Motor (R53) tikt bij koude start. Opnieuw...

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

15 jan 2011, 19:01

Kop hoeft er helemaal niet vanaf:

IC verwijderen en kleppendeksel er af halen, dan ben je al een heel eind

Je hoeft dus ook helemaal geen nieuwe koppakking te plaatsen omdat de kop er niet van af gaat
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Geraardsbergen
Berichten: 248
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:11

08 feb 2011, 13:46

lap, ik heb het ook zitten ....



bij een koude start (wat hij sinds kort heel moeilijk doet) is het geluid er dus helemaal niet .. pas na 200 meter rijden komt het erdoor ? ...
het maakt ook geen verschil of ik het koppelingspedaal indruk of niet ...
het verdwijnt ook niet al hij warm staat ..

en ik heb 2 dagen geleden als eerste de olie vervangen , maar dat maakt niks uit .. (sinds vorige zomer zat er wat dikkere olie op..daarom heb ik er nieuwe (5w30) in gedaan, ik dacht met de koude smeert hij wat moeilijker ofzo .. )

dus heb ik dan maar een afspraak geregeld bij de dealer .. die kan me pas maandag ontvangen ..

wat denken jullie hierover jongens .. kan ik zelf al iets nakijken voor hij bij de dealer gaat ..
"stealth is key" C&C
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

09 feb 2011, 13:23

Shit man, altijd vervelend dit soort dingen.. :|

Als ik jouw was zou ik als eerste de distributiekettingspanner vervangen.
Is vaak de boosdoener.

(check mijn lijstje op 1e pagina wat ik heb afgewerkt om achter mijn probleem te komen destijds.)
Al klinkt jouw geval 10x erger dan mijn ratels... ik zou er niet veel mee rijden als ik jouw was...

Succes en hou ons op de hoogte!

(ligt het aan mij of hebben een hoop R53's dit soort problemen...) :|
Laatst gewijzigd door Adrenalin Junkie op 09 feb 2011, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

09 feb 2011, 13:24

Daveke schreef:Kop hoeft er helemaal niet vanaf:

IC verwijderen en kleppendeksel er af halen, dan ben je al een heel eind

Je hoeft dus ook helemaal geen nieuwe koppakking te plaatsen omdat de kop er niet van af gaat
inderdaad.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Geraardsbergen
Berichten: 248
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:11

15 feb 2011, 19:41

problem solved ..

hydraulische kettingspanner vervangen .. motor draaid weer perfect ;)
hopelijk blijft het hierbij ..

prijskaartje ter info ;

de kettingspanner 27.90 euro
het inbouwen 70 euro (1 uur werk)
en de storingsdiagnose 140 euro (2 uur werk) (vraag ik me wel af wat dat juist is, een diagnose van 2 uur .. moet dat afgeregeld worden ofzo?)


greetz

Gilles
"stealth is key" C&C
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

15 feb 2011, 20:29

Wat hebben ze in die 2 uur gedaan, je kleppendeksel er af gehaald?
Er hoeft niets afgesteld te worden. Een uur inbouwen kan maar is wel naar boven afgerond als men zoiets al vaker heeft gedaan.
Zeer fors aan de prijs maar als ik jou was geweest had ik ze gewoon gezegd de kettingspanner eerst te wisselen na alle info hier gelezen te hebben, dat je je die 2 uur diagnose gespaard. Dat is natuurlijk achteraf praten maar 9 van de 10 keer is het de kettingspanner.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

15 feb 2011, 21:03

2u is idd wel erg lang. Ikzelf deed t al sneller... Zonder ervaring. Maar goed, achteraf... Belangrijkste is dat t opgelost is toch...
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Geraardsbergen
Berichten: 248
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:11

05 mar 2011, 12:27

wat ik jullie nog wil meedelen,
als je bij de dealer je kettingspanner(6) laat vervangen, zeg er expliciet bij dat ze de
AFSLUITSCHROEF MET KEERRING (nr 7 op de foto) ook moeten vervangen .. kost maar 6 euro ..

bij mij hebben ze dat dus ongelooflijk niet gedaan met olieverlies en bijkomende kosten tot gevolg ..

noem het maar de tip van de week :roll:

Afbeelding
"stealth is key" C&C
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

10 mar 2011, 03:34

Ik zou zelf sowieso altijd de hele reutel vervangen, ook een ketting, zeker rond km-standen van een ton. Je wil niet weten hoeveel speling er op mijn oude ketting zat.. Voor die paar tientjes meer, weet je zeker dat je hele distributie goed zit
PeterkePan
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 aug 2011, 20:51

21 apr 2012, 12:42

de meine doet heeft ook een ratel bij koude start.
als ik de koppeling intrap gaat het weg en als ik ze loslaat komt het terug.
ook als ik het toerental wat opdrijf gaat de snelheid van het geluid omhoog.
iemand een ideetje wat diet kan zijn ?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

21 apr 2012, 13:43

Dan gok ik dat jij een ander probleem hebt, ik gok op druklager
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

21 apr 2012, 13:54

Druklager idd, de mijne doet het altijd - maar dat komt door het enkelmassa vliegwiel ipv dubbelmassa
PeterkePan
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 aug 2011, 20:51

21 apr 2012, 13:56

veel nest omzoeiets te vervangen ?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

21 apr 2012, 14:01

Ja, als je dat laat doen in een gemiddelde garage zijn ze een dag bezig en kost je snel €800.
Dan kan je t beste meteen je koppeling en vliegwiel ook laten doen, dan ben je daar iig van af en de onderdelen zijn niet het duurste, het is het urenaantal
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

21 apr 2012, 14:02

Ja :)

Subframe los, versnellingsbak open, dan kun je er pas bij..

OEM koppeling en vliegwiel neem ik aan?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”