APK afgekeurd

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

28 nov 2009, 09:59

vindt ik eigenlijk ook wel.....heb zelf namelijk hele goeie ervaringen met onze dealer in Assen :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 nov 2009, 10:11

Ik ga ook naar een goede dealer en dat is SMUDDE! excuus aanbieden :s
aan wie ? :p
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 nov 2009, 10:21

Je mag idd niet alle dealers over 1 kam scheren maar als 1 van de 4 een goede dealer is dan is dat veel :roll:
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

28 nov 2009, 12:53

2 op 4 misschien eerder denk ik....maar idd....we moeten niet alle dealers over 1 kam scheren :wink:
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

28 nov 2009, 13:32

Er zijn sinds dit jaar of sinds een paar maanden nieuwe apk regels van toepassing!
zo moet ten aller tijde de hoogte regeling van je koplampen het doen en moet het lichtbeeld goed zijn!
wat roy zegt even het lampje nakijken, of is een reflector soms wazig of iets geoxideerd of iets dergelijks want dan krijg je ook een verkeerd lichtbeeld!
en de auto mag geen vloeistof lekken,maar is het geen licht verlies van overdruk uit je èxspansievat met het losdraaien van de dop! want cooper s is onder druk
en remleiding op de desbetreffende plek schoonschuren met een niet te grof schuurpapier kijken hoe erg het is en anders opnieuw in de verf zetten en daarna een beetje tectiel erover!
als ze geen roest zien mogen ze hem niet afkeuren of hij moet zeer slecht zijn maar dat lijkt me niet!
succes..
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2009, 13:43

Ik ben ook tevreden over Smudde Groenlo. Ondanks een hoge rekening de vorige keer maar tot nu toe een prima service als ik weer eens loop te drammen over iets :P . Ik ben een profi drampit :P
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2009, 16:09

padechjo schreef:heb zelf namelijk hele goeie ervaringen met onze dealer in Assen
Ik ook! Vandaar ook dat ik dit topic gisteren met enige verbazing doorgelezen heb, maar een andere garage verklaard mijn vraagtekens. :)
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2009, 16:44

@ Speedy, en dat is Smudde :icon_top:
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Aldwin
4 op een rij!
4 op een rij!

29 nov 2009, 00:18

hmm, ga niet naar de dealer maar ook 'bevriende' garagehouder.
(nog) nooit problemen met een apk gehad en als ze het allemaal zo goed met ons voor hebben
dan kunnen ze 'kleine' afkeurpuntjes :s
net als mijn apk keurmeester best meteen ff checken of fixen!

zoals dat (xenon)lampje controleren, dat weet die keurmeester ook wel :p
en hij heeft ook echt wel een staalborstel om ff wat roest weg te poetsen.

it's all about the money :evil:
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

29 nov 2009, 11:06

Gisteren geen tijd gehad om de punten te bekijken....dus dat gaan we vandaag ff doen :)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2009, 12:00

hier kun je de punten van de apk vinden.

http://www.verburg.nl/pdf/regelgeving.pdf
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

29 nov 2009, 21:35

Vandaag de punten gecontroleerd waarop de Mini was afgekeurd. Remleidingen zijn idd een beetje verroest op 1 plaats vlakbij de tank. Roest valt heel erg mee en is absoluut geen reden om de hele leiding van voor naar achteren te vervangen....ofwel een verkeerde beoordeling van de APK meester. Lichtbeeld is ook opgelost, lamp opnieuw gemonteerd en zat blijkbaar niet helemaal lekker in de fitting. Beeld is nu een stuk scherper. Koelvloeistof lekkage is blijkbaar een serieus probleem....mbv een spiegel het blok gecontroleerd op lekkage en het lijkt erop dat de koppakking lekkage vertoont :( Heb geen last van witte rook uit de uitlaat en ook geen "smurrie" in de olie. Als tijdelijke oplossing van dichtingmiddel door de koelvloeistof gedaan en dit blijkt te werken. Nu nog alleen de hoes van de fusee kogel vervangen en de Mini kan weer opnieuw gekeurd worden :D
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

29 nov 2009, 21:35

Vandaag de punten gecontroleerd waarop de Mini was afgekeurd. Remleidingen zijn idd een beetje verroest op 1 plaats vlakbij de tank. Roest valt heel erg mee en is absoluut geen reden om de hele leiding van voor naar achteren te vervangen....ofwel een verkeerde beoordeling van de APK meester. Lichtbeeld is ook opgelost, lamp opnieuw gemonteerd en zat blijkbaar niet helemaal lekker in de fitting. Beeld is nu een stuk scherper. Koelvloeistof lekkage is blijkbaar een serieus probleem....mbv een spiegel het blok gecontroleerd op lekkage en het lijkt erop dat de koppakking lekkage vertoont :( Heb geen last van witte rook uit de uitlaat en ook geen "smurrie" in de olie. Als tijdelijke oplossing van dichtingmiddel door de koelvloeistof gedaan en dit blijkt te werken. Nu nog alleen de hoes van de fusee kogel vervangen en de Mini kan weer opnieuw gekeurd worden :D
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2009, 21:47

Ik ben helaas geen voorstander van die dichtingsmiddel,maar zou gewoon de oorzaak gaan oplossen!
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2009, 22:15

wilde je net wijzen op het gaar kunnen zijn van je expansievaatje voor de koelvloeistof, geeft namelijk ook een behoorlijke "bevuiling" na lekkage, dat spul borrelt namelijk alle kanten op. Je koppakking klinkt ff serieuzer, good luck!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”