
Automaat ja of nee?
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Dit is geen race-club, maar als je wil weten hoe mensen omgaan met hun mini kan je altijd es een meeting meepikken
. Mini wordt over het algemeen gekocht voor zijn rij-eigenschappen, niet omdat het er lief uitziet. Elk zijn ding, maar mij overhaal je niet om een cvt te nemen ...
Aero bumpers heten niet voor niets "aero", mensen hier doen het niet voor de looks hoor, ze willen alleen maar knallen

Aero bumpers heten niet voor niets "aero", mensen hier doen het niet voor de looks hoor, ze willen alleen maar knallen

- Gash
- Nieuwsgierig
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Er zijn natuurlijk een stel 'die-hards' hier op de club, maar nogmaals: de meeste zijn volgens mij super voorzichtig met hun Mini en racen er echt niet mee. Onder racen versta ik trouwens niet 200 op de snelweg rijden
. Niemand geeft het natuurlijk graag toe dat ze meer auto-poetsers dan rijders zijn, dus een poll a la ''Ben je een auto-poetser of -rijder''? Zal waarschijnlijk wel niet slagen! hahahaha
Ik ben nog maar net lid, maar zou een meeting erg leuk vinden! Ben wel benieuwd naar de andere Mini's!
Fred schreef:Dit is geen race-club, maar als je wil weten hoe mensen omgaan met hun mini kan je altijd es een meeting meepikken. Mini wordt over het algemeen gekocht voor zijn rij-eigenschappen, niet omdat het er lief uitziet. Elk zijn ding, maar mij overhaal je niet om een cvt te nemen ...
Aero bumpers heten niet voor niets "aero", mensen hier doen het niet voor de looks hoor, ze willen alleen maar knallen
Er zijn natuurlijk een stel 'die-hards' hier op de club, maar nogmaals: de meeste zijn volgens mij super voorzichtig met hun Mini en racen er echt niet mee. Onder racen versta ik trouwens niet 200 op de snelweg rijden

Ik ben nog maar net lid, maar zou een meeting erg leuk vinden! Ben wel benieuwd naar de andere Mini's!
- Ossie
- The Calendar Guy
- Locatie: Haarlem
Bericht
Not quite true, dit is prima te combineren...
Voor sommige is deze opmerking echt tegen het zere been.
Een automaat voor een Mini zou ik nooit aan beginnen, eerder een Audi of VW met een DSG-bak.
Het past gewoon er niet bij, plus dat je Mini lastiger is te verkopen. Men wilt gewoon lekker in de bak roeren en zelf bepalen in welk toeren gebied je wilt door schakelen.
En net wat Spenki ook verteld en wat ik ook vaak hoor is dat deze bak niet zo betrouwbaar is, helaas. Plus dat de vervangings of reparatie kosten vele malen hoger zijn dan een schakel bak.
Gash schreef:En voordat ik allerlei kritiek krijg over de sportieve eigenschappen van de mini-rijder: ik denk dat het merendeel van de rijders de Mini meer liefkozen, poetsen en volhangen met accessoires en mods dan dat er echt mee geraced wordt.
Not quite true, dit is prima te combineren...
Voor sommige is deze opmerking echt tegen het zere been.
Een automaat voor een Mini zou ik nooit aan beginnen, eerder een Audi of VW met een DSG-bak.
Het past gewoon er niet bij, plus dat je Mini lastiger is te verkopen. Men wilt gewoon lekker in de bak roeren en zelf bepalen in welk toeren gebied je wilt door schakelen.
En net wat Spenki ook verteld en wat ik ook vaak hoor is dat deze bak niet zo betrouwbaar is, helaas. Plus dat de vervangings of reparatie kosten vele malen hoger zijn dan een schakel bak.

- Gash
- Nieuwsgierig
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Uiteraard zal ik met die opmerking mensen prikkelen, maar mijn beweringen zijn volgens mij gewoon de realiteit. Het is moeilijk te accepteren maar verzet je er niet tegen...
.
Het gros van de mini-rijders die ik zie, zijn toch verwende huisvrouwen die een mini hip vinden en jonge stelletjes die zo'n mini ubercool vinden ( sterker nog: een groot deel van de huidige mini-rijders reden volgens mij een paar jaar geleden nog in een new-beetle met een plastic bloem op het dashboard
)
Nogmaals: uitzonderingen daargelaten en onder clubleden zul je die uitzonderingen natuurlijk sneller vinden.
Moet je eens kijken hoe happig men is als er ergens op internet voordelige jcw carbon interieurdelen, handgrepen etc. te verkrijgen zijn..... Denk niet dat een mini daar veel sneller van wordt
Hoeveel mini's zijn er inmiddels in Nederland verkocht en hoeveel mini's verschijnen er op trackdays?
Tja: onze mini is ook verlaagd, 18" velgen, sportuitlaat & recaro sportstoelen....veel sneller gaat hij er echt niet door en ik was ziek toen er een minuscuul deukje in zat.... O nee!!! Ik ben er ook zo een! Aaaaaaargggghhh
Ik denk trouwens dat de aspirant 2e hands mini-kopers momenteel eerder geïnteresseerd zijn in een hollandse, technisch goede & niet verprutste mini dan een Cooper-S met een Beek-tunings pakketje en chinese led-achterlichten
ossie1972 schreef:Gash schreef:En voordat ik allerlei kritiek krijg over de sportieve eigenschappen van de mini-rijder: ik denk dat het merendeel van de rijders de Mini meer liefkozen, poetsen en volhangen met accessoires en mods dan dat er echt mee geraced wordt.
Not quite true, dit is prima te combineren...
Voor sommige is deze opmerking echt tegen het zere been.
Een automaat voor een Mini zou ik nooit aan beginnen, eerder een Audi of VW met een DSG-bak.
Het past gewoon er niet bij, plus dat je Mini lastiger is te verkopen. Men wilt gewoon lekker in de bak roeren en zelf bepalen in welk toeren gebied je wilt door schakelen.
En net wat Spenki ook verteld en wat ik ook vaak hoor is dat deze bak niet zo betrouwbaar is, helaas. Plus dat de vervangings of reparatie kosten vele malen hoger zijn dan een schakel bak.
Uiteraard zal ik met die opmerking mensen prikkelen, maar mijn beweringen zijn volgens mij gewoon de realiteit. Het is moeilijk te accepteren maar verzet je er niet tegen...


Het gros van de mini-rijders die ik zie, zijn toch verwende huisvrouwen die een mini hip vinden en jonge stelletjes die zo'n mini ubercool vinden ( sterker nog: een groot deel van de huidige mini-rijders reden volgens mij een paar jaar geleden nog in een new-beetle met een plastic bloem op het dashboard

Nogmaals: uitzonderingen daargelaten en onder clubleden zul je die uitzonderingen natuurlijk sneller vinden.
Moet je eens kijken hoe happig men is als er ergens op internet voordelige jcw carbon interieurdelen, handgrepen etc. te verkrijgen zijn..... Denk niet dat een mini daar veel sneller van wordt

Hoeveel mini's zijn er inmiddels in Nederland verkocht en hoeveel mini's verschijnen er op trackdays?

Tja: onze mini is ook verlaagd, 18" velgen, sportuitlaat & recaro sportstoelen....veel sneller gaat hij er echt niet door en ik was ziek toen er een minuscuul deukje in zat.... O nee!!! Ik ben er ook zo een! Aaaaaaargggghhh

Ik denk trouwens dat de aspirant 2e hands mini-kopers momenteel eerder geïnteresseerd zijn in een hollandse, technisch goede & niet verprutste mini dan een Cooper-S met een Beek-tunings pakketje en chinese led-achterlichten
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Deze snap ik niet... Wie zegt dat mensen Carbon interieurdelen kopen om er sneller van te worden? Het grote succes van MINI is toch dat je hem naar eigen wens kan personaliseren?Gash schreef:
Moet je eens kijken hoe happig men is als er ergens op internet voordelige jcw carbon interieurdelen, handgrepen etc. te verkrijgen zijn..... Denk niet dat een mini daar veel sneller van wordt
- Gash
- Nieuwsgierig
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Precies! Maar andere mensen stellen hier juist dat de meeste kopers voor een mini kiezen omdat je er zo goed me kan racen en dat de topic-starter dus niet voor een automaat zou moeten kiezen.MaVaEe schreef:Deze snap ik niet... Wie zegt dat mensen Carbon interieurdelen kopen om er sneller van te worden? Het grote succes van MINI is toch dat je hem naar eigen wens kan personaliseren?Gash schreef:
Moet je eens kijken hoe happig men is als er ergens op internet voordelige jcw carbon interieurdelen, handgrepen etc. te verkrijgen zijn..... Denk niet dat een mini daar veel sneller van wordt
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Bericht
Ik denk dat de meesten hier op het forum in eerste instantie een MINI hebben gekocht omdat ie er stoer uit zien én dat ie ook nog eens fijn rijdt. Anders had ik net zo goed een Suzuki Swift kunnen kopen, dan had ik voor hetzelfde geld een veel nieuwere auto gehad (zeg maar gerust een gloednieuwe!). Maar dan kan je echt niet zo lekker die bochtjes door bijvoorbeeld!
Ik geef Maarten ook gelijk: er zit een erg groot verschil tussen racen en rijden!!! Ik probeer
netjes te rijden, niet asociaal, maar trek wel graag rap op voor het stoplicht en ga wel net iets harder dan de rest door de bochten. Ik race niet met 80 door de stad. Dat vind ik het verschil tussen racen en rijden.
Nee hoor... die rijden tegenwoordig Fiat 500Gash schreef: Het gros van de mini-rijders die ik zie, zijn toch verwende huisvrouwen die een mini hip vinden en jonge stelletjes die zo'n mini ubercool vinden ( sterker nog: een groot deel van de huidige mini-rijders reden volgens mij een paar jaar geleden nog in een new-beetle met een plastic bloem op het dashboard)

Je MINI hoeft toch ook niet sneller te worden van elke mod?? Dat zijn persoonlijke mods om je te onderscheiden van de rest, want dat is mogelijk bij MINI. Het leuke juist aan de MINI is dat je er weinig performance mods op hoeft uit te voeren, omdat het in de basis al een fijne auto is om in te rijden.Gash schreef: Moet je eens kijken hoe happig men is als er ergens op internet voordelige jcw carbon interieurdelen, handgrepen etc. te verkrijgen zijn..... Denk niet dat een mini daar veel sneller van wordt![]()
Ik denk dat de meesten hier op het forum in eerste instantie een MINI hebben gekocht omdat ie er stoer uit zien én dat ie ook nog eens fijn rijdt. Anders had ik net zo goed een Suzuki Swift kunnen kopen, dan had ik voor hetzelfde geld een veel nieuwere auto gehad (zeg maar gerust een gloednieuwe!). Maar dan kan je echt niet zo lekker die bochtjes door bijvoorbeeld!
Ik geef Maarten ook gelijk: er zit een erg groot verschil tussen racen en rijden!!! Ik probeer

- Gash
- Nieuwsgierig
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Tja.....al jaren ben ik een voorstander van auto's met een automatische bak. Inmiddels zijn er in mijn kennissenkring al veel mensen op een automaat overgestapt en veel van hun waren in eerste instantie fel tegen een automaat: het zou truttig zijn, een handgeschakelde bak veel sportiever etc.etc., maar wanneer je niet een tijd in een automaat hebt gereden dan durf ik te zeggen dat je niet goed weet waarover je praat
.
En wat de restwaarde betreft: een mini automaat is volgens mij een stuk waardevaster dan een handgeschakelde. Kleine autootjes met een automaat & airco zijn al jaren erg populair.......

En wat de restwaarde betreft: een mini automaat is volgens mij een stuk waardevaster dan een handgeschakelde. Kleine autootjes met een automaat & airco zijn al jaren erg populair.......
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Mn pa rijd al jaren verschillende merken auto met automaat dus weet prima waarover ik praat.
De enige automaat die mij op dit moment kan bekoren is de DSG bak van VW. En dat is toch wel ff heel iets anders dan de CVT bak van de MINI. Via mn werk ken ik redelijk wat mensen bij VDT en zelfs de werknemers zijn niet echt over de bakkeuze van BMW te spreken. 
En een 2ehands MINI met automaat levert geen cent meer op hoor maar dat kan Spenki waarschijnlijk wel beamen.


En een 2ehands MINI met automaat levert geen cent meer op hoor maar dat kan Spenki waarschijnlijk wel beamen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors