R52 reageert niet meer op sleutel

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MaxKamperman
Nieuw Lid
Nieuw Lid

R52 reageert niet meer op sleutel

25 aug 2016, 14:44

Hallo,

Sinds kort eigenaar van een R52. Een paar dagen geleden toen we even voor het stoplicht stonden te wachten, ging ineens de radio uit en de wijzers van de temperatuur en de brandstof naar beneden. Een fractie van een seconde later namen de meters weer hun juiste positie in en ging de radio weer aan. Raar.

Sinds vandaag reageert de Mini Cooper Cabrio van 2004 niet meer op de sleutel. Sleutel in contact en omdraaien, niets. Geen geluid, geen meters die het doen, geen displays die gaan branden, radio gaat ook niet aan. Na een paar keer proberen deed ie het weer, maar niet voor lang. Na thuis geparkeerd te hebben en na een tijdje weer geprobeerd, geen succes tot nu toe. Het slot reageert ook niet meer als ik de auto via de sleutel op slot wil doen. Heel vreemd.

Heeft iemand een idee wat hieraan de hand kan zijn?

Ik hoor het graag!

Groet,
Max Kamperman
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: R52 reageert niet meer op sleutel

25 aug 2016, 16:47

En zaken buiten de contactsleutel om, zoals verlichting, of alarmlichten...werken die wel? Effe uitsluiten dat het accu problemen zijn, of de hoofdstroomvoorziening.
Anders vermoed ik een storing in de BC1-module, dat is zo'n beetje de hoofdcomputer in de MINI. Zit rechts in de voetenbak van de passagier. Kan ook een losse stekker zijn bij de module, of iets dergelijks...
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: R52 reageert niet meer op sleutel

25 aug 2016, 17:10

Idd even checken op lekkage, in de voetenbak, kan mogelijk ook je slotmodule zijn probeer eens je sleutel een beetje in het contact te roeren? Werkt hij dan weer?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”