Beste bwigny
Ik heb een mini van 2003 cooper S, Met sleuel en afstandbediening, deze
sleutel heeft een batterij van het type CR 2032.
Deze batterij is niet oplaatbaar omdat hij ook wordt toegepast in mijn hand
computer ,al 20 jaar moet ik deze batterij om de drie jaar vervangen.
Zou deze batterij oplaadbaar zijn dan moet via het contactslot een plus en een min zijn aangebracht. Die plus en min moeten door isolatie gescheiden zijn. Stroomdraadloos overbrengen moet nog worden uitgevonden.Maar mischien hebben latere type wel een voorziening dat plus en min wel gescheiden zijn.Ik ben ook benieuwd of iemand daar iets postief aan kan bijdragen.
Wim
Niet werkende afstandsbediening voor Mini face lift
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Bij het mini contactslot zit een spoel en in de sleutel ook, zo krijg je een spanningsoverdracht. Via die manier wordt de accucel in de sleutel opgeladen.
Dit is al een tijdje geleden uitgevonden
Stroom is niet via twee spoelen overdraagbaar maar spanning welpeter schreef:Stroom kan toch via inductie worden overgebracht. Dat is toch draadloos...

Dit is al een tijdje geleden uitgevonden

- fortanier
- Leerling Mini lid
- Locatie: Heino
Bericht
In dit geval kan de stroom niet door inductie worden overbracht.
Faraday heeft in 1800 ontdekt dat twee geleiders welke ten opzichte van elkaar bewegen en zich in een magnetisch veld bevinden, moeten bewegen wil er stroom worden opgewekt. Mijn sleutel is in het geheel niet magnetisch. Bovendien staat er in het instuctieboek van Haynes geen enkele vermelding hoe de sleutel via de auto van stroom wordt voorzien.
In het mini instructieboek staat op blz. 20 dat bij een lege batterij deze vervangen moet worden met een nieuwe CR2032, die geen nikkel catmium bevat of andere materialen die herladen van de batterij mogelijk zouden moeten maken.
Wim
Faraday heeft in 1800 ontdekt dat twee geleiders welke ten opzichte van elkaar bewegen en zich in een magnetisch veld bevinden, moeten bewegen wil er stroom worden opgewekt. Mijn sleutel is in het geheel niet magnetisch. Bovendien staat er in het instuctieboek van Haynes geen enkele vermelding hoe de sleutel via de auto van stroom wordt voorzien.
In het mini instructieboek staat op blz. 20 dat bij een lege batterij deze vervangen moet worden met een nieuwe CR2032, die geen nikkel catmium bevat of andere materialen die herladen van de batterij mogelijk zouden moeten maken.
Wim
- fortanier
- Leerling Mini lid
- Locatie: Heino
Bericht
Beste Carl
Ik weet nu hoe het werkt.
De wijsheid heb ik verkregen bij de BMW garage in Luttenberg.
De batterij in de sleutel is een niet oplaadbare batterij Type CR 2032.
Wanneer de sleutel in het contactslot zit hangt er een magnetisch veld in de vorm van een ronde spoel om de sleutel.
Nu daardoor ontstaat een inductieveld wat een heel klein stroompje wel een heel erg klein stroompje opwekt en dat afgeeft aan zelfs een niet oplaadbare batterij. Wanneer nu deze batterij aan ze'n einde komt is natuurlijk zo'n klein stroompje niet meer voldoende om de batterij in de sleutel op spanning te houden.
Ook is het mij niet duidelijk geworden wanneer de sleutel geladen wordt.
Stand een twee of drie van het contactslot.
Ik kan nergens een schema vinden waar deze konstruktie op vermeld staat.
groeten Wim Fortanier
Ik weet nu hoe het werkt.
De wijsheid heb ik verkregen bij de BMW garage in Luttenberg.
De batterij in de sleutel is een niet oplaadbare batterij Type CR 2032.
Wanneer de sleutel in het contactslot zit hangt er een magnetisch veld in de vorm van een ronde spoel om de sleutel.
Nu daardoor ontstaat een inductieveld wat een heel klein stroompje wel een heel erg klein stroompje opwekt en dat afgeeft aan zelfs een niet oplaadbare batterij. Wanneer nu deze batterij aan ze'n einde komt is natuurlijk zo'n klein stroompje niet meer voldoende om de batterij in de sleutel op spanning te houden.
Ook is het mij niet duidelijk geworden wanneer de sleutel geladen wordt.
Stand een twee of drie van het contactslot.
Ik kan nergens een schema vinden waar deze konstruktie op vermeld staat.
groeten Wim Fortanier
- fortanier
- Leerling Mini lid
- Locatie: Heino
Bericht
Beste Carl
Ik kon het ook niet houden en heb de sleutel opengebroken met een schroevendraaier. Het deksel zat heel strak. In het deksel zit alleen een soort magneetje en de batterij, de CR 2032, zat in het midden van de sleutel ingeklemd door een plasticring met drie pootjes op de batterij. Ik kon hem er zo uitwippen en heb hem maar vernieuwd om het probleem dat jij had in de toekomst te voorkomen. Ik kan wel foto's maken maar ik weet niet hoe ik die jou kan sturen via deze site.
