HK audio vervangen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Pipje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

HK audio vervangen

27 sep 2015, 11:50

Goededag!

Al geruime tijd ben ik op zoek naar de juiste HK versterker ter vervanging van mijn overleden versie (geen output). Reparatie lijkt in Nederland geen optie, al 10x doorverwezen.

Nu kom ik op het punt dat ik het zat ben! De mini s betreft een boodschappenwagen van mijn partner en die wil die 10 min per dag muziek :roll:

Ter voorkoming van de investering van 850 euro voor een nieuwe versterker probeer ik de andere opties op een rij te krijgen.

De meest voor de hand liggende die ik tot dusver heb gevonden is:

1. Versterker & radio eruit.
2. Kabels van de achterspeakers naar het dashboard trekken
3. Filters tussen de voorspeakers & tweeters.
4. Nieuwe radio erin die de 2ohm van de achterspeakers aan kan.

Wellicht niet de meest chique optie maar wel een reële gezien het gebruik.

Heeft iemand andere ervaringen of misschien hetzelfde gedaan en tips? Merken, tests?

Het liefste zie ik natuurlijk een complete HK set alleen dat is het gezien de investering niet waard.

Dank voor jullie inbreng! :hoera
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast

Re: HK audio vervangen

28 sep 2015, 10:18

ik heb een pioneer met Bluetooth erin gezet.. kabels voor de achterste speakers naar de kofferbak getrokken, de originele speaker bedrading gebruikt voor de voorste speakers..stekkers vd HK versterker uit elkaar en daar de verbindingen gemaakt naar de speakers.. 99,- voor de radio, 5,- speaker kabels en 6,- voor een verloopstekker voor de radio/antenne aansluiting.

heb je meteen een handsfree setje,muziek speelt aut. af als je de auto instapt en het geluid valt mij niet tegen(had ook meteen kabels gelegd voor een sub ,maar die is voor mij niet nodig zo)
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 okt 2015, 17:54

Afbeelding
ErikE
One wheel wonder
One wheel wonder

08 okt 2015, 17:58

Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 okt 2015, 20:08

Allemaal 2e Gen.. Eerste Gen versterkers zijn behoorlijk zeldzaam :)
Pipje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

12 okt 2015, 19:43

Dank voor jullie reacties!

Een 1e gen. HK versterker is lastig om te vinden inderdaad. Al een paar keer op onderdelenlijn gezet, rondgebeld maar schiet nog niet erg op.

Het idee van Sunn spreekt me wel aan, ben alleen niet zo technisch dus bij draden trekken en stekkers uit elkaar euhm...

Sunn wat voor setje van Pioneer heb je dan precies aangeschaft? Zou je wellicht een iets uitgebreidere omschrijving via PM willen sturen? Ik zou er zeker wel even zelf aan willen klussen, dat is het punt niet...

Al blijft origineel toch mooi...

Dank!
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast

18 okt 2015, 11:09

Hoi Pipje, toevallig vd week een andere radio erin gezet, pioneer DEH-X5800BT . Welke buurt woon je?..ik zal je een pm sturen, eerst ff een paar foto's maken..
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Pipje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

21 okt 2015, 22:47

Sunn schreef:Hoi Pipje, toevallig vd week een andere radio erin gezet, pioneer DEH-X5800BT . Welke buurt woon je?..ik zal je een pm sturen, eerst ff een paar foto's maken..
Hi Sunn,

Regio Den Haag is voor mij in de buurt.
Goede ervaringen dus met radio vervangen...

PM is meer dan welkom!!! :yeah

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”