Kop hoeft er helemaal niet vanaf:
IC verwijderen en kleppendeksel er af halen, dan ben je al een heel eind
Je hoeft dus ook helemaal geen nieuwe koppakking te plaatsen omdat de kop er niet van af gaat
Motor (R53) tikt bij koude start. Opnieuw...
- gilles
- Mod virus alert!
- Locatie: Geraardsbergen
Bericht
lap, ik heb het ook zitten ....
bij een koude start (wat hij sinds kort heel moeilijk doet) is het geluid er dus helemaal niet .. pas na 200 meter rijden komt het erdoor ? ...
het maakt ook geen verschil of ik het koppelingspedaal indruk of niet ...
het verdwijnt ook niet al hij warm staat ..
en ik heb 2 dagen geleden als eerste de olie vervangen , maar dat maakt niks uit .. (sinds vorige zomer zat er wat dikkere olie op..daarom heb ik er nieuwe (5w30) in gedaan, ik dacht met de koude smeert hij wat moeilijker ofzo .. )
dus heb ik dan maar een afspraak geregeld bij de dealer .. die kan me pas maandag ontvangen ..
wat denken jullie hierover jongens .. kan ik zelf al iets nakijken voor hij bij de dealer gaat ..
bij een koude start (wat hij sinds kort heel moeilijk doet) is het geluid er dus helemaal niet .. pas na 200 meter rijden komt het erdoor ? ...
het maakt ook geen verschil of ik het koppelingspedaal indruk of niet ...
het verdwijnt ook niet al hij warm staat ..
en ik heb 2 dagen geleden als eerste de olie vervangen , maar dat maakt niks uit .. (sinds vorige zomer zat er wat dikkere olie op..daarom heb ik er nieuwe (5w30) in gedaan, ik dacht met de koude smeert hij wat moeilijker ofzo .. )
dus heb ik dan maar een afspraak geregeld bij de dealer .. die kan me pas maandag ontvangen ..
wat denken jullie hierover jongens .. kan ik zelf al iets nakijken voor hij bij de dealer gaat ..
"stealth is key" C&C
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Shit man, altijd vervelend dit soort dingen..
Als ik jouw was zou ik als eerste de distributiekettingspanner vervangen.
Is vaak de boosdoener.
(check mijn lijstje op 1e pagina wat ik heb afgewerkt om achter mijn probleem te komen destijds.)
Al klinkt jouw geval 10x erger dan mijn ratels... ik zou er niet veel mee rijden als ik jouw was...
Succes en hou ons op de hoogte!
(ligt het aan mij of hebben een hoop R53's dit soort problemen...)

Als ik jouw was zou ik als eerste de distributiekettingspanner vervangen.
Is vaak de boosdoener.
(check mijn lijstje op 1e pagina wat ik heb afgewerkt om achter mijn probleem te komen destijds.)
Al klinkt jouw geval 10x erger dan mijn ratels... ik zou er niet veel mee rijden als ik jouw was...
Succes en hou ons op de hoogte!
(ligt het aan mij of hebben een hoop R53's dit soort problemen...)

Laatst gewijzigd door Adrenalin Junkie op 09 feb 2011, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
inderdaad.Daveke schreef:Kop hoeft er helemaal niet vanaf:
IC verwijderen en kleppendeksel er af halen, dan ben je al een heel eind
Je hoeft dus ook helemaal geen nieuwe koppakking te plaatsen omdat de kop er niet van af gaat
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- gilles
- Mod virus alert!
- Locatie: Geraardsbergen
Bericht
problem solved ..
hydraulische kettingspanner vervangen .. motor draaid weer perfect
hopelijk blijft het hierbij ..
prijskaartje ter info ;
de kettingspanner 27.90 euro
het inbouwen 70 euro (1 uur werk)
en de storingsdiagnose 140 euro (2 uur werk) (vraag ik me wel af wat dat juist is, een diagnose van 2 uur .. moet dat afgeregeld worden ofzo?)
greetz
Gilles
hydraulische kettingspanner vervangen .. motor draaid weer perfect

hopelijk blijft het hierbij ..
prijskaartje ter info ;
de kettingspanner 27.90 euro
het inbouwen 70 euro (1 uur werk)
en de storingsdiagnose 140 euro (2 uur werk) (vraag ik me wel af wat dat juist is, een diagnose van 2 uur .. moet dat afgeregeld worden ofzo?)
greetz
Gilles
"stealth is key" C&C
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Wat hebben ze in die 2 uur gedaan, je kleppendeksel er af gehaald?
Er hoeft niets afgesteld te worden. Een uur inbouwen kan maar is wel naar boven afgerond als men zoiets al vaker heeft gedaan.
Zeer fors aan de prijs maar als ik jou was geweest had ik ze gewoon gezegd de kettingspanner eerst te wisselen na alle info hier gelezen te hebben, dat je je die 2 uur diagnose gespaard. Dat is natuurlijk achteraf praten maar 9 van de 10 keer is het de kettingspanner.
Er hoeft niets afgesteld te worden. Een uur inbouwen kan maar is wel naar boven afgerond als men zoiets al vaker heeft gedaan.
Zeer fors aan de prijs maar als ik jou was geweest had ik ze gewoon gezegd de kettingspanner eerst te wisselen na alle info hier gelezen te hebben, dat je je die 2 uur diagnose gespaard. Dat is natuurlijk achteraf praten maar 9 van de 10 keer is het de kettingspanner.
- gilles
- Mod virus alert!
- Locatie: Geraardsbergen
Bericht
wat ik jullie nog wil meedelen,
als je bij de dealer je kettingspanner(6) laat vervangen, zeg er expliciet bij dat ze de
AFSLUITSCHROEF MET KEERRING (nr 7 op de foto) ook moeten vervangen .. kost maar 6 euro ..
bij mij hebben ze dat dus ongelooflijk niet gedaan met olieverlies en bijkomende kosten tot gevolg ..
noem het maar de tip van de week

als je bij de dealer je kettingspanner(6) laat vervangen, zeg er expliciet bij dat ze de
AFSLUITSCHROEF MET KEERRING (nr 7 op de foto) ook moeten vervangen .. kost maar 6 euro ..
bij mij hebben ze dat dus ongelooflijk niet gedaan met olieverlies en bijkomende kosten tot gevolg ..
noem het maar de tip van de week


"stealth is key" C&C
- PeterkePan
- 4 op een rij!
Bericht
de meine doet heeft ook een ratel bij koude start.
als ik de koppeling intrap gaat het weg en als ik ze loslaat komt het terug.
ook als ik het toerental wat opdrijf gaat de snelheid van het geluid omhoog.
iemand een ideetje wat diet kan zijn ?
als ik de koppeling intrap gaat het weg en als ik ze loslaat komt het terug.
ook als ik het toerental wat opdrijf gaat de snelheid van het geluid omhoog.
iemand een ideetje wat diet kan zijn ?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Dan gok ik dat jij een ander probleem hebt, ik gok op druklager
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ja, als je dat laat doen in een gemiddelde garage zijn ze een dag bezig en kost je snel €800.
Dan kan je t beste meteen je koppeling en vliegwiel ook laten doen, dan ben je daar iig van af en de onderdelen zijn niet het duurste, het is het urenaantal
Dan kan je t beste meteen je koppeling en vliegwiel ook laten doen, dan ben je daar iig van af en de onderdelen zijn niet het duurste, het is het urenaantal
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors