet niet of je er al een hebt, maar ik geloof dat spenki er nog een heeft liggen! Moet je hem even vragen!
Weet niet of je er al een hebt, maar ik geloof dat spenki er nog een heeft liggen! Moet je hem even vragen!
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Motor swap Cooper S 2003
Ik heb Spenki ook een keer gevraagd, hij adviseerde mij om gewoon de motor om te bouwen ipv een JCW blok erin. Met ombouw haal je er nog meer PK uit ook. Je kan hem vragen voor advies en kostenplaatje.
Succes!
Succes!

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een blok vervangen is geen hele moeilijk klus. Als je een beetje handig bent, kun je dat goed zelf
Mocht je een blok zoeken, ik heb nog een goed blok staan, welke voor een leuke prijs weg mag
PM graag bij interesse
Mocht je een blok zoeken, ik heb nog een goed blok staan, welke voor een leuke prijs weg mag

PM graag bij interesse

- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Wat wel belangrijk is om te weten.
Wat heb je NU???
Een cooper of een cooper S ????
Dat maakt nl nog al een verschil ivm ombouw enz
Gr roy
Wat heb je NU???