Advies gevraagd: Prijzige reparaties n.a.v. APK -> UPDATE

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jul 2009, 01:34

MaVaEe schreef:Mocht je een beetje sleutelervaring hebben dan zijn de remmen inderdaad zelf prima te doen! 8)
Kan ik bevestigen,

Beetje schroeven losdraaien, oude spul eraf, nieuwe erop en weer vast draaien :wink:
Vrij eenvoudig uitgelegd.... :mrgreen:

Maar dit is wel een duur grapje zo zeg :shock:

Succes!
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

15 jul 2009, 08:31

wat een laaielichters daar bij breeman!
koplamp afstellen 15 euro hahah stumperds
beugels verroest!
ze vervangen wel graag!
staat het bedrijf op randje van de afgrond dat ze het zo proberen te redden!
snel andere garage zoeken en nog een na laten kijken en dan zien wat eruit komt!
dit klopt niet en vind ik echt te gek voor woorden!
breeman ze moesten zich schamen!!!
Ossie
The Calendar Guy

15 jul 2009, 08:46

Cannuccia schreef: Over de veerschotels staat het volgende gespecificeerd:
- Beide steunlagers van veerelement voor vervangen
- Diverse delen veerpoot reinigen
- Schroef
- Schokdemperschotel V
- Veerschotel
- Koppl.Schij

Weet iemand wat dit inhoud? Ik wil binnenkort m'n auto gaan verlagen, heeft het dan zin om nu dit te laten vervangen of kan ik beter direct verlagen?
Vraag eens wat deze lagers los kosten, en bel Klaas van Beek Autoracing eens op om deze te vervangen icm bv Apex verlagings veren. Wie weet ben je goedkoper uit of het komt in de buurt, maar dan is hij wel verlaagd. :wink:
Deze lijst lijkt me wat ze 'onderhanden werk' noemen, alleen de lagers worden vervangen. (dacht ik zo...)

Ossie
Afbeelding
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jul 2009, 16:00

Bij jonkers koopje een hele set voor + achter schokbrekers en veren nieuw voor 100 euro!!
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jul 2009, 10:26

Nou, de MINI gister opgehaald bij Breeman. Ze gaven geen krimp, zeiden helemaal niets, terwijl ze de voorgaande keren elke keer gezellig aan het babbelen waren over van alles en nog wat. Moest natuurlijk nog wel ff afrekenen voor het gedane werk (APK keuring en uitlezen computer): € 130,-.
Heb nog even de opmerking gemaakt dat ik het schandalig vind dat op een offerte van € 2950,- sproeiervloeistof (terwijl ik 'm zelf vorige week had gevuld) van 3 euri en dat soort kleine dingetjes vermeld werden. Ook de viergasmeting die in de APK zou moeten zitten enzo. Mij zien ze daar nooit meer terug. Het was de eerste en de laatste keer.

M'n MINI staat nu in Heerhugowaard om gemaakt te worden door de schoonvader en zwager van 'm broertje. (Beiden afkomstig uit de autowereld) Die zwager gaat 'm ook keuren. Heel fijn, ze gaan er voor zorgen dat ie technisch weer in orde is en we volgende week er gewoon mee op vakantie kunnen.
Maar voorlopig rij ik deze week dus rond in een zwarte Fiesta met een ontzettend trage 1.3 motor (Ben overigens natuurlijk erg blij dat ik die altijd, zonder moeite van 'm schoonouders kan lenen!)
Ik laat nog wel weten wat ik uiteindelijk heb moeten vervangen en wat niet en wat het gekost heeft.
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 jul 2009, 13:26

Toch staan er in het lijstje ook nog diverse zaken die een normale (dealer) prijs hebben incl arbeidsuren.
De grootste schik is juist voor de opstapeling van allemaal kleine reparaties.
Je moet niet alles vergelijken met mensen die alles zelf kunnen monteren. Even je remschijven omzetten, dat is niet voor iedereen weggelegd.

Ik zou eens goed overleggen of het echt heel erg nodig is om elk van die zaken te vervangen. Bijvoorbeeld: Het kan wel zijn dat er iets van roest zit op de stabilisator of benzinetank beugel, maar is een beetje roest gelijk APK afkeur?

Banden kun je flink op besparen door geen runflats terug te laten monteren. Ter info: prijs runflat dunlop zo'n 175 euro nonrunflat +- 80 euro excl monteren (10 eur per band) www.autobandenmarkt.nl

Verstopte achterruitensproeier is zelf wel te verhelpen.

Lekkage in hoofdleiding koppeling hadden ze vorige keer al moeten verhelpen toen je een nieuwe koppeling liet plaatsen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jul 2009, 14:16

Marcel Always Open schreef:Toch staan er in het lijstje ook nog diverse zaken die een normale (dealer) prijs hebben incl arbeidsuren.
De grootste schik is juist voor de opstapeling van allemaal kleine reparaties.
Je moet niet alles vergelijken met mensen die alles zelf kunnen monteren. Even je remschijven omzetten, dat is niet voor iedereen weggelegd.

Ik zou eens goed overleggen of het echt heel erg nodig is om elk van die zaken te vervangen. Bijvoorbeeld: Het kan wel zijn dat er iets van roest zit op de stabilisator of benzinetank beugel, maar is een beetje roest gelijk APK afkeur?

Banden kun je flink op besparen door geen runflats terug te laten monteren. Ter info: prijs runflat dunlop zo'n 175 euro nonrunflat +- 80 euro excl monteren (10 eur per band) www.autobandenmarkt.nl
Hier heb je inderdaad gelijk in, maar omdat het totaal zo veel is, is het in dit geval erg lucratief om het ergens anders te laten doen. De mensen waar ik het nu laat doen gaan inderdaad goed kijken naar die benzinetank beugel. En ze zetten er tweedehands banden met meer profiel onder, zodat ik na de vakantie rustig op zoek kan naar andere velgen en nu niet hoef te haasten.
Marcel Always Open schreef:Lekkage in hoofdleiding koppeling hadden ze vorige keer al moeten verhelpen toen je een nieuwe koppeling liet plaatsen.
Dit heb ik toen bij een andere garage laten doen. Omdat ik nog geen garage had en we toch ergens heen moesten met m'n auto op 'n bergingsvoertuig...
Ossie
The Calendar Guy

16 jul 2009, 16:33

Heb je hier wat aan Rianne?

http://link.marktplaats.nl/265312959

Scheelt je weer €38,- :wink:

Ossie
Afbeelding
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jul 2009, 17:01

Ik heb al een 3e remlicht gekocht van Kwiebje, geen 25 euro, maar iets duurder (wel inclusief verzenden). Maar fijn dat je meedenkt!!
Ik heb ook al een koplamp geregeld.
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2009, 17:27

Oef.. ik hoop dat mijn beurt niet zo duur altijd valt 24 augustus :?
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2009, 23:48

ossie1972 schreef:Ik mag geen reclame maken maar kom eens naar Van Poelgeest in Heemstede. Meer forummers zijn gecharmeerd van hun service. :wink:

Succes iig,

Ossie
Kan ik alleen maar bevestigen. Laatste toch weer zelf naar Alkmaar gegaan vanwegen gemak.. maar echt voortaan alleen maar naar Poelgeest! Dan maar iets verder rijden

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”