Vervangen stuurbekrachtigingspomp > we doen ut zelf
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Naja....heb iig besloten om het zelf te gaan doen want vgl NAM en Mini2 is het goed te doen als je een beetje handig bent.
Nu nog zoeken naar een goedkoop adres voor de pomp zelf.
Auto Elect Hydroline BV kan een nieuwe pomp leveren voor € 458,- incl BTW.
Ben echter ook met BBA-Reman aan het mailen. Zij reviseren veel van dit spul en zitten in de UK. Echter ontdekte zojuist dat ze ook in Hamburg zitten dus daar heb ik een mail naar gestuurd.
Bij hun betaal je voor een gereviseerde pomp € 245, - als je de oude terugstuurt. Doe je dit niet dan kost ie € 150,- extra.
Tevens lees ik op NAM dat het "blijven lopen" vd pomp de meest gunstige storing is want in de USA zit een bedrijf dat deze storing voor minder dan 100 euro verhelpt.
Ga nog met BBA-Reman mailen om dit te verifieren want dan besluit ik wellicht om de pomp naar hun op te sturen en te laten maken.
1 ding is zeker.... Coopie zal voorlopig even niet rijden..... snif
Nu nog zoeken naar een goedkoop adres voor de pomp zelf.
Auto Elect Hydroline BV kan een nieuwe pomp leveren voor € 458,- incl BTW.
Ben echter ook met BBA-Reman aan het mailen. Zij reviseren veel van dit spul en zitten in de UK. Echter ontdekte zojuist dat ze ook in Hamburg zitten dus daar heb ik een mail naar gestuurd.
Bij hun betaal je voor een gereviseerde pomp € 245, - als je de oude terugstuurt. Doe je dit niet dan kost ie € 150,- extra.
Tevens lees ik op NAM dat het "blijven lopen" vd pomp de meest gunstige storing is want in de USA zit een bedrijf dat deze storing voor minder dan 100 euro verhelpt.
Ga nog met BBA-Reman mailen om dit te verifieren want dan besluit ik wellicht om de pomp naar hun op te sturen en te laten maken.
1 ding is zeker.... Coopie zal voorlopig even niet rijden..... snif
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag bericht gehad van BBA-reman in Hamburg. Ze hebben geen ruilpomp. Kan um opsturen en dan maken zij hem voor 258 euro inclusief terugsturen naar Nederland. Ben dan denk ik wel in totaal 2 weken verder dus nog even morgen afwachten of de dealer nog een leuk voorstel heeft hetgeen ik niet verwacht.
De prijs van dit bedrijf valt me alleszins mee.
Aangezien de werking verder goed is... dus hij bekrachtigt het stuur wel.... is er wrschijnlijk iets elektronisch fout in de pomp (regeleenheid) hetgeen betekent dat reparatie eigenlijk niet veel werk hoeft te zijn voor een elektro bedrijf.
Zo'n bedrijf vinden dat dit al eens eerder heeft gedaan is zoeken naar en speld in een hooiberg.
De prijs van dit bedrijf valt me alleszins mee.
Hee Coen, tot nu toe alleen enkele bedrijven die een nieuwe kunnen leveren.coendek schreef:zit er in NL geen bedrijf wat kan reviseren!?
en wat word er IN het ding precies gedaan!?
Aangezien de werking verder goed is... dus hij bekrachtigt het stuur wel.... is er wrschijnlijk iets elektronisch fout in de pomp (regeleenheid) hetgeen betekent dat reparatie eigenlijk niet veel werk hoeft te zijn voor een elektro bedrijf.
Zo'n bedrijf vinden dat dit al eens eerder heeft gedaan is zoeken naar en speld in een hooiberg.
Laatst gewijzigd door ginoceros op 24 feb 2009, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
en zelf open schroeven?! en kijken?!
mss los contactje ofzo?! weet dat bijv. bij een startmotor ook een hoop blabla omheen is terwijl je bijv. de koolstofjes makkelijk zelf kan doen..
dit is wel heel wat anders maar weet niet hoe handig je bent met electronica... (ik iig niet!)
cheers
Coen
mss los contactje ofzo?! weet dat bijv. bij een startmotor ook een hoop blabla omheen is terwijl je bijv. de koolstofjes makkelijk zelf kan doen..
dit is wel heel wat anders maar weet niet hoe handig je bent met electronica... (ik iig niet!)
cheers
Coen
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
heb zojuist een advertentie op de onderdelenlijn geplaatst. stel dat ik voor een redelijk bedrag een gebruikte pomp kan monteren dan heb ik de mijne over om uit elkaar te halen.
blijkt de "slooppomp" ook ooit de geest te geven dan kan ik nog altijd mijn originele pomp ter revisie opsturen als het me zelf niet lukt.
ge hed wa te overwegen met zo'n auto he !
das natuurlijk een optie die ik zeker overweeg maar dan moet ik toch wel eerst weten of ik een goed alternatief achter de hand heb.coendek schreef:en zelf open schroeven?! en kijken?!
mss los contactje ofzo?! weet dat bijv. bij een startmotor ook een hoop blabla omheen is terwijl je bijv. de koolstofjes makkelijk zelf kan doen..
dit is wel heel wat anders maar weet niet hoe handig je bent met electronica... (ik iig niet!)
cheers
Coen
heb zojuist een advertentie op de onderdelenlijn geplaatst. stel dat ik voor een redelijk bedrag een gebruikte pomp kan monteren dan heb ik de mijne over om uit elkaar te halen.
blijkt de "slooppomp" ook ooit de geest te geven dan kan ik nog altijd mijn originele pomp ter revisie opsturen als het me zelf niet lukt.
ge hed wa te overwegen met zo'n auto he !
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Kennelijk gaat de ventilator ook nogal eens kapot en is het lager makkelijk zelf te vervangen. Interessant om te weten is dat de ventilator kennelijk een eigen zekering heeft die er uitgetrokken kan worden mocht de ventilator eens blijven lopen. Beter dan de accuklem steeds los halen.NAM schreef:I couldn't help but notice that theres still a lot of people posting about failed power steering pumps.
I had my girlfriends 04 MCS up on my hoist for an oil change and upon noticing a leaky oil pan (are the pan gaskets leaks a common thing for these cars?) I decided i'd check on the fan. Turned it on, and sure enough it was dead. Took it off and started playing around with it, attatched it to a power source and it worked!!
Checked the fuse box, and found that the fuse was blown. Threw in a new fuse, and the fan was up and running, only after running steady for about 10-15 seconds, it sounded like someone threw a cat in the engine! The fan was pretty seized.
Anyways, i took the fan apart and found that it was only a small bearing at the base of the fan that had seized my guess is cause of all the water that builds up in the fan and has nowhere to go and just rusts away the bearing.
Went to a local bearing shop, gave them the bearing number, and $2 later, the fan was working flawlessly, and has been trouble free since i swapped it about 6 months ago.
If your comfortable to take things apart yourself, give it a shot, worst case you'll have to replace the fan.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Eindelijk prijsopgaaf vd dealer
De stuurbekrachtigingspomp kost € 537,= inclusief btw., de olie kost € 13,45 per liter inclusief btw.
Montage kosten bij 2 uur werkplaatstarief € 208,= inclusief btw.
Totaal dus een dikke 758 euro.
Ga het dus toch zelf doen, vrijdag of zaterdag de pomp eruit en opsturen naar Hamburg waar ze hem reviseren en vervolgens terugsturen voor € 258 euro. ... scheelt toch weer 500 euro he !!
Nadeel is dat dit een tijdje gaat duren maja de dealer had ook pas eind vgl week tijd.
Zal proberen een kleine DIY te maken zodat anderen er wellicht ooit nog iets aan hebben.
De stuurbekrachtigingspomp kost € 537,= inclusief btw., de olie kost € 13,45 per liter inclusief btw.
Montage kosten bij 2 uur werkplaatstarief € 208,= inclusief btw.
Totaal dus een dikke 758 euro.
Ga het dus toch zelf doen, vrijdag of zaterdag de pomp eruit en opsturen naar Hamburg waar ze hem reviseren en vervolgens terugsturen voor € 258 euro. ... scheelt toch weer 500 euro he !!
Nadeel is dat dit een tijdje gaat duren maja de dealer had ook pas eind vgl week tijd.
Zal proberen een kleine DIY te maken zodat anderen er wellicht ooit nog iets aan hebben.
Laatst gewijzigd door ginoceros op 25 feb 2009, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Brullie
- 4 op een rij!
- Locatie: Blaricum
Bericht
He ouwe knutsel koning!!
Kost wel genoeg he jong?! Een week weg dus ook geen auto? Maar de Opel van je mams...kan je die nog wel zolang rijden dan? Ze is toch maar een weekje weg of is dat juist in jouw revisie week?
Leuk plan by the way om een DIY te maken!
Succes verder Che met je pomp!
Greetz, Hans
Kost wel genoeg he jong?! Een week weg dus ook geen auto? Maar de Opel van je mams...kan je die nog wel zolang rijden dan? Ze is toch maar een weekje weg of is dat juist in jouw revisie week?
Leuk plan by the way om een DIY te maken!
Succes verder Che met je pomp!
Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ben nog in overleg met auto elect......mischien dat ik toch een nieuwe pomp bij hun koop om tijd te besparen en zodat ik de oude pomp zelf eens even uit elkaar kan halen ... wil nou toch wel weten wat eraan scheelt.
Morgen gaan we de Adrie halen in Geldermalsen dus dan mag het Opeltje weer naar zijn rustplaats.
Tja.....die DIY doe ik denk ik niet, de pomp ging er zo snel uit dat ik niet eens de kans kreeg om foto's te maken hahahaha!!Brullie schreef:He ouwe knutsel koning!!
Kost wel genoeg he jong?! Een week weg dus ook geen auto? Maar de Opel van je mams...kan je die nog wel zolang rijden dan? Ze is toch maar een weekje weg of is dat juist in jouw revisie week?
Leuk plan by the way om een DIY te maken!
Succes verder Che met je pomp!
Greetz, Hans
Ben nog in overleg met auto elect......mischien dat ik toch een nieuwe pomp bij hun koop om tijd te besparen en zodat ik de oude pomp zelf eens even uit elkaar kan halen ... wil nou toch wel weten wat eraan scheelt.
Morgen gaan we de Adrie halen in Geldermalsen dus dan mag het Opeltje weer naar zijn rustplaats.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors