Hoi allen,
Ik heb nu sinds een goede 8 dagen in bezit van een Mini Cooper S R53 uit 2004. Ik heb nog 6 maanden BOVAG garantie bij de dealer en ben dus erg aan het opletten wat er niet helemaal lekker loopt.
Nu is mij opgevallen dat wanneer ik ga rijden en maximaal 80km/p uur ga, mijn motor binnen 5 minuten goed warm is, en staat het metertje dus netjes in het midden. Maar zodra ik de snelweg op ga (al is het 120km/p) dan daalt mijn motor temperatuur. Zelfs na 100KM snelweg rijden blijft het metertje op een kwart staan. Zodra ik weer van de snelweg af ben, en dus weer langzamer rijd, gaat de meter weer omhoog.
Is dit bekend bij iemand?
Motorwarmte daalt wanneer R53 versnelt
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Motorwarmte daalt wanneer R53 versnelt
Rijwind kan daarbij wel van invloed zijn. Anders kijken of de thermostaat nog goed werkt.
- Snapshutter
- Nieuw Lid
Bericht
Kan dit eventueel komen door een spleet tussen de bumper en de motorkap? Het is echter wel altijd, ook bij de afgelopen warme dagen vorige week. Hoe moet dat dan wel niet zijn in de winter?

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat komt door de luchthapper in de motorkap, die zit er bij de R53 niet voor niks....
Als de thermostaat goed is, zul je daar in de winter geen problemen mee hebben. Maar zoals gezegd, checken of die dus echt nog wel goed werkt.

Als de thermostaat goed is, zul je daar in de winter geen problemen mee hebben. Maar zoals gezegd, checken of die dus echt nog wel goed werkt.
- Manick
- Sponsor
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors