Optrekken

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Kroon
4 op een rij!
4 op een rij!

Optrekken

13 jun 2007, 19:43

hello,

ik heb nu sinds alweer 3 maanden mijn mini, maar er is iets raars mee (enige mini waar ik in gereden heb, maar gok dat het niet standaard is) als ik vanuit stilstand optrek (tja moeilijk te beheersen in de Cooper S :evil: ) schakelt de bak niet naar de tweede versnelling, later weer wel, maar dus niet in een keer om flink door te trekken. :?
weet iemand wat het veroorzaakt, of waar het in zit (schakelstang of bak ofzo) en wat eraan te doen is??

alvast bedankt
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2007, 21:14

Denk dat even verstandig is even terug te gaan naar de dealer lijkt wel iets met de versnellingsbak :( weet niet zeker maar kloppen doet het niet lijkt me :( zeker omdat je hem nog maar 3 maanden hebt kan je beter nu gaan voor je het weet is de garantie voorbij :wink:
Kroon
4 op een rij!
4 op een rij!

13 jun 2007, 22:53

ff vergeten te zeggen. voor mij issie tweedehands, dus hij is al wel ouder, 2004.
ik heb net nog een keer geprobeerd, om het beter te kunnen omschrijven, en het lijkt net of er op dat moment geen "2" is op de goede plaats. daarna een keer met ASC uit geprobeerd, en het werkte wel. daarna nog eens met de ASC ingeschakeld geprobeerd en toen was het ook goed..... en toen was ik thuis. dus later nog een keer proberen. even kijken of het alleen kan met de ASC uit, of dat het nu weg is. (zou het alleen met de ASC uit moeten kunnen mensen????)
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 jun 2007, 10:03

Enige wat ASC+T doet is eventueel je gas inhouden als je wielspil hebt of bijna hebt. Als ik vol weggas met het ASC+T aan dan houdt die bij het schakelen van zijn 1 naar zijn 2 heel eventjes in met een knipperd lampje en dan gaat die verder als de brandweer. Met ASC+T uit is dat niet, maar dan heb je wel wielspin :lol:

ASC+T doet verder niets met je versnellingsbak, het is een puur electronisch hulpsysteem.
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

14 jun 2007, 12:51

Nou ben ik niet zo heel erg technisch maar dit lijkt mij een mechanisch probleem met de 'synchromeshen' van de versnellingsbak.

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ynchromesh
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”