Achterruit vervangen (voor GP?)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2011, 07:31

GreyCooperS schreef:Ik dacht dat de GP ruit een uitsparing in het glas had voor de spoiler?
Klopt heeft idd een uitsparing en die is niet voor niets (lijkt mij) :mrgreen: maar kan ook zonder die uitsparing alleen ja ik denk dat hij wel krap zit maar we gaan het zien er zijn een aantal mensen die hem binnenkort monteren als het goed is............... :D

achterruit van GP is volgens mij net zo duur als een gewone R53
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 mei 2011, 14:08

Gaat prima met een gewone ruit
mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 mei 2011, 18:15

Hoeveel heeft je dat gekost? Heb zelf eens een offerte opgevraagd bij een glaspolijster in de buurt, die vroeg €300,- voor de achterruit van mijn cabrio. :? (uiteindelijk niet gedaan dus)

Weet iemand toevallig of het glas van de cabrio achterruit, van een ander materiaal is dan de rest van de ruiten? Ik heb dezelfde krabber afgelopen winter op alle ramen gebruikt, alleen mijn achterruit heeft hierbij krassen opgelopen. :cry:

Robert schreef:Ooit eens bij m'n VW Golf een paar hele dikke krassen in de voorruit gehad (ijskrabber icm zand), maar bij de Glasgarage hebben ze die er netjes uit gepolijst. De ruit is toen zo'n 20 minuten gepolijst, en de krassen waren gewoon weg.
In Den Haag zit er ook 1 met polijst mogelijkheid: http://www.glasgarage.nl/vestiging.aspx?id=160

(en nee, ik heb geen aandelen in Glasgarage... :) )
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

28 mei 2011, 19:41

mlangenberg schreef:Hoeveel heeft je dat gekost? Heb zelf eens een offerte opgevraagd bij een glaspolijster in de buurt, die vroeg €300,- voor de achterruit van mijn cabrio. :? (uiteindelijk niet gedaan dus)

Weet iemand toevallig of het glas van de cabrio achterruit, van een ander materiaal is dan de rest van de ruiten? Ik heb dezelfde krabber afgelopen winter op alle ramen gebruikt, alleen mijn achterruit heeft hierbij krassen opgelopen. :cry:
Robert schreef:Ooit eens bij m'n VW Golf een paar hele dikke krassen in de voorruit gehad (ijskrabber icm zand), maar bij de Glasgarage hebben ze die er netjes uit gepolijst. De ruit is toen zo'n 20 minuten gepolijst, en de krassen waren gewoon weg.
In Den Haag zit er ook 1 met polijst mogelijkheid: http://www.glasgarage.nl/vestiging.aspx?id=160

(en nee, ik heb geen aandelen in Glasgarage... :) )
Kostte mij niks...gewoon gelukje dat er net een vestiging werd geopend en de eerste zoveel klanten een aanbieding ontvingen.
Kan me wel voorstellen dat men niet "blij" is om een cabrio te doen. Er wordt een soort van opvangbak voor het water met polijstmiddel onderaan de ruit geplaatst, maar daar lekt natuurlijk altijd wat langs. En dan zit al die smurrie in je cabriodakje; bij een auto met vast dak spoel je dat er zo weer af, bij een cabrio is dat natuurlijk wat moeilijker.
Marcel Always Open
Cabrio-King

28 mei 2011, 22:48

Conform brochure MINI is de achterruit van de cabrio wel degelijk van glas (dus geen kunststof).
Toch is er een duidelijk kwaliteitsverschil met de zijruiten. Dat zal zitten in een coating ofzo. Ter info: Er bestaan heel veel soorten glas.

In elk geval doe ik supervoorzichtig met het krabben van de achterruit (maar meestal heb ik ter preventie al een hoes over de auto als het gaat vriezen).

Ik kan me goed in Robert's woorden vinden : die smurrie wil je echt niet op het canvas dak krijgen!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”