Jammer dat het so ingewikkeld gaat op dit forum, ik kan er nog steeds niet goed mee overweg.
Groeten,
Wim Fortanier
Ik kon het ook niet houden en heb de sleutel opengebroken met een schroevendraaier. Het deksel zat heel strak. In het deksel zit alleen een soort magneetje en de batterij, de CR 2032, zat in het midden van de sleutel ingeklemd door een plasticring met drie pootjes op de batterij. Ik kon hem er zo uitwippen en heb hem maar vernieuwd om het probleem dat jij had in de toekomst te voorkomen. Ik kan wel foto's maken maar ik weet niet hoe ik die jou kan sturen via deze site.
Jammer dat het so ingewikkeld gaat op dit forum, ik kan er nog steeds niet goed mee overweg.
Groeten,
Wim Fortanier
- fortanier
- Leerling Mini lid
- Locatie: Heino
Bericht
Beste Carl
Ik heb ook nog even aan mijn nieuwe batterij gemeten de spanning was 3.2 volt.
Toen ik de sleutel open had zag ik ook een stamp electronica zitten. Daar heb ik helemaal geen verstand van want ik ben een technisch-mechanische man. Als je toch naar de dealer gaat en hij komt aan de computerkast dan zijn alle componenten apart door te meten. Of die man die die kast bedient ook alle functies kan oproepen en op waarde kan inschatten, weet je natuurlijk nooit. Bij de BMW dealer bij mij hebben ze een computerkast van Bosch van het type FSA 470. Als je naar internet gaat kun je een beetje nagaan wat die kast voor ons kan doen.
Het zou fijn zijn als je mij op de hoogte houdt van je resultaten.
Groeten,
Wim
Ik heb ook nog even aan mijn nieuwe batterij gemeten de spanning was 3.2 volt.
Toen ik de sleutel open had zag ik ook een stamp electronica zitten. Daar heb ik helemaal geen verstand van want ik ben een technisch-mechanische man. Als je toch naar de dealer gaat en hij komt aan de computerkast dan zijn alle componenten apart door te meten. Of die man die die kast bedient ook alle functies kan oproepen en op waarde kan inschatten, weet je natuurlijk nooit. Bij de BMW dealer bij mij hebben ze een computerkast van Bosch van het type FSA 470. Als je naar internet gaat kun je een beetje nagaan wat die kast voor ons kan doen.
Het zou fijn zijn als je mij op de hoogte houdt van je resultaten.
Groeten,
Wim
- fortanier
- Leerling Mini lid
- Locatie: Heino
Bericht
Beste Carl
Mooi dat je al wat verder bent om het euvel te klaren. Ik weet dat de sleutel hoort bij de basismodule. Als de sleutel het doet moet het in de basismodule zitten want die twee zijn op elkaar afgestemd. Rechts voor bij je voeten zit verticaal een module die ook over de remmen gaat. Bij mij bleven namelijk de remlichten branden zonder dat je de pedaal aanraakt. Nu zit er bij die module in de draadbundel een tussengeplaatste diode met twee stekkertjes. Die was bij mij doorgebrand. Na vernieuwen was het probleem opgelost. Ik kan je ook niet verder helpen maar ben wel benieuwd hoe het wordt opgelost. Daar kunnen we allemaal lering uit trekken. Bij mij brandt continu het lampje van de airbags. In het forum zijn daarover ook al vier kantjes over volgeschreven. Eerdaags moet ik voor de APK dan komt alles weer ter sprake. Ik hou je op de hoogte.
Mini-groeten, Wim
Mooi dat je al wat verder bent om het euvel te klaren. Ik weet dat de sleutel hoort bij de basismodule. Als de sleutel het doet moet het in de basismodule zitten want die twee zijn op elkaar afgestemd. Rechts voor bij je voeten zit verticaal een module die ook over de remmen gaat. Bij mij bleven namelijk de remlichten branden zonder dat je de pedaal aanraakt. Nu zit er bij die module in de draadbundel een tussengeplaatste diode met twee stekkertjes. Die was bij mij doorgebrand. Na vernieuwen was het probleem opgelost. Ik kan je ook niet verder helpen maar ben wel benieuwd hoe het wordt opgelost. Daar kunnen we allemaal lering uit trekken. Bij mij brandt continu het lampje van de airbags. In het forum zijn daarover ook al vier kantjes over volgeschreven. Eerdaags moet ik voor de APK dan komt alles weer ter sprake. Ik hou je op de hoogte.
Mini-groeten, Wim
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors