Fietsendrager?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!

16 jun 2007, 14:37

Ries schreef: Robbee is wel eens een oplossing tegen gekomen zonder trekhaak :s
Afbeelding

Yep gewoon dwars door de bumper :shock
Dan ben je toch geen mini-liefhebber.
Dat is dus de officiele BMW-MINI drager... Dan zagen de inderdaad twee gaten in je bumper :shock:
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
Rimshot
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jun 2007, 07:55

Ik heb De oplossing, fiets zelf ook veel, ben net terug uit de franse alpen.
Ik heb van mont-blanc een dakdrager gekocht (zelfde systeem als Thule). Hier op heb ik 2 fietsendragers gemonteerd. Deze zijn voorvork gemonteerd, het voorwiel moet er dus uit. deze kan je dan weer plaatsen in een aparte houder op je dak. Het voordeel hiervan is dat je dan een stuk lager ben.
Het geheel ziet er zeer degelijk en profesioneel uit. fietsendragers zij trouwens van thule. Als ik van daag tijd heb plaats ik nog ff een fototje.

Ik heb er dus net 2000 km me gereden en het staat zo vast als een huis.

Groet Rimshot
Afbeelding
Rimshot
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jun 2007, 20:26

Hier nog een foto van de dak- fietsdragers.

Afbeelding

Groet Rimshot
Afbeelding
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!

19 jun 2007, 10:11

Ik heb hetzelfde basissysteem van mont-blanc, alleen kan bij mij het wiel er wel in blijven (de baracuda fietshouder)
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
Rimshot
4 op een rij!
4 op een rij!

19 jun 2007, 13:24

Het nadeel is als het voorwiel erin blijf zitten is dat alles een stuk hoger is.
Ook is dit iets minder stabiel, in vork gemonteerde fietsdrager staat je fiets echt moer vast.

Groet Rimshot
Afbeelding
Kristiaan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

06 jul 2011, 16:07

Heb even geïnformeerd bij m'n contact bij MINI. Voor een fietsdrager (na levering, dus op het dak) krijg ik volgend antwoord:

"Dag Kristiaan,

Om fietsen te vervoeren heb je eerst en vooral een universele dakdrager nodig. Deze kost 234€

Daarop kan je dan alle universele fietshouders plaatsen. Bij ons kosten die 110,72€ per fietshouder."

Ben aan het twijfelen, want het is geen zicht op het dak, maar ik ga vrijwel wekelijks mtb'en rond heel Antwerpen, dus het is wel echt nodig.. :(
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 18:35

Black Berliner schreef:
Ries schreef: Robbee is wel eens een oplossing tegen gekomen zonder trekhaak :s
Afbeelding

Yep gewoon dwars door de bumper :shock
Dan ben je toch geen mini-liefhebber.
Dat is dus de officiele BMW-MINI drager... Dan zagen de inderdaad twee gaten in je bumper :shock:
Wij hebben een cabrio en daar past dus geen dakdrager op. Daarom hebben we deze originele Mini Uitvoering van een fietsdrager. Werkt prima en zoals jullie allemaal weten zit er al een "gat" in je bumper. Daar gaan normaal het sleepoog in. Er komt een tweede bij die netjes afgedekt is met een plaatje. Uiteindelijk wordt er dus nog maar één "gat" in je Mini gezaagd. Volgens mij altijd nog beter dan een paar gaten in je dak.

O ja, we zijn ondanks deze fietsendrager nog steeds Mini liefhebbers. We hebben er zelfs twee. :p
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”