Water in de kofferbak / accubak
- sieshol
- Leerling Mini lid
Bericht
Heb ook al een poos last van water van bovenaf.
Als het hard heeft geregend en ik wil wegrijden (na een poosje stilstaan...) zie ik een straaltje water naar beneden komen op de hoedenplank (aan de beide zijkanten) Ook onder de mat in de kofferbak ligt soms een heel klein beetje water. Iemand die het herkent?????
3e remlicht eruit halen???
Hoe krijg ik die los???
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes van de mini diva
Als het hard heeft geregend en ik wil wegrijden (na een poosje stilstaan...) zie ik een straaltje water naar beneden komen op de hoedenplank (aan de beide zijkanten) Ook onder de mat in de kofferbak ligt soms een heel klein beetje water. Iemand die het herkent?????
3e remlicht eruit halen???
Hoe krijg ik die los???
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes van de mini diva
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit heeft mijn MINI nooit gehad, maar sinds enige tijd.
Ook al heeft het 5 dagen geleden geregend, en staat de MINI dagen lang droog, als ik de achterklep open doe - en deze een kwart open vasthou loopt er in het midden een straal water omlaag op de grond.
Zodra deze ophoudt doe ik de klep geheel omhoog, maar dan loopt via beide zijkanten water naar binnen...
De waterafvoer werkt dus niet in mijn achterklep - waar moet ik naar kijken?
Zeer irritant!! en geeft ook altijd condens met het huidige weer!!
Ik heb exact hetzelfde als bovenstaand.sieshol schreef:Heb ook al een poos last van water van bovenaf.
Als het hard heeft geregend en ik wil wegrijden (na een poosje stilstaan...) zie ik een straaltje water naar beneden komen op de hoedenplank (aan de beide zijkanten)
Dit heeft mijn MINI nooit gehad, maar sinds enige tijd.
Ook al heeft het 5 dagen geleden geregend, en staat de MINI dagen lang droog, als ik de achterklep open doe - en deze een kwart open vasthou loopt er in het midden een straal water omlaag op de grond.
Zodra deze ophoudt doe ik de klep geheel omhoog, maar dan loopt via beide zijkanten water naar binnen...
De waterafvoer werkt dus niet in mijn achterklep - waar moet ik naar kijken?
Zeer irritant!! en geeft ook altijd condens met het huidige weer!!
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Als het de afdichting om het remlicht heen is gewoon een beetje kit.
Als het glaasje loszit zou ik gewoon vernieuwen. Zal niet meer dan een paar tientjes kosten.sieshol schreef:Ben in elk geval een stukje verder; er zit water in m'n derde remlicht.![]()
Het glaasje zit ook wat los. Zal bij beter weer eens kijken hoe ik hem eruit krijg. Kan dit evt. gekit worden of beter een nieuwe??
Als het de afdichting om het remlicht heen is gewoon een beetje kit.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ter info: Er zijn mensen die het 3e remlicht niet kunnen demonteren omdat de spoiler in de weg zit (Cannuccia, Berry M). Een zeldzaam probleem, maar het bestaat wel.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
kofferbakgreep of achterklep is bijna onmogelijk omdat er onder in de achterklep gaatjes voor de afwatering zitten!
en dan kan het water nooit omhoog over het rubber!
wat wel kan en wat ik wel eens heb gehad is dat de zijruitjes gaan lekker dus niet goed ingeplakt of iets dergelijks!
of via je antenne op het dak!
en dan kan het water nooit omhoog over het rubber!
wat wel kan en wat ik wel eens heb gehad is dat de zijruitjes gaan lekker dus niet goed ingeplakt of iets dergelijks!
of via je antenne op het dak!
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo, gister was Sjoerd (Mini P.) zo vriendelijk om me te helpen het lek te vinden (thanks, was gezellig!
) met een tuinslang was het even zoeken maar uiteindelijk blijkt het toch m'n 3e remlicht te zijn waar serieus veel water door naar binnen komt... niet een paar druppeltjes maar gewoon een constante stroom. Dit werd duidelijk nadat we die plastic kap van de achterklep hadden losgehaald (6 schroeven) en een plastic strip onder het 3e remlicht aan de binnenkant.. Hiervoor was het erg onduidelijk omdat het water in de plastic kappen aan de zijkanten loopt en er dan dus bij elk kiertje water uit loopt waardoor het lijkt alsof het bij de bumper of de c stijlen binnenkomt. gelijk bij de dealer een nieuwe besteld. zodra deze gemonteerd is uiteraard nog eens testen!

- sieshol
- Leerling Mini lid
Bericht
Precies Shag!
Zelfde probleem hier. Vandaag in Duitsland m'n lamp opgehaald, in minder dan 5 minuten (!!! VROUW!!!) geplaatst, en probleem helemaal opgelost!!
Blij, blij!
(ondanks dat, hoop ik toch dat de regen nog een hele poos wegblijft)
Groeten!
Zelfde probleem hier. Vandaag in Duitsland m'n lamp opgehaald, in minder dan 5 minuten (!!! VROUW!!!) geplaatst, en probleem helemaal opgelost!!
Blij, blij!
(ondanks dat, hoop ik toch dat de regen nog een hele poos wegblijft)
Groeten!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors