Mini-pech

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

15 dec 2009, 19:32

Peeps, thx voor de sympathy :icon_top:

Keep you posted!
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini
Locatie: Groningen
Berichten: 674
Lid geworden op: 09 mei 2007, 21:02

15 dec 2009, 20:24

Wow dat is schrikken, hopen dat het niet al te erg is :roll:
Sterkte man...
Afbeelding
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

15 dec 2009, 22:05

@ BerryM: Wat bedoel je hiermee :s :s :s
Ik heb dit 2x gehad en bij de S waren er geen kleppen krom.
Ik denk dat een compressor motor meer ruimte heeft tussen de kleppen en de zuigers
en daarom blijft ie heel.

@chill-es
Ik bedoel de kettingspanner en ketting geleiders binnen in het blok.
Dit heeft Martinistad niet bekeken want dan moet eerst de intercooler,kleppendeksel,wielbak,
multieriem+spanner, krukaspoeli en dan nog de zijkant van het blok cq oliepomp huis er af.
Pas dan zie je de ketting,tandwielen,kettinggeleiders enz zitten en kun je zien of er iets mis mee is.
Laat aub even weten wat de diagnose is.

Gr Roy

Zie foto.
Bij de rode cirkel zie je de ketting en nokkenas tandwiel.
De rode kruisjes geven het deksel aan waarachter de geleiders zitten en de spanner.
Ik neem aan dat ze je Mini nog niet zo ver hebben ge-demonteerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8531
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

15 dec 2009, 23:50

spenki schreef:@ BerryM: Wat bedoel je hiermee :s :s :s
Volgens mij doelde hij op de klant die met een tikkende motor toch nog 200 km rijdt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
brodie13
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amstelveen
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2009, 18:15

16 dec 2009, 05:43

Hallo

Dit is de foto van mijn mini ik had het zelfde op de snelweg en in een keer mijn gas weg meteen aan de kant gezet
Blijkt er is te zijn afgebroken waar de circle omheen staat, klaas (beek autoracing) kan je het precies vertellen als je wil Klaas had zoiets nog nooit meegemaakt bij de mini.
Kosten voor mijn waren rond de 1800 euro en ja dat deed pijn

Maar de mini rijdt weer helemaal top nu





spenki schreef:@ BerryM: Wat bedoel je hiermee :s :s :s
Ik heb dit 2x gehad en bij de S waren er geen kleppen krom.
Ik denk dat een compressor motor meer ruimte heeft tussen de kleppen en de zuigers
en daarom blijft ie heel.

@chill-es
Ik bedoel de kettingspanner en ketting geleiders binnen in het blok.
Dit heeft Martinistad niet bekeken want dan moet eerst de intercooler,kleppendeksel,wielbak,
multieriem+spanner, krukaspoeli en dan nog de zijkant van het blok cq oliepomp huis er af.
Pas dan zie je de ketting,tandwielen,kettinggeleiders enz zitten en kun je zien of er iets mis mee is.
Laat aub even weten wat de diagnose is.

Gr Roy

Zie foto.
Bij de rode cirkel zie je de ketting en nokkenas tandwiel.
De rode kruisjes geven het deksel aan waarachter de geleiders zitten en de spanner.
Ik neem aan dat ze je Mini nog niet zo ver hebben ge-demonteerd.
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 dec 2009, 09:46

@speki: wow, uitleg + pics = Karma! Ik zal het eens uitprinten voor de monteur :D
@brodi: goed te horen dat je weer fijn rond kunt rijden, miss moet ik verderop in het proces Klaas eens bellen. Kan ik gelijk een grotere pulley bestellen als die er toch af moet :P
@Marcel AO: Dat denk ik ook
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

16 dec 2009, 12:34

Zwaar Kl*te Chill-es. Hoop voor je dat het meevalt en dat je snel weer rijdt. Zo balen dit. Suc6!
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 dec 2009, 15:59

:O Kun je bij een R53 Works (zoals die van mij) alle motoronderdelen vervangen door standaard R53 (cooper S) onderdelen?

De monteur die nu naar mijn mini kijkt is geen mini-expert en wil dit graag weten... :oops:

@spenki: heb je er bezwaar tegen dat deze monteur je belt als hij ergens meer van wil weten? als je dit niet wilt begrijp ik dat natuurlijk.

Voorlopig nog geen diagnose, maar al jullie input zorgt ervoor dat deze sneller gesteld kan worden :D
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

16 dec 2009, 17:29

chill-es schreef:De monteur die nu naar mijn mini kijkt is geen mini-expert en wil dit graag weten...
Hebben we 't hier nog wel over een BMW-medewerker, Gilles? :?
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

16 dec 2009, 18:19

Ik heb inmiddels vandaag de diagnose ontvangen van de BMW dealer :|
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 dec 2009, 20:25

@Berry M: Nee, die hadden nergens tijd voor ivm ziekte, drukte etc. Dus is ie nu bij een andere garage ondergebracht waar een kennis van mij werkt (in Leeuwarden).

@Padecho: En?
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

16 dec 2009, 20:29

Tja.....gaat geld kosten, maar gelukkig geen lekke koppakking :)
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

16 dec 2009, 20:34

padechjo schreef:Tja.....gaat geld kosten, maar gelukkig geen lekke koppakking :)
maar wat dan wel?
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

16 dec 2009, 21:32

Ik heb lekkage bij het thermostaathuis volgens de dealer en geen lekke koppakking gelukkig, verder worden de remleidingen naar achteren vervangen, afdichtingsrubber fuseekogel vervangen, xenonlampen vervangen door origineel BMW en nieuwe remschijven + remblokken voor.

Had voor een paar maand terug goedkopere 8000K xenon lampen gekocht....maar goedkoop blijkt duurkoop te zijn want ze geven een verkeerd "beeld" en dus APK afkeur. Al met al incl. reparaties gaat dit toch wel prijzig worden maar is het straks wel allemaal weer 100% in orde. Wilde eerst een aantal dingen zelf doen....maar ik ben een stoepsleutelaar en daar is het nu veel te koud en nat voor..brrr :wink:

@gill-es: Had je hem beter naar Vriesendijk in Assen kunnen brengen......Maandag ben ik naar Vriesendijk geweest voor een afspraak en vandaag stond ie al op de brug voor een diagnose en zoals het ernaar uit ziet is de auto voor het weekend alweer klaar.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”