Lampjes werken niet meer: BCU of lichtmodule ?
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij durfden de computer niet zomaar wisselen met een andere mini die we hebben staan omdat op de bcm staat dat deze gecodeert is. Ht was vervelend geweest als we dan 2 mini's met een probleem hadden staan.
De bcm zal dus in ieder geval opnieuw ingeleerd moeten worden met alle sleutels.
De dealer zal daar meer zekerheid in moeten kunnen geven.
De bcm zal dus in ieder geval opnieuw ingeleerd moeten worden met alle sleutels.
De dealer zal daar meer zekerheid in moeten kunnen geven.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Een BCU kost gemiddeld 450 euro en moet per auto geprogrammeerd worden. Deze kan je niet uitwisselen met 1 van een andere auto. Je sleutels moeten opnieuw geprogrammeerd worden (afstandbediening doet het niet meer) en let op welke instellingen in de BCU geprogrammeerd staan. Bijvoorbeeld gaat je verlichting uit als je je auto uitzet.
Dit soort instellingen moet je aangeven anders ben je deze kwijt.
Heb dit nu al 2 keer meegemaakt.
Dit soort instellingen moet je aangeven anders ben je deze kwijt.
Heb dit nu al 2 keer meegemaakt.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
@sven, had de accu weer vast gezet he 
@Ilonat.. klinkt niet goed!!
maar vind het echt heel stom.. het zijn alleen de knippers en achterlichten remlichten...
en om daar nu 450e voor uit te geven vind ik wat veul 
damnz
heb de dealer ff mailtje gedaan daar ik de auto wel zonder garantie gekocht heb

@Ilonat.. klinkt niet goed!!

maar vind het echt heel stom.. het zijn alleen de knippers en achterlichten remlichten...

damnz

heb de dealer ff mailtje gedaan daar ik de auto wel zonder garantie gekocht heb

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
http://www.minitorque.com/forum/f26/bc1 ... -unit-557/
hier staat een hoop information...
Ook staat er dat je zelf eventueel de BCU kan schoonmaken... iemand ervaring mee?
hier staat een hoop information...
Ook staat er dat je zelf eventueel de BCU kan schoonmaken... iemand ervaring mee?
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
en nog een quoteIf moisture has entered the BC1 - you can open them and dry out -slowly on warm surface and gently remove the corrosion inside ,it has worked for us before - there are still no repair alternatives other than dealer supplied new one ,and coding
To access the BC1 Unit:[/B]
Pull off the rubber door seal (drivers side UK) along the lower sill / doorstep, then carefully prise away the plastic trim panel along the inner sill / front footwell trim with a large scewdriver / rag to protect paintwork. In the interior photo below you can see the large round white nylon clips in the bodywork which hold the trim. If you wish to completely remove the trim some find it easier to remove the seat and lower belt mounting. (I normally manage to gain enough access without though).
Reconditioned Exchange BC1 (Body Control Module) are now available from BBA-Reman £100-150 which is a lot less than a new unit from BMW :thumbup1:
See Link Below:
http://www.bba-reman.com/catalogue/Deta ... oduct=1414
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb geen ervaring met het schoonmaken (volgens mij is er ook niet al teveel schoon te maken als ik het plaatje zo zie) en ja de unit is erg kostbaar en volgens mij ook zeer zeer gevoelig.
Andere optie is door de dealer de unit te laten testen en als hij de test goed door komt dan opnieuw laten programmeren, scheelt veel geld al zal dit ook wel wat kosten.
Andere optie is door de dealer de unit te laten testen en als hij de test goed door komt dan opnieuw laten programmeren, scheelt veel geld al zal dit ook wel wat kosten.
- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je bent zot als je met 450 euries gaat zitten klooien. Terwijl je niet eens zeker weet of dat het is.
Kom Coen ff naar de dealer en laat je Mini nakijken dan kan je altijd nog besluiten of je gaat stunten met Cif
Als de accu te lang losgekoppeld is geweest moet de auto volgens mij weer aan de PC ... Twee keer eerder meegemaakt: R53 en Megane
Kom Coen ff naar de dealer en laat je Mini nakijken dan kan je altijd nog besluiten of je gaat stunten met Cif

Als de accu te lang losgekoppeld is geweest moet de auto volgens mij weer aan de PC ... Twee keer eerder meegemaakt: R53 en Megane

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors