allereerst zal ik mij voorstellen:
Ik ben Jos, ik kom uit Alphen aan den Rijn (Ja die met dat kraanongeval en de schietpartij. Wat staan we toch goed bekend

Ik heb alleen wel een probleem, sinds een tijdje heb ik nu vanaf +/-80km/u een resonantie/brom/zoemend geluid rechtsvoor. Dit treedt altijd op vanaf +/-80km/u, en als ik harder ga rijden wordt het geluid harder. Ik heb nog geen punt gevonden waarop het geluid weg gaat. Als ik de koppeling intrap dan blijft het geluid gewoon doorgaan.
Verder is het zo dat als ik naar links stuur het geluid frequenter wordt en als ik naar rechts stuur gaat het geluid compleet weg.
Nu heb ik zelf al een hele hoop lopen zoeken, en ondanks dat ik geen expert ben op het gebied van auto's, snap ik er wel een béétje van. Ik dacht gelijk aan het cuppen van de banden. Dus ik heb alle banden omgewisseld, voor naar achter, en vervolgens nog links en rechts gewisseld. Dit heeft totaal geen effect gehad, en het geluid komt nog steeds van rechts voor. (Ook bij het sturen zit er nog steeds verschil in, links is frequenter, rechts is totaal weg).
Vervolgens heb ik de trucjes van de lager controleren geprobeerd. Voorkant opgekrikt, hand op de vering en aan het wiel gedraaid, geen trilling te vernemen. Ook draait het wiel gewoon makkelijk (ik heb niet echt een punt waaraan ik het kan vergelijken). Verder zit er geen speling op het wiel als je hem boven en onder beet pakt en probeert te bewegen, ook links en rechts niet (behalve het feit dat je het stuur een klein beetje mee beweegt als je aan de banden trekt).
Dus het cuppen van de bandjes is uitgesloten, en de lagers (denk ik?) ook dan? Nu zou het aan de homokineet kunnen liggen, maar heeft dit ook met sturen invloed op het geluid, en is er een manier om dit te controleren of iets dergelijks? En hebben jullie verder nog ideeën wat het zou kunnen zijn? Of heb ik als een beunhaas de lagers gecheckt, en zou dat het heel goed kunnen zijn?
Ik hoor heel graag van jullie!
Alvast bedankt!!!!
Groeten,
Jos