Mini-pech

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2010, 23:26

Hoi Gilles,

Ik weet niet hoe je blok ( los onderblok en losse kop ) is geleverd door Rhenoy,maar wij hadden een aantal jaren terug bij ons op het werk problemen met onze veegmachine.
Hier was de koppakking van lek,en dus een originele koppakkingset besteld bij de fabrikant van de veegmachine.
Koppakking etc. geplaatst,en daarna proefdraaien.
Motor ging toen ook aan de kook.
Verder niks kunnen vinden,dus de kop er maar weer afgehaald.
Bij nadere inspectie van de koppakking bleek dus dat er een aantal waterkanalen dicht zaten in de koppakking,deze waren niet goed door gestanst :oops:
Nieuwe koppakking geplaatst met wel de juiste koelwater kanaaltjes,en toen was het goed.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2010, 11:52

In mijn geval ik het een compleet nieuw blok, dus onderblok plus kop die bij elkaar horen en niet los zijn geweest. Dus dat kan het denk ik niet zijn...
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2010, 14:39

Echt KLOTE man.... ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar wens je veel sterkte, en hoop dat het snel is opgelost :cry:
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2010, 14:48

@Adrenalin Junkie: een kort en rustig ritje naar Den Haag zonder de juiste software kon volgens Klaas geen kwaad. Voorlopig is het echter nog niet zover...
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2010, 15:55

chill-es schreef:@Werner: Waarom kan het de radiateur niet zijn? Ze hebben het wel over mogelijke problemen met de radiateur omdat ze er nog steeds niet achter zijn waar het fout gaat met de koeling... De tips die Klaas (Beek) had gegeven hebben ze al gecheckt en daar ligt het niet aan (kastje, ontluchten, computerstoring). Inmiddels ben ik wel weer E500 verder (nieuwe coolfan + kastje, arbeid en diagnose). Zucht...

Voorlopig dus nog geen hereniging met mijn Cooper S... Hopelijk volgende week beter nieuws.
Ik zei dat het de waterpomp of radiateur kon zijn meer niet denk ik :wink:
De waterpomp wordt via de compressor aangedreven!!
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2010, 17:50

@werner: i see, verkeerd gelezen... thx! zal het voorstellen, ze hadden het idd al over de radiator gehad (deze kwam niet op temperatuur).

als dit het probleem is hebben ze mogelijk wel voor niets de coolfan vervangen a E500,-... hoe kun je testen of het bijbehorende kastje stuk is/was?
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2010, 17:07

Ja hoor, radiator zat idd verstopt! In combo met de kapotte coolfan zou dit de problemen veroorzaakt hebben. Klinkt aannemelijk. Kun je zoiets nog bespreekbaar maken bij de dealer waar hij gekocht is en hopen op coulance of is dat whisful thinking?

Totaal aan kosten (ex Beek) nu E4600,- Hoop daar nog heel lang van te mogen genieten! Morgen kan ik hem weer ophalen (duimen dat er niet weer iets tussen komt)...

@werner: je moet je opgeven voor de nieuwe uri geller, afdeling automotoren :wink:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2010, 20:44

@werner: je moet je opgeven voor de nieuwe uri geller, afdeling automotoren :wink:[/quote]
:-)) Als de radiateur een keer een klein lek heeft gehad kan het zijn dat er toen een pil in is gegaan.
Dit kan ook een verstopping veroorzaken!. Is alleen slecht waarneembaar door de dealer helaas.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2010, 20:49

@werner: Een pil? Kan dat betekenen dat ie nu weer lek raakt?
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2010, 20:52

Hoi Gilles,

Ik hoop dat je morgen weer mag genieten van je Mini 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 jan 2010, 23:30

Hiermee moeten meer mensen last van hebben en de dealer wil me niet helpen: ik was gisteren bij de Ikea en kocht een kledingskast, die ging er dus mooi niet in! Mini-pech........
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2010, 11:51

chill-es schreef:@werner: Een pil? Kan dat betekenen dat ie nu weer lek raakt?
Een pil is om het lek te dichten en heeft nu een verstopping veroorzaakt, ik ga er van uit dat ze nu een andere radiateur hebben geplaatst en probleem opgelost :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2010, 20:43

@Werner, ze hebben niet een nieuwe radiator geplaatst maar de ouwe 'schoon' gemaakt. Als deze toch lek was (en theoretisch nu dus nog steeds), hoe kan ik dit dan checken? Is verstopping ook mogelijk door corrosie of een andere oorzaak dan die pil?

In ieder geval hen ik de mini nu weer terug en hij rijdt als en tiet!! Is it a bird, is it a plane, no it is my new old mini!!!!!!!!!

:yeah :feest

Iedereen bedankt voor het meedenken en -leven! Tot de volgende minimeet! :bier
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2010, 21:45

Er kan natuurlijk ook corrosie in gezeten hebben doordat ze misschien de boel eens hebben bijgevuld met water.
Vaak kun je wel zien als er wel een pil in gezeten heeft,waar het spul naar buiten is gekomen.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2010, 22:16

Heb het nog even nagevraagd en de radiator was/is niet lek. Vandaag weer super lekker gereden. Hij is nu nog sneller dan voorheen als Works met BAR software! Johnny, wanneer gaat die airstrip in Drachten weer open :wink:

Nog even mijn complimenten voor Beek, ze hebben heel goed mee gedacht en al mijn vragen met veel geduld beantwoord. Het resultaat mag er wezen :hap

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”