Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
als de ventilator kapot gaat is het zo gebeurd met die pomp. Ik hoor juist van een MINI/BMW monteur dat die dingen dus wel snel stuk kunnen gaan.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
De fan is VAAK niet het probleem maar maakt niet uit checke moet je het toch
Mechanische gedeelte blijft draaien op het moment je de auto start en weer uitzet vandaar de heftige slijtage dit probleem is bij GEN 2 mini niet meer
Mechanische gedeelte blijft draaien op het moment je de auto start en weer uitzet vandaar de heftige slijtage dit probleem is bij GEN 2 mini niet meer
burn rubber not your soul

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zag dat Richard (BMX) een compleet stuurhuis met pomp aanbiedt voor €150,-
Staat hier op het forum te koop
Staat hier op het forum te koop
MINI Dubman '07 PureSilver

- The Red BaRON
- Enthousiast
Bericht
destijds hield de pomp zich opeens weer stil , dat was mooi want steeds de accupool vast zetten en los maken werd ik ook zat van na dat 1 1/2 week gedaan te hebben, maar bij het loshalen raakte ik pool nog even en toen hield hij zich stil,
wel had ik het euvel dat mijn accu na 3 dagen leeg was, (dus in het weekend toch even gebruiken)
zo 3 kwart jaar goed rond kunnen rijden, maar de laatste tijd ging de stuurpompj onder het rijden en stationair hooog in de toeren en dan weer laag en deed da weer normaal
en ja hoor en af en toe vile hij weer uit en was het weer aanpoten met sturen.
zaterdag bij het langs lopen van de MINI hoordde ik een zachte zoemtoon, het zal toch niet, zonder contact gedraaid aan stuur en ja hoor de stuurpomp ging harder loeien
dat word dan toch maar de pomp laten vervangen
The Red BaRON schreef:mijn stuurpomp liet zich ook horen na het uitzetten van de motor, gevolgaccu leeg natuurlijk
bij BMW dealer geweest en die gaf als diagnose pomp vervangen, (nog)niet gedaan
dan maar een week rond gereden met steeds de mini pool los halen als ik hem ergens neer zette
echter na een week had ik na korte ritjes van zo'n 20 minuten het gevoel dat die uitvoel, doordat ik zwaar moest sturen, dat is zo'n 3 keer voorgekomen.
daarna echter haalde ik accu ppol los en raakte de pool nog even en merkte dat de motor niet reageerde. Pool er weer op en het euvel leek verholpen want de motor hield zich stil!
dus niet vervangen?
bij contact aan lie ie zich weer horen en werkt hij naar behoren zonder uitval.
de stekker is er niet afgehaald maar rondom wel schoongespsoten mijn kennis met brug wou geen risico nemen
maaarrrrrrr ik heb een lege accu na 3 dagen stil te staan,
ik zet hem nu maar weer neer iin het weekend en haal de accupool maar weer los, hij knettert overigens wel flink!
de dynamo laad goed bij, de accu is dan ook wel goed, maar het is te zien dat het starten veel stroom vraagt, de pomp gaat gelijk lompen en ik heb een pepper pakket, mijn verlichting brand dus contstant
wat zou hier het euvel zijn, toch de pmp?
het is een cooper uit 2003 nog orgineel met dus pepper uitvoering en verder (nog ;-) ) geen poespas
destijds hield de pomp zich opeens weer stil , dat was mooi want steeds de accupool vast zetten en los maken werd ik ook zat van na dat 1 1/2 week gedaan te hebben, maar bij het loshalen raakte ik pool nog even en toen hield hij zich stil,

wel had ik het euvel dat mijn accu na 3 dagen leeg was, (dus in het weekend toch even gebruiken)
zo 3 kwart jaar goed rond kunnen rijden, maar de laatste tijd ging de stuurpompj onder het rijden en stationair hooog in de toeren en dan weer laag en deed da weer normaal
en ja hoor en af en toe vile hij weer uit en was het weer aanpoten met sturen.
zaterdag bij het langs lopen van de MINI hoordde ik een zachte zoemtoon, het zal toch niet, zonder contact gedraaid aan stuur en ja hoor de stuurpomp ging harder loeien

dat word dan toch maar de pomp laten vervangen

Birmingham Motor Works

- The Red BaRON
- Enthousiast
Bericht
zo de pomp is vervangen
en is het weer lekker sturen, en geen accupool meer loshalen! en weer zorgeloos rijden!
op naar het volgende probleem!

en is het weer lekker sturen, en geen accupool meer loshalen! en weer zorgeloos rijden!

op naar het volgende probleem!

