Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Mijn eigen ervaring is: ga voor een nieuwe pomp. Om kosten te besparen zet hem er zelf onder. Simpele klus, zie filmpje. Anders kan ik je Spenkie aanbevelen. Die regelt alles voor je en geeft hele goede service. Ik heb ook een gereviseerde geprobeerd maar die was binnen no-time weer stuk.
Proud to be a Mini Cooper driver.......
- sieshol
- Leerling Mini lid
Bericht
Thanks! Heb hem inderdaad al gebeld.
Denk dat er niets anders op zit. Heb ook geen zin om dit grapje over een jaar weer te hebben......
Denk dat er niets anders op zit. Heb ook geen zin om dit grapje over een jaar weer te hebben......
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Inderdaad, Spenkie heeft ons ook goed geholpen. Wij hebben er toen direct een combiklus van gemaakt en direct de versnellingsbak laten reviseren, koppeling laten vervangen, draagarm-rubbers en de stuurbekrachtigingspomp laten vervangen. Dat scheelde achteraf enorm in de montage- uren omdat hij maar 1 keer de boel hoefde te de-monteren en later te monteren. Het is even een aderlating maar je zult er geen spijt van krijgen. Veel succes en voor straks weer veel rij plezier.
- keyan
- Mod virus alert!
Bericht
Emmen is wat ver vanaf weesp xD spenkie doen
- mike0709
- Leerling Mini lid
Bericht
Kan iemand vertellen waar ik precies moet kijken om te zien of de stekker/pomp niet goed is? Vandaag in een mini R50 (2005) last gehad van uitvallende stuurbekrachtiging.
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Kijk even terug in dit topic. Staat een mooi DIY filmpje. Laat precies alles zien wat je moet weten.
- koentjuhh333
- Nieuw Lid
Bericht
goedendag,
ik heb een mini cooper uit 2004 zoals velen ook last van mijn stuurbekrachtiging.
hij valt uit tijdens het rijden en als ik hem dan opnieuw start dan doet hij het weer.
ook heb ik nu al voor de 3e keer de zekering achter in mijn radio moeten vervangen.
heeft dit iets met elkaar te maken?
ik heb een mini cooper uit 2004 zoals velen ook last van mijn stuurbekrachtiging.
hij valt uit tijdens het rijden en als ik hem dan opnieuw start dan doet hij het weer.
ook heb ik nu al voor de 3e keer de zekering achter in mijn radio moeten vervangen.
heeft dit iets met elkaar te maken?
- RoJoBo
- Nieuw Lid
Bericht
Helaas is ook onze Mini ten prooi gevallen een het euvel van de kapotte stuurpomp. Prijzen en indicaties die wij hebben gekregen liggen aardig in de buurt van wat ik hier gelezen heb, een reparatie van zo'n Euro 770,- (pomp en montage).
Het enige wat ik hier niet terug lees en waar de meningen bij de garages over uiteenlopen is het programmeren van het geheel. Op de offerte van de BMW/Mini-dealer staat een bedrag van Euro 99,- voor het 'Programmeren/coderen na vervanging stuurpomp'. Wat is dit in vredesnaam? Ook een universeel autobedrijf durfde het niet aan om het klusje aan te nemen ivm het programmeren.
Het enige wat ik hier niet terug lees en waar de meningen bij de garages over uiteenlopen is het programmeren van het geheel. Op de offerte van de BMW/Mini-dealer staat een bedrag van Euro 99,- voor het 'Programmeren/coderen na vervanging stuurpomp'. Wat is dit in vredesnaam? Ook een universeel autobedrijf durfde het niet aan om het klusje aan te nemen ivm het programmeren.
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Even naar Roy Spenkelink in Enschede. Fikst dit klusje in een ommedraai tegen een gunstige prijs. Hij heet Spenki hier op het forum!
- RoJoBo
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt voor jouw reactie. Heb je enig idee wat dat programmeren inhoudt en of dat noodzakelijk is?
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Wij hebben het gehad met onze R50. Ik heb niks over programeren gehoord van Roy. Maar geef hem eens een belletje. Dan weet je het direct, inclusief een offerte. Hij heeft er vaste prijzen voor.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Gr,
Jermaine
Programmeren nergens voor nodig. Zie ook: viewtopic.php?f=51&t=12309RoJoBo schreef:Bedankt voor jouw reactie. Heb je enig idee wat dat programmeren inhoudt en of dat noodzakelijk is?
Gr,
Jermaine

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als het om de 1e gen gaat hoeft er niets geprogrammeerd te worden.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Haha TIMING!Ginoceros schreef:Als het om de 1e gen gaat hoeft er niets geprogrammeerd te worden.

- RoJoBo
- Nieuw Lid
Bericht
Dat dacht ik dus ook al. Ze hebben hem bij de dealer uitgelezen en zeiden dat er bij de R50 weinig uit te lezen viel. Des te vreemder vond ik het om een bedrag van Euro 99,- (excl. BTW) aan te treffen voor 'Programmeren/coderen na vervanging stuurpomp'. Nogal een bedrag voor wat schijnbaar niet nodig is.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors