Xenon altijd aan?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2010, 00:57

Shag schreef:Jullie zijn ALLEMAAL schuldig, g*ddamn galleries overal!!! :mrgreen:
Dan moet je al helemaal niet in mijn SYR topic gaan wroeten.. :lol:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 feb 2010, 19:15

Even wat stof van die topic!

ik ben onlangs bij BMW geweest en toen ik informeerde naar de instelling van mijn dagrijverlichting/ xenons die continue branden, ging meneer het aan de mini expert van het huis vragen. Volgens deze zou het zo wel kloppen, en kon er niet iets aan verandert worden. Kwam erop neer dat er waarschijnlijk -volgens hun- door derden iets raars aan geprogrammeerd was waardoor nu dus continue alles brand. Kwam nogal gemakzuchtig over en voelde me niet helemaal serieus genomen. Ik zou de auto maar een keer moeten brengen en dan gingen ze er eens naar kijken... zou ik doen als ze concreet aangeven "ja dat veranderen we even" maar de auto brengen voor "nader onderzoek" zal ongetwijfeld weer een hoop euro's gaan kosten.

Nu ken ik de volledige geschiedenis van de wagen en blijkt er nergens uit dat eenofandere chef iets heeft geprogrammeerd. Kan het gezien de geschiedenis van m'n mini ook niet bepaald voorstellen. Wagen is geheel standaard en er is allee een rit-registratiesysteem en een carkit ingebouwd.

Wat nu? maar bij een andere bmw/mini dealer informeren?
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 feb 2010, 22:17

Zou ik wel doen.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 feb 2010, 22:32

Als dealers het niet weten dan verkopen ze een hoop onzin en vragen ze jou om de MINI te brengen zodat ze kunnen "zoeken". Hierdoor kunnen ze je kosten berekenen en daarna ook nog eens geld vragen voor het programmeren.
Ze kunnen namelijk via de computer heel veel instellingen aanpassen.

Als ik jou was zou ik ook eens naar een andere dealer of naar een andere garage gaan bijv. niet mini dealer.
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 feb 2010, 19:34

Wat een gelul van de dealer, op mijn vorige MINI wilde ik juist dat het licht altijd aan was (ik rij altijd met verlichting) en heb dat gewoon laten coderen.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 feb 2010, 00:29

hmm ok, klopt het dus toch wat ik dacht. vond het al raar want nu is die schakelaar in feite nutteloos, klopt natuurlijk niet.

ga ik wel naar een andere dealer, geloof dat de dichtsbijzijnde voor mij naast de dealer waar ik al geweest ben Ekris in Arnhem is. zal eerst wel even telefoneren met ze, houd jullie op de hoogte van de vorderingen!
St.pierre
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 mar 2011, 08:37

Is het inmiddels gelukt met het programmeren van de xenon?
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2011, 19:53

Damn, helemaal vergeten hier op terug te komen! :oops: :oops:

Anyhow, heb toentertijd bij Ekris Arnhem geinformeerd. per telefoon werd al meteen duidelijk dat het inderdaad een instelling is die zij kunnen programmeren (R53..bij nieuwe types is dit zelf te regelen via boordcomputer) Dit wist men meteen te melden. "frappant" dat de mini "expert" bij de 1e dealer hier 0,0 idee van had en beweerde dat er aan mijn auto gerommeld zou zijn...afijn, bij die dealer kom ik ook niet meer.

kosten waren toen bij Ekris Arnhem (Velp) 50,- om het uit te programmeren, dit heb ik toen ook laten doen. Duurde klein half uurtje wat ik me kan herinneren. Top service, lekker duidelijk, to the point en verstand van zaken daar. Kan ik waarderen!

Mijn vermoeden dat de 1e dealer waar ik toen geweest ben me een oor aan probeerde te naaien is dan ook bevestigd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2011, 20:50

Ik heb het bij beide cabbies juist 'aan' laten programmeren.

Ideaal!
St.pierre
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 nov 2011, 10:02

even afstoffen,

Ekris Arnhem is dus de oplossing!
Zijn er nog mensen met oplossingen meer in de richting van Amsterdam/haarlem ? Poelgeest Heemstede kan het niet volgens hun mini 'expert'...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”