Birmingham Motor Works

- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Bij VDG-Parts in april een stuurpomp besteld á €275 euro. Dacht dat het een gereviseerde was maar bleek achter af gewoon van sloper af te komen denk ik want deze pomp had precies hetzelfde probleem. Ik had het werk uitbesteed aan de lokale garage en was dus alweer 100 euro kwijt en mankement niet opgelost.
Aan de hand van de DIY hier op het forum de pomp er zelf onderuit gehaald en het zwarte huis eraf gehaald. 3 torx-boutjes los en klaar. war mij toen tegemoet kwam was een zwarte bende. Alle koolgruis van de borstels van de afgelopen 10 jaar kwan er uit zetten. Ik heb de motor helemaal schoon gespoten met remmenreiniger en daarna met perslucht uitgeblazen. Ook de lagers direct maar even gedaan. Daarna weer in elkaar gezet en de pomp weer gemonteerd. Daarna nieuwe hydrauliek-olie erin en even ontlucht door met draaiene motor het stuur een paar keer helemaal van links naar rechts gedraaid (wel de dop even van het reservoir afhalen).
En wat denk je. Hij doet het weer helemaal toppie! Geen misslag meer gedaan.
Dus voordat je nu net als ik een andere pomp koopt, haal eerst je eigen er onder uit en haal ook even het huis van de rotor en maak deze helemaal schoon. Klop ook even met een teflon-hamer alle koolaanslag van de rotor. Er komt heel veel uit.
De koolaanslag veroorzaakt extra veel warmte in de pomp waardoor de inwendige elektronica er mee kapt en hierdoor doet je stuurbekrachtiging het ook niet meer.
Bovenstaande kost je alleen wat tijd en remmenreiniger (nog geen 1,50 euro per bus bij de action) en bespaart je heel veel geld. Doe er je voordeel mee.
En als je het zelf niet kunt dan doe ik het graag voor je voor een zacht prijsje.
Groetjes
Aan de hand van de DIY hier op het forum de pomp er zelf onderuit gehaald en het zwarte huis eraf gehaald. 3 torx-boutjes los en klaar. war mij toen tegemoet kwam was een zwarte bende. Alle koolgruis van de borstels van de afgelopen 10 jaar kwan er uit zetten. Ik heb de motor helemaal schoon gespoten met remmenreiniger en daarna met perslucht uitgeblazen. Ook de lagers direct maar even gedaan. Daarna weer in elkaar gezet en de pomp weer gemonteerd. Daarna nieuwe hydrauliek-olie erin en even ontlucht door met draaiene motor het stuur een paar keer helemaal van links naar rechts gedraaid (wel de dop even van het reservoir afhalen).
En wat denk je. Hij doet het weer helemaal toppie! Geen misslag meer gedaan.
Dus voordat je nu net als ik een andere pomp koopt, haal eerst je eigen er onder uit en haal ook even het huis van de rotor en maak deze helemaal schoon. Klop ook even met een teflon-hamer alle koolaanslag van de rotor. Er komt heel veel uit.
De koolaanslag veroorzaakt extra veel warmte in de pomp waardoor de inwendige elektronica er mee kapt en hierdoor doet je stuurbekrachtiging het ook niet meer.
Bovenstaande kost je alleen wat tijd en remmenreiniger (nog geen 1,50 euro per bus bij de action) en bespaart je heel veel geld. Doe er je voordeel mee.
En als je het zelf niet kunt dan doe ik het graag voor je voor een zacht prijsje.
Groetjes
Proud to be a Mini Cooper driver.......
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Graag gedaan.
Laat je nog even weten of het nu ook bij jouw is opgelost?
Laat je nog even weten of het nu ook bij jouw is opgelost?
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Welke koelventilator bedoel je. Die achter de radiateur of die onder je stuurpomp (als je die al hebt, want de mijne heeft die niet). Wellicht dat de lager wat smering behoeft. WD40 doet wonderen.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik heb marco ook als een zeer eerlijk persoon leren kennen. Als er wat aan de hand is met een onderdeel reageert hij meteen en lost het op. zij het een nieuw product of 2de hands.
En duidelijk staat bij ze advertenties toch SLOOPERIJ en geen REVISIE bedrijf of dergelijke
En duidelijk staat bij ze advertenties toch SLOOPERIJ en geen REVISIE bedrijf of dergelijke
burn rubber not your soul

- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben het weer eens met Franklyn eens , top kerelfranklyn85 schreef:ik heb marco ook als een zeer eerlijk persoon leren kennen. Als er wat aan de hand is met een onderdeel reageert hij meteen en lost het op. zij het een nieuw product of 2de hands.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik heb ook erg goede ervaringen met Marco
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors