Aanschaf MINI One

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
patricknijhof
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Aanschaf MINI One

07 jan 2017, 13:07

Beste Forum leden,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Patrick en ik woon in Den Haag. Ik ben al lang gek op de MINI. Mijn eerste rij-ervaring had ik in 2005. Ik rij zakelijk een BMW, echter is mijn auto deze week gestolen. Politie en verzekeringswerk zal even duren dus ik heb tijdelijk een andere auto nodig. Ik wil nu een MINI kopen als tweede auto. De MINI wil ik wel aanhouden nadat ik mijn zakelijke auto terug heb.

Aangezien het een tweede auto betreft wil ik niet te veel geld uitgeven. Ik kan ook een Polo of Corsa kopen, maar daar mis ik de 'fun' factor.

Ik heb op deze site al verschillende discussies gelezen met aankooptips en informatie over de versnellingsbak. Ik wil maximaal 5.500 euro besteden. In mijn prijscategorie kom ik dan uit bij een R50 van de eerste generatie. Ik heb nu zelf een R50 (MINI One) voor 4.500 euro op het oog. Deze MINI heeft een pano dak, komt uit 2005 en heeft 137.000 km op de teller. De MINI ziet er goed uit gezien zijn leeftijd. Enige bezwaar is dat er drie vorige eigenaren zijn geweest en de auto geen origineel NL auto is. Kenteken gecheckt bij de RDW.

Ik heb een aantal vragen. Misschien kunnen jullie mij verder helpen?
- Ik maak mij zorgen over de versnellingsbak. Is een Midlands versnellingsbak uit de eerste generatie R50 vragen om problemen of gaat het in de meeste gevallen goed. Hoe kan ik bij een testrit controleren of de versnellingsbak nog in orde is en/of deze al is vervangen?
- Ik las op verschillende fora dat de MINI een distributie KETTING heeft. Kunnen jullie dit bevestigen?
- Hoe hoog (schatting) is de jaarlijkse afschrijving van een MINI uit 2005?

Verder nog tips of advies? Ik hoor het graag.
Groet, Patrick

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”