MINI Cooper geluid onder motorkap t.h.v. KVS reservoir

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
huisje89
Nieuw Lid
Nieuw Lid

MINI Cooper geluid onder motorkap t.h.v. KVS reservoir

07 mei 2016, 18:47

Beste Forumleden/mede MINI Eigenaars,

Ik zal mij eerst even voorstellen. IK ben Vincent en heb sinds 2 maand een MINI cooper 1.6 met CVT automaat. Deze heeft ondertussen een aantal reparaties gehad. De laatste reparatie is het upgraden van de software. Dit omdat de FAN zo'n dikke 20 minuten bleef draaien na niet eens echt ver gereden te hebben. Dit is nu eigenlijk opgelost met de software update.

Het probleem wat ik nu heb, wat eigenlijk op dit moment aan de gang is:

Na zojuist zo'n +/- 100 KM gereden te hebben blijft de MINI onder de motorkap een geluid maken met de motor uit, dicht bij het KVS reservoir al meer dan 60 minuten. Dit heeft nu de accu zo leeg getrokken dat het onmogelijk is de auto te starten. Voor het geluid zie/hoor het filmpje

Ik hoop dat jullie een idee hebben wat dit kan zijn, alvast bedankt!

MVG Vincent
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: MINI Cooper geluid onder motorkap t.h.v. KVS reservoir

07 mei 2016, 19:06

Denk dat je fan van de stuurbekrachtigingspomp aan het draaien blijft. Als je die hebt. Een cooper S heeft die wel. Misschien eens onder de auto kijken.

Wel raar dat ze met de software de fan hebben ingesteld van de radiateur. Want denk eerder dat die fan gewoon stuk is.
Afbeelding
huisje89
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 mei 2016, 19:27

Jer84 schreef:Denk dat je fan van de stuurbekrachtigingspomp aan het draaien blijft. Als je die hebt. Een cooper S heeft die wel. Misschien eens onder de auto kijken.

Wel raar dat ze met de software de fan hebben ingesteld van de radiateur. Want denk eerder dat die fan gewoon stuk is.
Ik durf niet te zeggen of ik een stuurbekrachtigingspomp heb eigenlijk... Het was dit geluid van het filmpje, maar je hoorde ook een licht borrelend geluid erbij...

Ja, ik vond het ook vreemd dat ze de software hadden hebben vernieuwd en daarmee denken de fan hersteld te hebben... Ik zei ook dat ik eigenlijk overal lees dat de "stage 1" van de fan kapot is en hij dan naar "stage 2" gaat als hij het warm heeft. Zo wat ik vaak lees is het dat de weerstand ervan dan doorgebrand is. Maar ik kreeg als reactie "die dingen die je op internet leest zijn allemaal horror verhalen, daar moet je niet naar kijken..."

Nouja de meneer van de ANWB is onderweg, ik ben benieuwd of het geluid zich voortzet als de accu weer spanning heeft... Misschien dat hij dan weet waar het geluid weg komt, omdat hij beter dan mij denk ik weet of er een pomp zit danwel een elektrische motor voor de stuurbekrachtiging.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 mei 2016, 20:17

Nou hier op het forum hebben we geen horrorverhalen. Meeste garages weten gewoon niet wat ze aan het doen zijn. Je kan Daveke of Spenki hier van het forum contacten. Zij zijn dagelijks aan het sleutelen aan Mini's!

Succes!
Afbeelding
huisje89
Nieuw Lid
Nieuw Lid

08 mei 2016, 12:56

Jer84 schreef:Nou hier op het forum hebben we geen horrorverhalen. Meeste garages weten gewoon niet wat ze aan het doen zijn. Je kan Daveke of Spenki hier van het forum contacten. Zij zijn dagelijks aan het sleutelen aan Mini's!

Succes!
Nee zo'n vermoeden had ik al, maar na het updaten was het probleem dat hij na korte ritten al lang ging koelen wel verholpen... Heel misschien was het dan toch wat in de aansturing..

Terugkomende op het probleem wat ik had... De ANWB is er gisteren bij geweest omdat ik zelf niet 1.2.3. wist wat ik er op dat moment mee aanmoest en je natuurlijk niet voor niets lid bent :roll:

Hij constateerde net als jou dat het de stuurbekrachtigingspomp was, hij kon er op dat moment niet heel veel aan doen, dus ik stelde voor om maar meteen de auto bij de garage voor de deur te zetten. En daar ter plekke de accu los te koppelen, zo hoef ik alleen de sleutel nog na te brengen maandag.. Gelukkig heb ik nog garantie en mogen ze denk ik de pomp wel vervangen. :?
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 mei 2016, 19:39

Laat het wel voor een geheel nieuwe vervangen, niet voor een 2e handse of gereviseerde.

Had je de sleutel niet in de brievenbus kunnen gooien? Scheelt weer een rit.
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”