Mijn airbaglampje is na jaren ineens gaan branden bij mijn R53. Resetten helpt niet, komt direct terug. Uitlezen geeft deze foutmelding: 0b 2k10, iets met "battery airbag".
Wie weet wat ik moet doen om dit te fixen?
Help: foutmelding 0b 2k10
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Help: foutmelding 0b 2k10
Battery airbag....
Hmmm, kan het met je IBS te maken hebben? Da's de Intelligent Battery Sensor. Een kastje dat op je accu zit en in geval van een zware crash je pluspool ontkoppelt van de accu.
Je foutmelding geeft in Google niks, maar dat is misschien erg afhankelijk van de gebruikte uitleesapparatuur.
Hmmm, kan het met je IBS te maken hebben? Da's de Intelligent Battery Sensor. Een kastje dat op je accu zit en in geval van een zware crash je pluspool ontkoppelt van de accu.
Je foutmelding geeft in Google niks, maar dat is misschien erg afhankelijk van de gebruikte uitleesapparatuur.
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
IBS is wellicht een mogelijkheid. Zal eens kijken of ik iets kan zien... Heb m laten uitlezen bij vakgarage hier op de hoek. Rare foutmelding blijf ik het vinden. Meer ideeen over mogelijke oorzaak zijn welkom.
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
ik heb dat ook, het probleem zit hem in de accu scheidingskabel, reparatie bij de dealer 600 euri
ze hadden het over een nieuwe kabelboom. voorbeeld van slechte engineering door BMW
je schijnt het te kunnen solderen met een extra weerstand of zoiets, maar dan doen ze natuurlijk niet bij
de stealer
ze hadden het over een nieuwe kabelboom. voorbeeld van slechte engineering door BMW
je schijnt het te kunnen solderen met een extra weerstand of zoiets, maar dan doen ze natuurlijk niet bij
de stealer
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
De scheidingskabel.
Ron.
Zelfde verhaal hier.griendar schreef:ik heb dat ook, het probleem zit hem in de accu scheidingskabel, reparatie bij de dealer 600 euri
de stealer
De scheidingskabel.
Ron.
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dank heren! Nu eens kijken of de vakgarage om de hoek hier iets mee kan...
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Dit is het onderdeel: 61121508931 (invoeren bij google)
En misschien heb je hier wat aan: https://www.ecstuning.com/Mini-2003-Coo ... /ES164915/
En misschien heb je hier wat aan: https://www.ecstuning.com/Mini-2003-Coo ... /ES164915/

- Jer84
- Bijna verslaafd
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Het nummer is van Batterijkabel pos. 61121508931
De link is van Zekeringhouder met B+ draad 61131508927
En zeker ook niet de goedkoopste, zie sponsorlinkje: Klik
FF goed kijken dus welke je nou nodig hebt.
Ron.
Dit nummer komt niet overeen met de link die je geeft.Jer84 schreef:Dit is het onderdeel: 61121508931 (invoeren bij google)
Het nummer is van Batterijkabel pos. 61121508931
De link is van Zekeringhouder met B+ draad 61131508927
En zeker ook niet de goedkoopste, zie sponsorlinkje: Klik
FF goed kijken dus welke je nou nodig hebt.
Ron.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Ja klopt, maar het lijkt mij dat je beide nodig hebt. Wat ik bedoel is dat, als je de nummers invoert in google, je genoeg info krijgt over wat je nodig hebt. Zijn maar voorbeelden.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors