Wielbouten

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
johan-01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

wielbouten (vervolg)

17 dec 2011, 17:27

Hallo,

Uitboren van de stukjes wielbout die in het lager waren achtergebleven is niet meer gelukt.
Is zelfs nog in garagebedrijf geprobeerd.
Heb toch een nieuw lager erop moeten zetten. Ook een set nieuwe bouten gemonteerd.
Gelukkig is het maar bij een wiel gebleven.
Zo zie je maar. gebruik altijd juiste wielbouten. Ik zag hier in een ander topic van wielbouten dat iemand vermeldde dat het niets uitmaakte welke bouten je gebruikt. Mooi niet dus!

Groetjes,

Johan :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

17 dec 2011, 17:56

Volgens mij had jij ook niet de originele bouten gebruikt maar langere bouten ....
Ik heb nog steeds het idee dat je gewoon de originele bouten kunt gebruiken op beide velgen ( heb ik altijd nog gedaan ) als je langere bouten gebruikt op stalen wielen gaat dat natuurlijk niet goed.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

17 dec 2011, 17:56

Ik ga is ff navraag doen bij de dealer dinsdag.
johan-01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 dec 2011, 12:05

speedy schreef:Ik ga is ff navraag doen bij de dealer dinsdag.
Ja dat klopt, er zaten inderdaad langere bouten op ivm de spacers, echter ik kon de wielen gewoon vastdraaien. Niks gemerkt dat de bouten niet correct vastzaten. De afstand zou immers hetzelfde moeten zijn. Klaarblijkelijk is er bij stalen velgen toch een verschil in binnenafstand met de lichtmetalen velgen. Ik vermeld dit aangezien er wellicht méér mensen zijn die hun velgen zelf vervangen dmv stalen velgen. Wees dus voorzichtig hiermee. Het is ook niet zo dat het meteen duidelijk te merken was dat er iets niet klopte. Ik had alleen het gevoel dat de wielen niet lekker reden. In 1e instantie dacht ik gewoon dat het door de winterbanden kwam. Deze maken altijd wat méér geluid. Gelukkig toch maar eens gecontroleerd en toen ontdekt,

Groetjes,

Johan. :o :o

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”