Beste R53,ers met schuifpui. Na herhaaldelijk testen ben ik er achter gekomen dat de opstaande flapjes voor het schuifdak beter kunnen. Als je ze iets kleiner maakt, dan geven ze minder herrie en is het met dak open zelfs op de snelweg nog goed toeven. Klap je ze te ver in, dan geeft het dak een nare resonantie. Ik ga nu dus proberen die dingen te krijgen en ze iets kleiner te maken en weer te monteren voor een beter resultaat.
Wie heeft toevallig van die flapjes over, want om nu te gaan experimenteren met mijn enige eigen flapjes.
Via de dealer zal namelijk wel weer een hels karwij worden met die meewerkende partsmedewerkers.
Eens kijken of dit een mooie schuifpui modificatie actie kan gaan worden.
Gr,
PP
EDIT: 02 FLAP, WIND DEFLECTOR, LEFT 1 54107039717
02 FLAP, WIND DEFLECTOR, RIGHT 1 54107039718
Heb de partnummers. iemand die weet of ze gemakkelijk te verwijderen zijn???
Gr,
PP
Schuifdak modificatie R53
- paul Hemels
- One wheel wonder
Bericht
Dat zo nog eens mooi zijn want wat maakt dat dak een herrie op de snelweg.
Ik heb helaas geen kunstof lamellen over voor de test.
Ik heb helaas geen kunstof lamellen over voor de test.
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gisteren besteld bij de dealer. Nu ik de code heb zijn ze altijd superblij als ik daarmee kom bestellen. Voor de prijs hoef ik het iig niet te laten. Ze kosten 5 euro per stuk. Nu nog een kwestie van op de juiste lengte kleiner maken en mooi afwerken. Dan kunnen we voortaan met wat minder windgeruis lekker met dakkie open rijden.
Natuurlijk hou ik jullie volledig op de hoogte, want als t werkt zoals ik getest heb, dan zal iedereen deze mod wel willen denk ik. Volgens mij schuif je ze er zo uit, alleen zal ik wel die veertjes over moeten zetten, das dan t enige probleem.
Gr,
PP
Natuurlijk hou ik jullie volledig op de hoogte, want als t werkt zoals ik getest heb, dan zal iedereen deze mod wel willen denk ik. Volgens mij schuif je ze er zo uit, alleen zal ik wel die veertjes over moeten zetten, das dan t enige probleem.
Gr,
PP
- MiniMatt
- Mod virus alert!
Bericht
Ik ben heel benieuwd! Had vorige week voor het eerst dit jaar weer eens het dakje open! Jippie!
, maar heb gauw weer dicht moeten doen zodra ik de autoweg opging... Wat een herrie! Zo'n kleine mod is natuurlijk prima zelf te doen... Maar aan de andere kant, als je iemand achterin hebt dan is het wel vervelend voor diegene bij hogere snelheden... Daar is die wind deflector toch voor?

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja hoe vaak heb je mensen achterin. Ik heb iig ervaren dat ik het dakje heel vaak open heb, maar zodra de snelheid toeneemt moet ie door het lawaai gewoon weer dicht. Ik ga de deflector gewoon iets kleiner maken, zodat de herrie minder wordt, maar de functie eigenlijk amper afneemt van de deflector. Ik heb ze besteld. Donderdag ben ik een weekje naar NY dus daarna ga ik eraan klussne en laat ik jullie het resultaat weten.
Gr,
PP
Gr,
PP
- MINIf57JCW
- NMC Staff
- Contacteer:
- paul Hemels
- One wheel wonder
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Uhm tja
. Ik krijg ze gewoon niet mooi strak gedremeld of hoe ik t ook doe. Je ziet altijd wel een oneffenheid en dat staat gewoon erg raar. Wel is het tijdens het rijden een verbetering. Helaas krijg ik het niet voormekaar de vorm net zo mooi te krijgen als t origineel is alleen dan wat korter. Dus als jullie t wel mooi kunnen de mod helpt iig zeker alleen is ie optisch te moeilijk voor mij om t mooi te houden. Ik wil het namelijk heel strak en netjes zoals t origineel is.
Gr,
PP

Gr,
PP
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors