Ik heb een mini R50, de gebruikelijke problemen, bak is niet best, drinkt wat olie. Da's op zich niet zo erg, die bak wil ik mssn nog een keer vervangen door een 6-bak, die schijnt beter te zijn. Tips over wat ik daarvoor moet hebben zijn welkom.
Grootste probleem is mijn "ramen bedieningspaneel", die heb ik al 2 keer mogen vervangen omdat de ASC/DSC knop sluiting maakte.
Dat had tot gevolg dat de ramen niet meer wilden openen en sluiten etc.
Ik heb ergens gelezen dat er een module kapot kan zijn (BCM?) Wie weet wat dit is en wat ik er aan kan doen.
Ik heb nu de draadjes van de ASC maar uit de stekker gehaald en afgetaped zodat ik niet meer de vaud kan maken aan die knop te zitten.
Kleine update: Het schermpje in de toerenteller weet ook niet wat ie aan moet geven en of hij wel iets aan moet geven.
MINI R50 kortsluiting in middenconsole raambedieningspaneel
- Dick.Timmerman
- Leerling Mini lid
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: MINI R50 kortsluiting in middenconsole raambedieningspaneel
De BCM is de Body Control Module. Zo ongeveer de hoofdmodule van de MINI. De BCM zit aan de rechterkant in de voetenbak, uiteraard achter de panelen verstopt. Daar kan (bij de eerste series) wel eens water overheen gegaan zijn. Dan loopt regenwater via de parafaan naar binnen, en zorgt dan voor verstoringen. Later is dat probleem gefixed.
Even een foto geleend van MINI torque Website (www.minitorque.com). Het grijze, aluminium blok is de BCM. Maar er zijn ook zwart plastic varianten geweest...

Even een foto geleend van MINI torque Website (www.minitorque.com). Het grijze, aluminium blok is de BCM. Maar er zijn ook zwart plastic varianten geweest...
- Dick.Timmerman
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja, dat klopt, die ken ik, heb inderdaad ook water binnen gehad, ruimte onder de ABS pomp zit een rubber tule, die schoongemaakt, daardoor nu droog.
Maar ik vermoed dus dat de BCM waterschade heeft opgelopen. Het stomme is namelijk dat ISTA-D geen storingen daarop geeft.
Bij mij zit de aluminium uitvoering erin.
Maar ik vermoed dus dat de BCM waterschade heeft opgelopen. Het stomme is namelijk dat ISTA-D geen storingen daarop geeft.
Bij mij zit de aluminium uitvoering erin.
- sndr
- Leerling Mini lid
Bericht
Misschien de moeite waard om de connectoren van de BCM en van de ABS module los te halen en goed te bekijken? Zie je bijvoorbeeld roest / groene aanslag. Kortsluiting zou daar kunnen ontstaan na de lekkage.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”